Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

GOS

#1035
Sitat fra: GOS på fredag 06. november 2015, klokken 16:32
Sitat fra: GOS på torsdag 05. november 2015, klokken 23:22

I følge Linkmytesla så har min S85 'tapt' 25 -27 kw i toppeffekt etter oppgraderingen til V7.0. Det høyeste jeg har sett etter v7.0 er nå 303 kw, men oftest viser dem 299 som maks.
Så kan synes å være litt omprogrammering igjen på effektkurvene fra Tesla sin side. (Har ikke testet aks eller om effekttoppen kommer tidligere da jeg har satt på vinterdekk)

Jeg trekkker tilbake min spekulasjon inntil jeg har hatt lengre kjøreturer. Foregående tester var basert på forvarmet batteri, men uten lang kjøretur. Fikk 310 nå uten forvarming og etter å bare ha kjørt 20-30 km, men temperaturen ute var rundt 15 istedenfor 11 grader.

Definitivt ingen grunn til bekymring på dette feltet for S85 levert juni 2014: Fikk 333kw effekt ved 100% SOC. Hadde samme maks ytelse ned til rundt 86'% SOC hvor jeg stoppet å sjekke. Rimelig bra:-)
(Ikke høyere maks effekt på S85 rundt 90% SOC slik det ble hevdet er tilfelle for P85D)

Har kjørt 2 ganger ned til 20-30 tkm nå nylig og ladet nå fullt og balanserte i 30 minutt uten at den rapporterte Charging Complete Fikk 389tkm på 100% SOC som er som før, men jeg kjørte 9 km før den begynte å telle ned. Så om jeg lader  til 100% nå neste gang så skal en ikke se bortifra at den rapporterer det samme som når den var ny. (395 tkm)
Skal ikke klage på batteriet om den holder seg slikt i forhold til kurvene. (Kjørt 20400 km)

Om noe skyldes v7.0 skal være usagt.

Edit: Nå med fungerende bilde fra LinkMyTesla
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

o.b.lix

Sitat fra: Fastlane83 på fredag 06. november 2015, klokken 21:59
Hva med varmeapparatet?

det er 14 grader her i kveld, så fikk ikke testet dett ordentlig
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

hgs

333 kw = 452 hk. Ikke dårlig i en S85. Ligger feilen i Linkmytesla eller i tallene bilen leverer?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

skyfawn

varmen er fortsatt like gufsen som før, ser ikke ut som det er gjort noe med den nei..

GOS

De må nok isåfall ligge i bilen for effektmåleren på instrumentdisplayet passerer også 320 kw
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Kejsermad

jeg har målt 341 kW i en S85 via linkmytesla. Det er ingen fejl men blot et tal der viser hvor meget der kan trækkes fra batterierne. Der sker jo et tab på 15-20% før det rammer hjulene såvidt jeg forstår

Wabi-Sabi

Noen som har merket noen forskjell på autopilot?
Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

N00b

Autopilot spørsmålet er det jeg venter på. Er det skjedd noe med den på denne oppdateringen?

VL

Nettopp vært ute og kjørt. Autopiloten og ACC fungerer akkurat som før, ingenting nytt her.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Cookie Monster

Sitat fra: hgs på fredag 06. november 2015, klokken 23:10
333 kw = 452 hk. Ikke dårlig i en S85. Ligger feilen i Linkmytesla eller i tallene bilen leverer?

P85D viser 418 kW i rests api og linkmytesla og vi vet nå at det bare er 350 kW som blir til effekt på motoraksling etter tap i inverter/motor.

2015 P85D

Snowroller

Energiappen i lilla skärmen specifiserar nu snitt förbruket per "past 25 km" eller vad man har valt att visa (snitt per 10/25/50 km kan man välja) i stora skärmens energiapp. Detta är det enda nya jag har hittat i sista versionen.
Grå 85D

o.b.lix

Det kommer en serie intetsigende updates, så muffin og de andre slipper guarden ned, så BANG!, kommer update som gjør bilen om til en lief eller trilling...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Amoss

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 07. november 2015, klokken 13:56
... så BANG!, kommer update som gjør bilen om til en lief eller trilling...

I det siste tilfellet blir det vel heller til en firling? ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Med min sedvanlige flaks ender jeg vel opp med en trillebår. Med skjevslitt dekk.

dosmont

Noen som vet hvordan jeg får startet oppgradering til 7.0 ?
Bilen har stått på verksted i 4 uker, og oppdateringsiconet er borte.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA