Hovedmeny

Software 7.0 - 7.1

Startet av dosmont, lørdag 04. juli 2015, klokken 00:39

« forrige - neste »

thilo

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 01:57
Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 01:26Får heller ikke opp fartsgrensa øverst i venstre hjørne i GPS'en, som tidligere, flere som opplever dette?

Samme her, fartsgrensa er borte. Har snakket med support og skal kjøre litt mer i morra til alt er ferdig kalibrert (omtrent en halv time), men hvis det er ikke fiksa da vil jeg ha 6.2 tilbake.

Og etter kalibreringen er ferdig (og alt er en gang resettet) er det samme problem: viser ikke speedlimit der han har gjort det før. Veldig irriterende dessverre :(
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

hoffa

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:56
Sitat fra: Gusse på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:22
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.

Nei, det er ikke bare du. Jeg synes det flate layout virker billig.

Enig. Den nye trenden med 2D har jeg ikke sansen for. Jeg savner fortsatt 3D looken som var dashen før sommeren 2014.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Rico

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:58
Og etter kalibreringen er ferdig (og alt er en gang resettet) er det samme problem: viser ikke speedlimit der han har gjort det før. Veldig irriterende dessverre :(

Men den viser jo nå fartsgrensen i displayet ved speedometeret. Holder vel det? Eller er det ikke det du tenker på?

takktakk

Sitat fra: hoffa på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:43
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)

Enig. Den nye trenden med 2D har jeg ikke sansen for. Jeg savner fortsatt 3D looken som var dashen før sommeren 2014.

Hva man liker og ikke liker blir jo nødvendigvis subjektivt. De har i alle fall innført flatt design, som er helt tidsriktig. Personlig liker jeg det. Både iOS og Android går i samme retning. Synes dette ser langt mer moderne ut enn det vi hadde før.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Dag A.

Sitat fra: takktakk på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:51
Sitat fra: hoffa på søndag 25. oktober 2015, klokken 14:43

Hva man liker og ikke liker blir jo nødvendigvis subjektivt. De har i alle fall innført flatt design, som er helt tidsriktig. Personlig liker jeg det. Både iOS og Android går i samme retning. Synes dette ser langt mer moderne ut enn det vi hadde før.

Skulle svært gjerne hatt tilbake GUI fra 6.2 når autosteer ikke er i bruk.
Helt idiot at displayet skal vise at det kjører en bil foran meg og at Teslaen identifiserer felter til min høyre og venstre dersom jeg ikke vil ha autosteer enabled.
Det kunne enkelt og greit vært det gamle displayet, men nå med ett lite ratt oppe til høyre som indikerer at jeg kan enable autosteer dersom jeg ønsker det.
Så kan den eventuelt skifte når jeg enabler autosteer.

Har idag fått prøve Autopark og den fungerte feilfritt.
Lurer på om jeg kan sende regning til Tesla dersom autopark kanter felgene ??  :o
Har enda ikke prøvd hvem som er best til å ta lukeparkiering, bilen eller meg ?
Vil bilen godta en en luke som er så liten at jeg må rikse bilen inn?
Mye igjen som må prøves ut.  :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

kjolnerdomen

Forsvinner autopark valget etter du har aktivert det?? Fant det i går kveld, da stod det "calibrating", men i dag er valget borte!?

VL

Noen som har prøvd autopark som kan fortelle hvordan det brukes? Må noe spesifikt trykkes inn før man kjører opp til den luken man vil inn i?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Isbjørn

Dette var en skummel opplevelse. Vinglete, uforutsigbar kjøring. Mange ganger umiddelbart før en utforkjøring eller kræsj med andere biler eller rekkverket. Var litt som en berg-og-dale-bane. Jeg hadde ikke vært overrasket om noen hadde ringt UP pga. kjøringen min. E18 Arendal-Grimstad.

Liker heller ikke det nye utseende av hovedskjermen...
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Hyperstress

Hvordan får en autopark til å fungere? Skjer ingenting når jeg prøver. (Er skrudd på)

Bare jeg som er litt skuffet over at vi må holde i rattet "hele" tiden, inkl filskifte, mens amerikanerne slipper?  :-\
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MikeLevy

Sitat fra: VL på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:33
Noen som har prøvd autopark som kan fortelle hvordan det brukes? Må noe spesifikt trykkes inn før man kjører opp til den luken man vil inn i?
Sett bilen i park så begynner prosessen
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

Hyperstress

Sitat fra: MikeLevy på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:35

Sette i park etter en har kjørt forbi luken?
Mener å huske at Audi sitt system bare viste et tegn hver gang den registrerte en luke, så jeg har bare ventet på at Teslaen også skulle gi meg et tegn mens jeg gled forbi :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

mogu

Sitat fra: Hyperstress på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:34

Bare jeg som er litt skuffet over at vi må holde i rattet "hele" tiden, inkl filskifte, mens amerikanerne slipper?  :-\

Da har du fått en annen 7.0 enn det jeg har fått. :)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

MikeLevy

Sitat fra: Hyperstress på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:41
Sitat fra: MikeLevy på søndag 25. oktober 2015, klokken 15:35

Sette i park etter en har kjørt forbi luken?
Mener å huske at Audi sitt system bare viste et tegn hver gang den registrerte en luke, så jeg har bare ventet på at Teslaen også skulle gi meg et tegn mens jeg gled forbi :)

Ja. Det kommer opp en P på den lille skjermen hvis bilen har funnet en luke. Da stopper du mens P'en fortsatt er synlig og setter i park. Fungerer strålende, men gikk litt fortere enn nervene mine likte  :)
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

Slettet profil

Kjørte nettopp Oslo - Fredrikstad. Autopiloten fungerte PERFEKT hele veien. Motorveien nedover har stort sett autovern på begge sider og god filmarkering. Bilen svingte jevnt og fint og prøvde ikke å kjøre av ved noen av avkjøringene. Auto filskift fungerte også veldig fint. Dette var mye bedre enn jeg hadde våget å håpe på!! Gleder meg til hjemveien.

Isbjørn

Autopark finner kun når luken er på minst 6m. Prøvde 1 time i dag uten å få den til å finne en egnet luke.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA