Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hente ut strøm fra elbilen via Type 2-kontakt?

Startet av Teslanewbie, lørdag 15. august 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Teslanewbie

Begynner å bli trett på tms designen , spesiell fronten appellerer ikke..

Bilen er moden for en facelift , kan vi forvente dette samtidig  med model X lanseringen ?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hyperstress

Tviler jeg på, siden designet på X ser ut til å ligne dagens S. Hadde designet på X sett litt "facelift" ut ift dagens S så hadde jeg hatt mer tro på en endring på S også.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Hvis det kommer facelift blir Teslanewbie sinna på Tesla. Da blir bilen hans mindre verdt ;)

Espen Hugaas Andersen

Det er ikke umulig at det kommer facelift samtidig/rett etter Model X lanseringen. Vi har ennå ikke sett fronten på Model X uten masse maskering.

Men jeg tviler. Ca 2018 virker mer trolig. Da kan de samtidig få Model S/X over på 20750 formatet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Teslanewbie

Jeg tror på mindre facelift og ny 100kwh  batteripakke +  litt snadder som headup,  softclose og surround camera ...

Så så muffin :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Høgis

Syntes Tesla mod- S har et vellykket design fra alle kanter... med et unntak...rett forfra.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Tuxedo

Sitat fra: Høgis på lørdag 18. juli 2015, klokken 21:41
Syntes Tesla mod- S har et vellykket design fra alle kanter... med et unntak...rett forfra.
Du tuller nå, ikke sant :D  Citroen DS er jo tidenes bil, tiden tatt i betraktning.  Designet av Flambinio Bertoni, og det ingeniørmessige skapt av Andre Levfebre.  En bragd som vanskelig kan overgås noensinne. Selv min model S er jo lett tilbakestående i forhold til DS, årstallet tatt i betraktning.. ;) 

OK, DS vs Tesla head to head  ;D:

www.youtube.com/watch?v=W6CS9eBn0O8
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Høgis

Syntes fronten til TMS er noe av det minst vellykkede med bilens design, er vesentlig mere fornøyd med den jeg har nå
(ikke bare designet ;-)

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Hver sin smak. Tesla kunne gjort mer ut av fronten, men BMW sitt design stikker i øya her.

Dennis

Ja fysj. Se feks en BMW 7 serie fra samme år Tesla kom og samme ugunstige vinkel. Nesten ingen biler som ser bra ut fra den vinkelen som du brukte for å vise Tesla.

Ser jo helt for jævlig ut ;D

Sandvika

Synes bilen har flotte linjer, minner litt om DB9 og A7  ::).  Selve nosecone derimot kunne de enkelt gjort noe med. Blir litt dominerende fra enkelte vinkler.
BMW,  helt greie fra siden, 1-serien faktisk best, men jeg tenker fort på Carl i Hagen forfra av en eller annen grunn.

Øyvind.h

BMW lager lekre biler de. Problemet er bare den patetiske fossile drivlinjen som skjemmer ut resten av bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

BMW850

Når jeg bestilte bilen synes jeg noseconen så kjip og billig ut. Synes ikke den er dominerende, heller tvertimot. MEN, det er som en sa, den "will grow on you" og det har den faktisk gjort. Synes den er helt grei nå. Kunne vært gjort noe men har ennå ikke sett en god fullverdig løsning.

Her er en styling og cone jeg ikke har sett før:

http://ted7.smugmug.com/Cars/Professional-Party-Photoshooti/Strut/Tesla-Model-S/

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA