Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hente ut strøm fra elbilen via Type 2-kontakt?

Startet av Teslanewbie, lørdag 15. august 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. juli 2015, klokken 08:49
Problemet er bare den patetiske fossile drivlinjen som skjemmer ut resten av bilen.

Den patetiske drivlinjen kjørte nettopp ifra P85D på bane og ikke en M5 eller M3 men monsteret X6..

Øyvind.h

Sitat fra: cirys1 på søndag 19. juli 2015, klokken 09:12
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. juli 2015, klokken 08:49
Problemet er bare den patetiske fossile drivlinjen som skjemmer ut resten av bilen.

Den patetiske drivlinjen kjørte nettopp ifra P85D på bane og ikke en M5 eller M3 men monsteret X6..
Ytelsene på bane er uvesentlig for min familiebil. En god banebil er en grusom familiebil. Fossil drivlinje er patetisk gammeldags i familiebil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

el nino

Utrolig teit å sammenligne en fossil BMW med Tesla på dette forumet :P Trodde faktisk at det var andre verdier enn 0-100 pr. sek. og sammenligning av frontpartiet som var viktig----------f. eks at Tesla er UTSIPPSFRI og derfor positivt for miljøet, og at eldriften er for fremtiden, noe olje/bensindrevne biler IKKE er 8)

o.b.lix

Sitat fra: cirys1 på søndag 19. juli 2015, klokken 09:12

Den patetiske drivlinjen kjørte nettopp ifra P85D på bane og ikke en M5 eller M3 men monsteret X6..
Var vel X6 M - og den bokstaven koster ca 1,5 mill - vesentlig forskjell.

Artig å se P90D i et slikt forsøk, for her er forbedringen hva som skjer etter man har nådd 100.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på søndag 19. juli 2015, klokken 09:12
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. juli 2015, klokken 08:49
Problemet er bare den patetiske fossile drivlinjen som skjemmer ut resten av bilen.

Den patetiske drivlinjen kjørte nettopp ifra P85D på bane og ikke en M5 eller M3 men monsteret X6..

X6M holder nesten følge med M3 på bane. Utenfor bane somler fortsatt X6M med å finne riktig gir, mens P85D allerede er ved neste lyskryss.

Og det helt uten å vekke blå oppmerksomhet med lyd, uten et gir, uten launch control, uten å tømme lommeboken....og uten å slippe ut kreftfremkallende gift. Kun sømløs akselerasjon.

Det er hva som gjør drivlinjen bra, ikke hvor fort den tar svingene på en bane. Disse familie-bilene er uansett uvesentlig på bane.

Muffinman

Sitat fra: BMW850 på søndag 19. juli 2015, klokken 09:02
Når jeg bestilte bilen synes jeg noseconen så kjip og billig ut. Synes ikke den er dominerende, heller tvertimot. MEN, det er som en sa, den "will grow on you" og det har den faktisk gjort. Synes den er helt grei nå. Kunne vært gjort noe men har ennå ikke sett en god fullverdig løsning.

Her er en styling og cone jeg ikke har sett før:

http://ted7.smugmug.com/Cars/Professional-Party-Photoshooti/Strut/Tesla-Model-S/
Kudos til alle som tør gjøre noe utenom det vanlige.

Selv har jeg vurdert å foliere konen i karbon tilsvarende spoiler og interiør. Har delfingrå bil med gunmetal felger, som igjen har karbon senterkopper. Men jeg sliter veldig med å se for meg hvordan det blir. Ikke spesielt vågalt, men mulig konen blir litt mindre fremtredende.

BMW850

Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 13:53
Sitat fra: BMW850 på søndag 19. juli 2015, klokken 09:02
Når jeg bestilte bilen synes jeg noseconen så kjip og billig ut. Synes ikke den er dominerende, heller tvertimot. MEN, det er som en sa, den "will grow on you" og det har den faktisk gjort. Synes den er helt grei nå. Kunne vært gjort noe men har ennå ikke sett en god fullverdig løsning.

Her er en styling og cone jeg ikke har sett før:

http://ted7.smugmug.com/Cars/Professional-Party-Photoshooti/Strut/Tesla-Model-S/
Kudos til alle som tør gjøre noe utenom det vanlige.

Selv har jeg vurdert å foliere konen i karbon tilsvarende spoiler og interiør. Har delfingrå bil med gunmetal felger, som igjen har karbon senterkopper. Men jeg sliter veldig med å se for meg hvordan det blir. Ikke spesielt vågalt, men mulig konen blir litt mindre fremtredende.

Nosecone i CF: http://www.rpmtesla.com

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Mye snacks der ja. Synd folien de bruker ikke ser ut til å matche den originale cf dekoren i bilen.

elektro

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. juli 2015, klokken 10:07
Mye snacks der ja. Synd folien de bruker ikke ser ut til å matche den originale cf dekoren i bilen.

Apropos den cf dekoren, hvorfor velger ikke alle den? :) Dumt spørsmål selvfølgelig, jeg har heller ikke sett den i virkeligheten, men det må da være utrolig mye tøffere enn den såkalte pianolakken man finner i alle biler? Den bare tiltrekker seg støv, fingermerker og riper. Synes det er rart nesten TMS på finn.no har cf dekor..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Diravi

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 18. juli 2015, klokken 22:28
Sitat fra: Høgis på lørdag 18. juli 2015, klokken 21:41
Syntes Tesla mod- S har et vellykket design fra alle kanter... med et unntak...rett forfra.
Du tuller nå, ikke sant :D  Citroen DS er jo tidenes bil, tiden tatt i betraktning.  Designet av Flambinio Bertoni, og det ingeniørmessige skapt av Andre Levfebre.  En bragd som vanskelig kan overgås noensinne. Selv min model S er jo lett tilbakestående i forhold til DS, årstallet tatt i betraktning.. ;) 

OK, DS vs Tesla head to head  ;D:

www.youtube.com/watch?v=W6CS9eBn0O8

Når 70Den kommer i hus kan jeg også sammenligne.  ;D

Men, som det fremgår av bildene ellers i tråden: Også DSen hadde sine facelifts. I likhet med Tesla var den imidlertid hele veien en bil uten tradisjonell grill. Den nye S-grillen har vi vel forresten alt sett på Model X?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Spinner

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 19. oktober 2015, klokken 22:30
Ting som TMS savner :

http://eftm.com.au/2015/10/reality-check-the-car-tech-features-missing-from-the-tesla-model-s-23379
Mye kult der som Tesla forhåpentligvis kommer med etter hvert. Spesielt HUD og avanserte lys for min del.
Men å påstå at Tesla mangler gjenkjenning av fartsgrensene? T.o.m. det de skriver i "update" er feil. Research much?

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Bjoris

Facelift kommer samtidig med lanseringen av Model 3 i mars, dersom de skal ha noe håp om å selge TMS etter lanseringen av X og 3 må det komme noe snadder... Dessuten har jeg lagt inn bestilling med levering i August så derfor tror jeg veldig fast på dette, heheh:)

Skal jo bli interessant å se om de da vil levere meg en gml bil eller en ny:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

navelso

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 19. juli 2015, klokken 08:49
BMW lager lekre biler de. Problemet er bare den patetiske fossile drivlinjen som skjemmer ut resten av bilen.
Enig. BMW hadde vært høyaktuell hvis de hadde kommet med elektrisk 5-serie med 30 mil rekkevidde og superlading.


Syns fortsatt Tesla Model S er noe av det peneste som går på norske veier.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA