Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 06:37Auto lanechange fungerte heller ikke hos meg...
Du må holde i rattet, derfor det står "Hold Steering Wheel" i dashbordet ;)

mogu

Min egen tolmodighet imponerer meg. Jeg fikk varsel om oppdatering kl. 23 i går kveld, men har enda ikke vært ute i bilen. Men det er snart på tide synes jeg.

Et lite notis til de som klager over litt rar oppførsel enkelte steder ved avkjøringer og fletting m.m.: autopilot kommer aldri til å være dårligere enn det den er nå. Allerede nå er det rapporter om vesentlige forbedringer i forhold til slik oppførsel i USA.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

kjolnerdomen

Sitat fra: Sbr på søndag 25. oktober 2015, klokken 10:18
Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 06:37Auto lanechange fungerte heller ikke hos meg...
Du må holde i rattet, derfor det står "Hold Steering Wheel" i dashbordet ;)

Fikk ingen beskjed om "hold steeering wheel", men prøvde det allikevel - fungerte ikke. Men skal ut å kjøre en tur nå, så prøver igjen

Spinner

#663
Sitat fra: kjolnerdomen på søndag 25. oktober 2015, klokken 10:29Fikk ingen beskjed om "hold steeering wheel", men prøvde det allikevel - fungerte ikke. Men skal ut å kjøre en tur nå, så prøver igjen

Leiha

Etter 10 mil prøvetur på veier av varierende kvalitet så tror jeg dette blir bra etterhvert, selv på relativt dårlig merking synes jeg det virker overraskende bra. Virket til og med ganske greit på vei som er så smal at den bare er merket med striplet linje på kanten uten midtstripe, men den hadde en tendens til å ligge midt i veien og motgående biler ble ikke oppdaget i tide. (dette bare til info, jeg mener ikke at det skal virke/brukes på slike veier)

Men jeg håper å få tilbake det "gamle" runde speedometeret med effektuttak osv når autopilot ikke er aktivert, ser ikke noe grunn til det skal være bilde av bilen der annet enn når AP er aktiv. Det nye speedometeret er for høyt for meg så jeg må ha gjennomsiktig ratt for å se det skikkelig. (ja jeg vet at det er justerbart, men jeg likte kjørestillingen jeg hadde)
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

VL

Sitat fra: fviken på søndag 25. oktober 2015, klokken 10:10
Feltskifte fungerte fint. Man må holde hendene på rattet for at den skal starte skiftet, men så kan man slippe igjen så snart den har begynt å skifte felt. Enkelt å kjøre forbi på motorvei.

Alt i alt fungerer det overraskende bra til å være en beta versjon, og det kommer bare til å bli bedre utover høsten.

Ser det du skriver om feltskifte. Må man ligge inn en forbikjørings hastighet da? Eller hvordan bestemmer bilen seg for hvor raskt den skal ta en forbikjøring? Og er det kun på motorvei dette virker?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Spinner

Sitat fra: VL på søndag 25. oktober 2015, klokken 10:37Ser det du skriver om feltskifte. Må man ligge inn en forbikjørings hastighet da? Eller hvordan bestemmer bilen seg for hvor raskt den skal ta en forbikjøring? Og er det kun på motorvei dette virker?
Den gir på opp til det CC er satt til, ikke mer. Skal du kjøre forbi i motgående kjøreretning ville jeg nok vært litt forsiktig med å bruke AP :P

Davidsv

Det er mange som ville fått spørsmålene sine besvart ved å lese hele "what's new" skjermen :)
Der står det hvilke situasjoner den er designet til, hvordan man skal tolke grafikken på dashbordet og så videre..


Forresten ser jeg det er noen som klager på at den ikke skifter hastighet selv. Jeg er selv glad for at den ikke gjør det, fordi den relativt ofte leser fartsgrenseskiltene feil.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

felix

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 09:12
Sitat fra: felix på søndag 25. oktober 2015, klokken 08:24
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:33


Ser at de har fjerner avsnittet om improved performance som er angitt i utkastet til beta testerne :


Jeg fikk avsnittet om improved performance. Bakhjulsdrevet 85 med AP.

Da fikk bare rwd biler ned AP  denne forbedringen . Nok en misinformation fra Tesla . Da de bare har gått ut og sagt at rwd biler får forbedret aksellerasjon..

Den er dog merkbar, spesielt når du kjører i 60 og gir på. Også lurer jeg på (uten og kunne teste det i Norge) om bilen får toppfart på 225 som den skal ha, og ikke 204.

Nick

Testet autopilot fra Drammen til Sandefjord i dag, fartsgrensen er 100-110 km/t. Min erfaring så langt:

  • Litt vinglete enkelte ganger
  • Sliter litt ved påkjørsler som mangler veimerking, dvs bilen ligger seg litt for mye til høyre
  • Endte opp midt mellom 2 felt en av gangene jeg bytte fil med AP
  • Ved en påkjørsel dro bilen raskt til høyre å det kom advarsel med rød bakgrunn (jeg holdt heldigvis på rattet)
  • ACC virker litt bugget etter oppdateringen, slakker av på gassen noen ganger
Totalt sett syntes jeg det virket bra, å det skal nok ikke så mye til før det blir enda bedre :)

Angående de visuelle endringene: veldig mye bedre enn den gamle layouten  8)

Gusse

Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.

Brede

Sitat fra: Gusse på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:22
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.

Jeg vil tro det er sprikende meninger om dette ja, personlig syns jeg den nye ser mye bedre ut!  :D

Gusse

Sitat fra: Brede på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:24
Sitat fra: Gusse på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:22
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.

Jeg vil tro det er sprikende meninger om dette ja, personlig syns jeg den nye ser mye bedre ut!  :D

Mulig det er en learn to like ting ;)
Klart man blir opptatt av disse små ting, når det stort sett er det eneste vi veteraner har å kose oss med  ;)

RaBalder

Sitat fra: Gusse på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:22
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.
Den er enklere. Og jeg ser på det som bra.

Jeg vil heller at datakraften i bilen skal brukes til å gi meg funksjoner som er nyttige. Ikke vise knapper på skjermen i 3D-look. Eller ha på skygge-effekter.

Kanskje den tregheten som vi fra tid til annet har opplevd hittil ikke dukker opp på storskjermen.

Var vel allerede en indikasjon på at linjene på rygge-skjermen ikke beveget seg hakkete.

thilo

Sitat fra: Gusse på søndag 25. oktober 2015, klokken 13:22
Er det bare meg eller er det flere som likte utseende på den forrige software bedre enn 7.0 versjon...spesielt på hovedskjerm ::)
Synes den virker litt...enkel på en måte.

Nei, det er ikke bare du. Jeg synes det flate layout virker billig.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA