Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

thilo

Sitat fra: lunitiks på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:23Spennende. Min autopark driver fortsatt og "kalibrerer". Autostyringen er jeg stor-imponert over på de strekningene jeg har prøvd. Og nei: vi har ingen motorveier i Tromsø.

Kalibrering var fullført etter omtrent en 1/2 timers kjøring hos meg. Autosteer fungerer overraskende bra på E8, selv om det blir mørkt og våt, men selvfølgelig med hendene på ratt.

Fungerer skiltgjenkjenning hos deg? Den mangler jeg etter oppdatering, fungerer ikke på E8, heller ikker her i Tromsø der det fungerte med 6.2.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Torpedo Ted

Sitat fra: lunitiks på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:23
Autostyringen er jeg stor-imponert over på de strekningene jeg har prøvd. Og nei: vi har ingen motorveier i Tromsø.
Joda, den fungerer veldig bra stort sett, men ødelegger litt av helhetsinntrykket når den med jevne mellomrom forsøker å kjøre av veien pga linjen til høyre forsvinner (flettefelt) - til tross for at veien er kjempeoversiktlig og merking kjempetydelig til venstre. Den har også store problemer med å skjønne veien når den gule stripen går over til et gult skravert felt. Menmen, dette ordner seg sikkert raskt.

hoffa

Sitat fra: RonnyØ på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:11
Sitat fra: mrjalle på søndag 25. oktober 2015, klokken 16:54
Har bil fra aug 13, uten AP-HW.

Oppgraderte til 7.0 (2.7.77) i helga, og skulle iflg release notes få "significantly improved climate control". Resultatet er at vi har kjørt hjem fra hytta i dag (fra Flekkefjord til Bryne) med klimakontrollen på 23,5 grader og likevel frøset. Bilen klarer ikke holde kupeen varm! Den blåser kald luft rett som det er. I følge app'en er det 24 grader i bilen (noe som ikke er i nærheten av sannheten). Bare min bil?

Samme her!
Og her :(
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

boppus

Autostyring var gøy å prøve, men er klart livsfarlig. Jeg er familiefar. Herved permanent skrudd av.
PS vil ha igjen speedometeret!
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Kvark

Sitat fra: Isbjørn på søndag 25. oktober 2015, klokken 16:01
Autopark finner kun når luken er på minst 6m. Prøvde 1 time i dag uten å få den til å finne en egnet luke.

Jeg kjørte forbi en rekke luker over 6 meter og under 15. No go. Autopark fungerer foreløpig ikke.
S85D

xderia

Sitat fra: Veggen på søndag 25. oktober 2015, klokken 16:58
Flere har rapportert det samme i USA.
Bilen har blitt bedre på kjøling, men samtidig har de tuklet til varmeapparatet.
En av grunnene til at  jeg venter med å oppgradere.

Ikke bra. Har programmert oppgradering til i natt. Hvordan kan jeg kansellere oppgraderingen?
70D Deep Blue

SunSeeker

Prøvd dette mye nå. Funker meget bra...om du Fässer godt på. Den er (og jeg) litt nervøs etter min smak.
Det jeg ikke liker er:
-Varmeapparatet funker overhodet ikke. Må opp 4 grader for å kunne kjøre. Kalde gufs hele tiden.
-Umulig å se viftehastighet i auto. Lyser 4 blader men står stort sett bare på 2 uansett.
-Indikatoren for lys er malplassert helt til venstre i skjermen, burde vært i midten da rattet skjuler de totalt.
-Dekktrykksensorer greiene kunne gjerne vært mindre, derfor andre symbol litt større. Begynner å dra på åra og ser ikke like bra som før

Fastlane83

Som så mange andre så har jeg fått testet 7.0 i dag. Stort sett veldig fornøyd.

Det jeg håper blir forbedret ved neste oppgradering er:
- Annen visning i displayet når Autosteer ikke er aktivert. Misliker sterk "avstandssirklene" som hele tiden driver å måler. Den infoen kan bilen holde for seg selv. I tillegg minner den meg om ett bilspill fra 80-tallet på måten bilen foran blir vist...
- Jeg opplever også at temperaturen i bilen ikke er som før. Må skru opp temperaturen høyere enn på 6.2 for å få samme opplevd temperatur.
- Vet ikke om det er vane eller om det går seg til, men jeg savner ett klassisk speedometer....

Har forøvrig prøvd autopark noen ganger også, og den funket utrolig bra. Mye bedre enn i VW CC jeg hadde før! Anbefaler folk å lese bruksanvisningen om den før de prøver.
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Spinner

Fått testet i kø på E6 nå (trafikkulykke), og her skinner jo autopilot virkelig. Ingen problemer da bilen foran skiftet fil, eller noen la seg inn foran. Har aldri vært så behagelig å stå i kø ;D

Ellers enig i mye som er skrevet her...
- Varme funker dårligere
- Savner wattmeter i midten uten å måtte ha side-appen oppe
- Hvor er dag og dato?
- Når filen blir veldig bred, er bilen borte å snuser på kantene istedenfor å legge seg i midten

lunitiks

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:32
Sitat fra: lunitiks på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:23Spennende. Min autopark driver fortsatt og "kalibrerer". Autostyringen er jeg stor-imponert over på de strekningene jeg har prøvd. Og nei: vi har ingen motorveier i Tromsø.

Kalibrering var fullført etter omtrent en 1/2 timers kjøring hos meg. Autosteer fungerer overraskende bra på E8, selv om det blir mørkt og våt, men selvfølgelig med hendene på ratt.

Fungerer skiltgjenkjenning hos deg? Den mangler jeg etter oppdatering, fungerer ikke på E8, heller ikker her i Tromsø der det fungerte med 6.2.

Javisst funker skiltgjenkjenning! Oppdaget faktisk i dag at man kan trekke cruise-spaken mot seg i 3 sek, så legger bilen seg i fartsgrensa. Helt rått!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

thilo

Sitat fra: lunitiks på søndag 25. oktober 2015, klokken 19:18Javisst funker skiltgjenkjenning! Oppdaget faktisk i dag at man kan trekke cruise-spaken mot seg i 3 sek, så legger bilen seg i fartsgrensa. Helt rått!

Fungerer ikke her, men denne 2 sek. til å sette cruise på fartsgrense har vært der lenge.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

lunitiks

Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 19:20
Sitat fra: lunitiks på søndag 25. oktober 2015, klokken 19:18Javisst funker skiltgjenkjenning! Oppdaget faktisk i dag at man kan trekke cruise-spaken mot seg i 3 sek, så legger bilen seg i fartsgrensa. Helt rått!

Fungerer ikke her, men denne 2 sek. til å sette cruise på fartsgrense har vært der lenge.

Tydelig at folk opplever litt forskjellige bugs. Møtte faktisk på en rød 85D i dag på Kvaløya som hadde fått "frosset" navi'en sin etter oppdatering, slik at den røde pila (som representerer deg) var fastlimt på et sted i kartet.

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kristian O

Sitat fra: lunitiks på søndag 25. oktober 2015, klokken 19:32
Sitat fra: thilo på søndag 25. oktober 2015, klokken 19:20

Tydelig at folk opplever litt forskjellige bugs. Møtte faktisk på en rød 85D i dag på Kvaløya som hadde fått "frosset" navi'en sin etter oppdatering, slik at den røde pila (som representerer deg) var fastlimt på et sted i kartet.
Dette såg eg på ein demobil uten 7.0 på Digerneset for nokre sida, så det treng ikkje å ha noko med oppdateringa å gjer.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

plvr

Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:41
Den har også store problemer med å skjønne veien når den gule stripen går over til et gult skravert felt. Menmen, dette ordner seg sikkert raskt.

Den der har jeg og merket meg, lurt å være oppmerksom på gitt. Når det er sagt er jeg uberimponert. Elsker v7, men gi meg tilbake wattmeteret. Dere uten AP, får dere heller ikke det gamle speedometeret? Synes jeg så et fint bilde av et speedometer i RN postet et sted.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Muffinman

Wattmeter med lekebil i midten her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA