Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

SunSeeker

Sitat fra: dosmont på lørdag 07. november 2015, klokken 14:39
Noen som vet hvordan jeg får startet oppgradering til 7.0 ?
Bilen har stått på verksted i 4 uker, og oppdateringsiconet er borte.

Satte min til planlagt oppdatering kl 23 Igor,  men tror ikke noe er skjedd.
Har versjon v7.0 (2.7.77) nå,  og mener det var det jeg hadde før også. Er den forsvunnet, trukket tilbake?
Hva er ny versjon?

Brede

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 07. november 2015, klokken 15:06
Sitat fra: dosmont på lørdag 07. november 2015, klokken 14:39
Noen som vet hvordan jeg får startet oppgradering til 7.0 ?
Bilen har stått på verksted i 4 uker, og oppdateringsiconet er borte.

Satte min til planlagt oppdatering kl 23 Igor,  men tror ikke noe er skjedd.
Har versjon v7.0 (2.7.77) nå,  og mener det var det jeg hadde før også. Er den forsvunnet, trukket tilbake?
Hva er ny versjon?

Ser ut til at de har trukket den tilbake.. Forsvant før jeg fikk satt i gang oppdatering også.

cirys1

Noen som installerte som har problemer med "auto present handles"??
Ja de står på og ja har prøvd restart, funker fint og dobeltklikke på tak, kan det være batteriet uten å få melding om det?

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. november 2015, klokken 14:31
Med min sedvanlige flaks ender jeg vel opp med en trillebår. Med skjevslitt dekk.

Bilen til muffin
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

GOS

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. november 2015, klokken 13:27
Sitat fra: hgs på fredag 06. november 2015, klokken 23:10
333 kw = 452 hk. Ikke dårlig i en S85. Ligger feilen i Linkmytesla eller i tallene bilen leverer?

P85D viser 418 kW i rests api og linkmytesla og vi vet nå at det bare er 350 kW som blir til effekt på motoraksling etter tap i inverter/motor.
Men de 418 kW er vel summen av begge motorer? De 350 kW var vel maks av det den bakre ville levere?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

GOS

Sitat fra: Snowroller på lørdag 07. november 2015, klokken 13:35
Energiappen i lilla skärmen specifiserar nu snitt förbruket per "past 25 km" eller vad man har valt att visa (snitt per 10/25/50 km kan man välja) i stora skärmens energiapp. Detta är det enda nya jag har hittat i sista versionen.
Slik har det vel alltid vært mener jeg?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

dosmont

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 07. november 2015, klokken 15:06
Sitat fra: dosmont på lørdag 07. november 2015, klokken 14:39
Noen som vet hvordan jeg får startet oppgradering til 7.0 ?
Bilen har stått på verksted i 4 uker, og oppdateringsiconet er borte.

Satte min til planlagt oppdatering kl 23 Igor,  men tror ikke noe er skjedd.
Har versjon v7.0 (2.7.77) nå,  og mener det var det jeg hadde før også. Er den forsvunnet, trukket tilbake?
Hva er ny versjon?
Fra 6.2 til 7.0
Har ringt Tesla, og de skulle få ingeniørene til å sende ut oppdatering til mitt vin.nr. Det skulle de gjøre i helga eller på mandag.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Brede

Sitat fra: GOS på lørdag 07. november 2015, klokken 16:03
Sitat fra: Snowroller på lørdag 07. november 2015, klokken 13:35
Energiappen i lilla skärmen specifiserar nu snitt förbruket per "past 25 km" eller vad man har valt att visa (snitt per 10/25/50 km kan man välja) i stora skärmens energiapp. Detta är det enda nya jag har hittat i sista versionen.
Slik har det vel alltid vært mener jeg?

På AP-bilene var vel ikke distansen angitt med forrige programvareversjon.

Cookie Monster

Sitat fra: GOS på lørdag 07. november 2015, klokken 16:01
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. november 2015, klokken 13:27
Sitat fra: hgs på fredag 06. november 2015, klokken 23:10
333 kw = 452 hk. Ikke dårlig i en S85. Ligger feilen i Linkmytesla eller i tallene bilen leverer?

P85D viser 418 kW i rests api og linkmytesla og vi vet nå at det bare er 350 kW som blir til effekt på motoraksling etter tap i inverter/motor.
Men de 418 kW er vel summen av begge motorer? De 350 kW var vel maks av det den bakre ville levere?

350 kW er maks P85D leverer samtidig fra begge motorene. Er det som står på nettsiden nå og stemmer også med at det bare er 100A mer å bruke av batteripakken på 1300A der en P85 bruker 1200A og er begrenset av inverter. Men P85D er begrenset av batteri.
2015 P85D

o.b.lix

P85 er også begrenset av grep (traction), noe P85D ikke er. Derfor er det sjelden P85 får utnyttet alle 1200A.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. november 2015, klokken 15:38
Noen som installerte som har problemer med "auto present handles"??
Ja de står på og ja har prøvd restart, funker fint og dobeltklikke på tak, kan det være batteriet uten å få melding om det?

Har opplevd at ETT dørhåndtak ikke autopresenterte seg. Hadde ekstremt dårlig batteri i FOB'en, men det kan vel ikke være problemet...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 16:21
P85 er også begrenset av grep (traction), noe P85D ikke er. Derfor er det sjelden P85 får utnyttet alle 1200A.

Visst over halve året er sjeldent så er det kanskje sjeldent, og man trenger ikke gi flat pedal ifra stillestående hver gang heller, det fungerer like godt i over 60 km i timen.
Men selvfølgelig så tenker alle 0-100, en annen på en annen tråd klarte kunststykket og kalle P85 for ubrukelig med samme argument..  ::)

cirys1

Sitat fra: lunitiks på lørdag 07. november 2015, klokken 16:31
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. november 2015, klokken 15:38
Noen som installerte som har problemer med "auto present handles"??
Ja de står på og ja har prøvd restart, funker fint og dobeltklikke på tak, kan det være batteriet uten å få melding om det?

Har opplevd at ETT dørhåndtak ikke autopresenterte seg. Hadde ekstremt dårlig batteri i FOB'en, men det kan vel ikke være problemet...
Nei det er tvilsomt at det ikke er noe annet enn feil med det ene dørhåndtaket da, har opplevd flere ganger idag at håndtakene ikke kommer ut, virker ikke som bilen registrer nøkkelen heller, for det går ikke an og trykke på de. Derimot kommer de med engang jeg dobbeltklikker på taket, merkelig..

JonI

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. november 2015, klokken 16:35
Sitat fra: lunitiks på lørdag 07. november 2015, klokken 16:31
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. november 2015, klokken 15:38
Noen som installerte som har problemer med "auto present handles"??
Ja de står på og ja har prøvd restart, funker fint og dobeltklikke på tak, kan det være batteriet uten å få melding om det?

Har opplevd at ETT dørhåndtak ikke autopresenterte seg. Hadde ekstremt dårlig batteri i FOB'en, men det kan vel ikke være problemet...
Nei det er tvilsomt at det ikke er noe annet enn feil med det ene dørhåndtaket da, har opplevd flere ganger idag at håndtakene ikke kommer ut, virker ikke som bilen registrer nøkkelen heller, for det går ikke an og trykke på de. Derimot kommer de med engang jeg dobbeltklikker på taket, merkelig..

Samme her også. Har virket en stund i 7.0 men stoppet å virke for et par dager siden.
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Havebigfun

kanskje dere bør bytte batteriet på FOBen så den muligheten er utelukket som feilkilde

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA