Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny Elbileier oppdaget at hurtiglading er jo veldig dyr...

Startet av dosmont, lørdag 08. august 2015, klokken 19:14

« forrige - neste »

Dag A.

Sitat fra: GOS på søndag 08. november 2015, klokken 15:20
Sitat fra: Lynet på søndag 08. november 2015, klokken 12:14
Hadde min inne for diverse rep for to uker siden. Klaget også på varmeapparatet, men vi ble fort enige om å vente på bedre utgave av 7.0 da feilen uten tvil var softwarefeil ifølge Tesla sin ansatte.
Så ikke skyld på Tesla som merke, men enkeltpersoner innenfor organisasjonen. Ring heller inn problemet til support og gi dem navnet på personen som mener det ikke har noe med 7.0 å gjøre. Support innrømmet at maaaange hadde ringt inn samme dag som det ble lansert.

Er litt snodig hvor forskjellig svar en får. Når jeg sa at jeg får vente til en bug-fix så var svaret at det kom ikke. Kunder skulle bare skru opp høyere temp og han tok utklipp av hva de hadde fått fra sentralt hold og sendte det til meg. Se vedlegg. :o
Sitat fra: ob64 på søndag 08. november 2015, klokken 09:55
Ringte Telsa på fredag og klaget på varmeapparatet. De mente det ikke hadde noe med 7.0 å gjøre, og ville ha bilen inn på service i Drammen i morgen. Jeg har samme problem som alle andre, guldegufs og må ha termostaten på 25++. Fikk beskjed om jeg måtte regne med at bilen ble stående en god stund da det var lang kø i servicesenteret. Fosil lånebil. Frister ikke særlig, dette skjedde da jeg oppgraderte til 7.0, tror ikke på at det er noe feil på bare min bil. Hva gjør jeg?

Her er det tydelig at venstre hånd ikke vet hva høyre gjør.
At de kommer med en oppdatering hvor de ikke i forkant klarer å få ut i organisasjonen sin hva denne oppdateringen omfattes av er helt utrolig.

Her sitter de på DOKUMENTASJON at ver7.0 skal endre HVAC, og ved rapportering til servicestasjon får man beskjed om at det ikke er noe sammenheng  :o
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

mj

I Kr.Sand ville de og ha bilen inn for å feilsøke. Sa nei til det. Håper på oppdatering.
Har kjørt stort sett på 19 grader. Nå blir det J...i kalt på beina etter en stund. Og jeg fryser normalt ikke.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

krl

Support mener nå at det skal komme en oppdatering i løpet av kort tid. Så da får vi satse på at det betyr før vinteren  :)

N00b

ob64

Sitat fra: krl på søndag 08. november 2015, klokken 20:30
Support mener nå at det skal komme en oppdatering i løpet av kort tid. Så da får vi satse på at det betyr før vinteren  :)

Hvem er "support"? Skulle gjerne hatt et navn eller referanse, blir litt tynt å argumentere ovenfor Tesla uten dette. Er det noen som vet hvilke servicesenter som er klar over at dette er en SW feil? Jeg ringte som sagt først til support (24 timer veiassistanse), og de mente det var feil på bilen.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

krl

800-nummeret til Tesla. Tast 3, og du kommer til en eller annen tilfeldig lokasjon. Gjerne i Sverige eller Nederland hvis du ringer på kveldstid. Personen jeg snakket med var svensk.

Dag A.

Sitat fra: mj på søndag 08. november 2015, klokken 19:22
I Kr.Sand ville de og ha bilen inn for å feilsøke. Sa nei til det. Håper på oppdatering.
Har kjørt stort sett på 19 grader. Nå blir det J...i kalt på beina etter en stund. Og jeg fryser normalt ikke.

Hvor når var du inne i Kristiansand ?

Som jeg har skrevet tidligere her så var bilen min inne for dette i slutten av okt (i Kristiansand), og bilen skulle være ferdig på en dag, men de beholdt den i to dager, hvorfor vet jeg ikke.
Men det var første gangen de hadde hørt om varmeapparat problemet, det var iallefall det de sa.
Det var blitt gitt ettertrykkelig beskjed om at det var noe galt med varmeapparatet, men serviceordren jeg fikk i retur viser at alt virker slik det skal.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

AppleKnocker

Dere som har størst problemer; kjører dere vifta på AUTO?

Jeg merker også at det har skjedd noe med klimaanlegget, men ikke så dramatisk som enkelte andre beskriver. Før sto temp på 19,5 og det ble akkurat passe uansett utetemperatur. Nå må den opp på 22.

Jeg har imidlertid knapt brukt AUTO på vifte. Et par dager etter anskaffelsen, skjønte at den skrur seg ned til 1-2 så fort for får sjansen. Etter det har jeg hatt manuell viftekontroll på venstre ratthjul og kjørt vifta på mellom 7-9. AUTO stilling gjør jo nesten at det blir oksygenmangel i bilen både før og etter SW 7.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

dosmont

Sitat fra: dosmont på lørdag 07. november 2015, klokken 16:06
Sitat fra: SunSeeker på lørdag 07. november 2015, klokken 15:06
Sitat fra: dosmont på lørdag 07. november 2015, klokken 14:39
Noen som vet hvordan jeg får startet oppgradering til 7.0 ?
Bilen har stått på verksted i 4 uker, og oppdateringsiconet er borte.

Satte min til planlagt oppdatering kl 23 Igor,  men tror ikke noe er skjedd.
Har versjon v7.0 (2.7.77) nå,  og mener det var det jeg hadde før også. Er den forsvunnet, trukket tilbake?
Hva er ny versjon?
Fra 6.2 til 7.0
Har ringt Tesla, og de skulle få ingeniørene til å sende ut oppdatering til mitt vin.nr. Det skulle de gjøre i helga eller på mandag.
Fra jeg ringte Tesla, til bilen var ferdig oppdatert tok det 6 timer :D
Klapp på skuldra til Tesla
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

dosmont

Noen med nyere bil som har fått aktivert LTE/4G på bilen sin?
Nordmøre

takktakk

Sitat fra: dosmont på søndag 08. november 2015, klokken 23:21
Noen med nyere bil som har fått aktivert LTE/4G på bilen sin?

Spette ny bil. Det vil si èn måned ca. Aldri sett annet enn 3G dekning.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

dosmont

hmm da er det sikkert ikke aktivert enda.
får håpe det kommer med 7.1 :)
Nordmøre

lunitiks

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 08. november 2015, klokken 22:36
Etter det har jeg hatt manuell viftekontroll på venstre ratthjul og kjørt vifta på mellom 7-9.

Hvordan?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tkjoerlaug

Trykk knappen under høyre scrollhjul. Da kan du velge hvilken funksjon du vil at dette skal styre (soltak, vifte, temperatur, mediakilde, display brightness+++)

krl

Support kan nå melde at det er på vei en fiks for klimaanlegget. Temperaturreguleringen vil bli like god som for pre 7.0, og oppdateringen rulles ut i løpet av uken eller helgen slik jeg forstod det.

Gode nyheter dersom dette stemmer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA