Hovedmeny

Tesla Android App - problemer

Startet av rmr, onsdag 01. juli 2015, klokken 13:23

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: ksandal på tirsdag 21. juli 2015, klokken 14:52
takk for tips, men dette er en helt ny tlf. sony Z3 compact. 
jeg har samme problem på Sony tablet z3 og vet amnge andre har fått det til.

Er det nettopp kommet en ny utgave av app tro?  og derfor ikke virker?
Har samme telefon, og den installerte helt fint hos meg.  Det at du fikk problemet på begge enhetene dine, kan jo tyde på at det er en app du har lastet ned på begge som skaper konflikten.  Feilmelding 505 skyldes vanligvis en navnekonflikt i permissions med en allerede installert app.

Den siste versjonen som ligger på Play er fra 6. april 2015.

Hvilken versjon av Android har du på enhetene dine?

o.b.lix

Du får også feilmelding (husker ikke hvilken) om klokke eller dato er stilt feil, blir tull med noen sikkerhetssertifikat.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ksandal

får kun den feilen med 505....  har testet og instalert over 50 andre apper etterpå uten noen problemer...
men nå begynner jeg på nytt... og installerer tesla app først! den er viktigere enn.....ehh..... Facebook? ha ha

ingen feil om klokke....

bakcup av bilder og div nå så full reset.... så går vel hele morgendagen til og få inn mail, og bilder og alt jeg vil ha klart tilf ferie med musikk og filmer på tlf...  syden med 3 jenter krever mye egenunderholdning på mobil ha ha
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Kristian O

Er det fleire som har "kinesisk" kart på location? Eg har masse kinesiske tegn på kartet om eg er innzoomet. Må zoome veldig langt ut, dvs halve vestlandet i et bilde, for å få satelittbilde.
Står også "Baidu" og noen kinesiske tegn nede i venstre hjørne.
Det har vært slik i månedsvis, men kun på min telefon. På telefonen til fruen er det heilt normalt.

-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

El-boy

Jeg byttet ut en Samsung mobiltelefon ca. 2 år gammel pga at Tesla appen ikke lenger virket mhp Location/Maps.
Var litt overasket over att telefonen ikke lenger virket med Tesla appen, alt annet var ok, og at en telefon knapt to år gammel var "utdatert".
Endte med en ny WindpwsPhone Nokia 930. To uoffisielle Tesla apper tilgengelig der, begge gjør stort sett det samme .
Tesla Companion har samme brukergrensesnitt som Android appen.
Tesla Connect er den jeg bruker mest, litt mer info i appen men ikke like "pent" brukergrensesnitt men får opp litt mer info iforhold til offisiell app bla. inf fra sist lading added km og kWh, interørtemperatur, justering av temp passasjer og fører, men får ingen slider for å endre lade grense, bare max daily eller max range...
Min erfaring er at Windows appene fungerer mer problemfritt enn Android appen generelt...

Kristian O

Telefonen min er også eldre enn to år. Har dog ingen planer om å bytte den ut til tross for ødelagt skjerm og tvilsom location. Det er tross alt den delen av appen eg bruker minst. Husker heldigvis stort sett kvar bilen står, og skulle eg stå heilt fast så får eg heller spørre fruen  :)
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

xref

Sitat fra: Kristian O på onsdag 22. juli 2015, klokken 09:21
Er det fleire som har "kinesisk" kart på location? Eg har masse kinesiske tegn på kartet om eg er innzoomet. Må zoome veldig langt ut, dvs halve vestlandet i et bilde, for å få satelittbilde.
Står også "Baidu" og noen kinesiske tegn nede i venstre hjørne.
Det har vært slik i månedsvis, men kun på min telefon. På telefonen til fruen er det heilt normalt.

Dette blir bare spekulasjoner, men har du tilfeldigvis kinesisk kart i noen andre Android-apps som benytter seg av Google Maps API'et for kartvisning? Nå har jeg bare hatt bilen min i noen timer men jeg vedder på at kartvisningen i Android-appen benytter seg av Maps API'et. Problemet er at i Kina er Baidu maps bedre så enkelte utviklere finner opp lure måter å bruke begge API'ene. Her er et eksempel.

Har du satt noen av regionsinnstillingene på telefonen til Kina? :)

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kristian O

Er sterk tilhenger av filosofien "less is more" så eg har prøvd å slette mest mulig på telefonen og svare "No" på alle spørsmål om "do you want blablabla".
Kan ikkje skjønne at eg skal ha kinesiske tilbøyligheter i nokon som helst slags form.
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

xref

Sitat fra: Kristian O på onsdag 22. juli 2015, klokken 09:48
Er sterk tilhenger av filosofien "less is more" så eg har prøvd å slette mest mulig på telefonen og svare "No" på alle spørsmål om "do you want blablabla".
Kan ikkje skjønne at eg skal ha kinesiske tilbøyligheter i nokon som helst slags form.

Ja, det høres jo rart ut. Det som er mest sannsynlig er vel at det er en bug i Tesla-appen som tydeligvis tror du har preferanser til Kina :)

Har du prøvd å avinstallere og re-installere appen?

Kristian O

Avinstallere og re-installere appen er prøvd ja, men har fortsatt chinese style.
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

xref

Sitat fra: Kristian O på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:05
Avinstallere og re-installere appen er prøvd ja, men har fortsatt chinese style.

Hvilken telefon er det du har? Litt vanskelig å se ettersom fronten ser ganske smadret ut :)

Kristian O

Det er en Samsung GT-I9100 ifølge telefonen selv. Trudde igrunn det var en S2 eller 3, men kan ikkje bekrefte dette på telefonen.
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

xref

Sitat fra: Kristian O på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:22
Det er en Samsung GT-I9100 ifølge telefonen selv. Trudde igrunn det var en S2 eller 3, men kan ikkje bekrefte dette på telefonen.

GT-I9100 er Galaxy S2. :) Hvilken Android-versjon er det du kjører? Har du nyeste versjon av Play Services installert? Gå på Play Store og søk opp "Play Services" og se om du har den installert/oppdatert.

Hvis du kjører en veldig gammel versjon av Android (eldre enn Jelly Bean) at Tesla har vært late og lagt inn Baidu-kart for telefoner som ikke støtter det nye Google Maps API'et. Igjen, bare spekulasjoner, men det kan hende. S2'en kom med Android 2.3 Gingerbread, men jeg mener at Jelly Bean-oppdatering er tilgjengelig.

ksandal

Nå virker telsa appen på min sony z3 :-) 
Løsningen var. og slette alt. resette tlf og oppdatere tlf og så instalere telsa app FØRST! så alt det andre.

Fått gode tips av en hyggelig fyr her inne på forum. takk for hjelpen :-)
lastet ned div apper som neste gang skal hente alt automatisk når jeg trenger og resette tlf :-)

Når jeg har kontakt med bilen, er almentilstand bedre :-) he he
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Kristian O

Sitat fra: xref på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:26
Sitat fra: Kristian O på onsdag 22. juli 2015, klokken 10:22

GT-I9100 er Galaxy S2. :) Hvilken Android-versjon er det du kjører? Har du nyeste versjon av Play Services installert? Gå på Play Store og søk opp "Play Services" og se om du har den installert/oppdatert.

Hvis du kjører en veldig gammel versjon av Android (eldre enn Jelly Bean) at Tesla har vært late og lagt inn Baidu-kart for telefoner som ikke støtter det nye Google Maps API'et. Igjen, bare spekulasjoner, men det kan hende. S2'en kom med Android 2.3 Gingerbread, men jeg mener at Jelly Bean-oppdatering er tilgjengelig.
Der kom teskjen fram ja  :P
Har Android versjon 4.1.2. Google play var ikkje oppdatert. Bruker ingen andre apper enn TMS, så har kategorisk sagt nei til alle oppdateringer (utenom til Tesla). Det straffer seg tydeligvis...Oppdaterte Google Play no og da var kartet i orden igjen :)
Takk for tipset, det straffer seg visst å være skeptisk til alt nytt  ::)
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA