Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NOK 70000,- i prisforskjell NO-US - Når kommer prisstigningen

Startet av rmr, torsdag 06. august 2015, klokken 14:25

« forrige - neste »

rmr

Trenger litt innspill rundt denne app``en.

Har kjørt Tesla app``en på min Sony Z2 , og det fungerer heller dårlig. Den kobler opp mot bilen når det passer den , av og til kobler den opp med en gang , og andre ganger kobler den ikke opp i det hele tatt. Killer programmet starter på nytt , av og til ok , men ofte så står den bare og spinner.

Så i dag tenkte jeg at det sikkert er lurt å avinstallere og installere igjen , det gikk heller dårlig :(

Nå når jeg legger inn brukernavn/passord så står det bare : My Tesla could not be reached at this time.

Noen som har tips?

Må legge til at jeg har hatt samme app på min Apple iPAD, og den fungerer smertefritt hele tiden! Har tenkt tanken at man kanskje bør bytte ut android med ios på tlf siden , men det kan jo ikke være sånn at android suger  såpass i forhold til IOS?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

andreasmj

Jeg hadde problemer med å koble til bilen da den såvidt hadde wifi signal, men dette løste jeg med range extender. Ellers hender det at jeg må "kille" programmet nettopp fordi den står og surrer. Opplever det likevel ikke som et stort problem. Er derimot frustrert over at ikke de har push notifications på androidappen. Kjøpte ny telefon i går og vurderte iPhone (skal aldri ha Apple), men tok til fornuften og kjøpte en ny nexus.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

rmr

Tilleggsinfo , bilen står på 3G signal stort sett hele tiden.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

xref

Har reverset og tittet en del på Tesla-appen og den er ganske klønete lagd så jeg forstår godt at den står å henger en del.

Jobber med å lage en egen versjon samtidig som jeg forfatter en god tilbakemelding til Tesla om endringene de bør foreta seg i appen.

At de ikke har push-varslinger er også bare latskap, eventuelt mangel på kompetanse innen Androidutvikling.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

rmr

Høres bra ut :)

Slo telefon over på 3G fra WIFI nå , og da kom jeg på bilen igjen :) men må samtidig si at denne android app``en "suger balle" :)

Sitat fra: xref på onsdag 01. juli 2015, klokken 13:52
Har reverset og tittet en del på Tesla-appen og den er ganske klønete lagd så jeg forstår godt at den står å henger en del.

Jobber med å lage en egen versjon samtidig som jeg forfatter en god tilbakemelding til Tesla om endringene de bør foreta seg i appen.

At de ikke har push-varslinger er også bare latskap, eventuelt mangel på kompetanse innen Androidutvikling.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Brede

Fungerer som fjell på min Xperia Z! Tar stort sett aldri mer enn 5 sekunder før jeg har bilen inne.

andreasmj

Hva er sjansene for at det dukker opp en link til xref's apk med pushvarsel i nær fremtid? ;)
En mulig løsning er vel å sette opp en server for visible tesla. Tanken har slått meg.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

xref

Sitat fra: andreasmj på onsdag 01. juli 2015, klokken 16:54

Hva er sjansene for at det dukker opp en link til xref's apk med pushvarsel i nær fremtid? ;)
En mulig løsning er vel å sette opp en server for visible tesla. Tanken har slått meg.

I nær fremtid tror jeg ikke du skal holde pusten for lenge, men vi får se hva jeg får til :)

Sense

Hva er pushvarsel?
Forøvrig har jeg ikke jeg fått koblet meg til bilen på 3 uker nå. Bilen viser gode signaler, men mobilen treger. Til slutt gir jeg opp og slår meg til ro med at jeg er glad dette ikke skjedde vinterstid når jeg skulle forvarme bilen.

amund

Det er en ting med Android som ikke så mange vet. Jeg oppdaget ikke dette av å være Android "poweruser" i 5-6-7 år, men kun da jeg prøvde å utvikle min egen app.

- Når du er i Tesla-appen og stenger den med 'back' killer du appen, og den starter helt fra scratch neste gang.
- Når du er i Tesla-appen og stenger den med 'home' stenger du ikke appen, den blir liggende i bakgrunnen. Og da står den bare å spinner neste gang du går inn i den.

Når du får dette problemet, prøv å trykk back og start den på nytt. Min erfaring er at dette funker alltid.

Sinnssykt irriterende, elendig programmert. Men også litt lærerikt, for nå vet du hvordan du kan multitaske samtlige android-apper (unntatt Tesla sin da.)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

rmr

Dagens tips! Takk :) Jeg bruker alltid hjem knapp.....testet nå med back knapp , ser ut til å fungere mye bedre. Får prøve å endre bruker adferden, hehe

Sitat fra: amund på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:39
Det er en ting med Android som ikke så mange vet. Jeg oppdaget ikke dette av å være Android "poweruser" i 5-6-7 år, men kun da jeg prøvde å utvikle min egen app.

- Når du er i Tesla-appen og stenger den med 'back' killer du appen, og den starter helt fra scratch neste gang.
- Når du er i Tesla-appen og stenger den med 'home' stenger du ikke appen, den blir liggende i bakgrunnen. Og da står den bare å spinner neste gang du går inn i den.

Når du får dette problemet, prøv å trykk back og start den på nytt. Min erfaring er at dette funker alltid.

Sinnssykt irriterende, elendig programmert. Men også litt lærerikt, for nå vet du hvordan du kan multitaske samtlige android-apper (unntatt Tesla sin da.)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

xref

Sitat fra: amund på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:39

Hehe, visste du ikke dette? Det stemmer forsåvidt men ikke helt. Men husk et par grunnleggende ting. For det første at å "kille" apps i Android er fyfy og bør kun gjøres hvis en app har hengt seg eller på annen måte gått på trynet. Mange tror at de bør kille apps med jevne mellomrom for å frigi minne og spare batterilevetid, men resultatet blir stikk motsatt. For mer info les her.

Det andre er at de fleste apps benytter services, broadcast receivers, content providers og andre komponenter som fortsatt vil være aktive (i de fleste tilfeller) selv om du trykker "back" ut av appen. :)

Men utover det er det sikkert et godt tips for Tesla-appen sin del ja :)

ksandal

får bare feilmelding på min nye sony z3 at : ukjent feilkode UNDER INSTALLERING AV APP:  "505"

TIPS? 
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Tuxedo

Sitat fra: ksandal på tirsdag 21. juli 2015, klokken 13:36
får bare feilmelding på min nye sony z3 at : ukjent feilkode UNDER INSTALLERING AV APP:  "505"

TIPS?
Sannsynligvis en inkompatibilitet med en annen app du har installert.  Hvis du er en avansert bruker, kan du prøve dette:

https://ohthehugemanatee.org/blog/2015/05/29/troubleshooting-android-error-505-from-google-play/
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

ksandal

takk for tips, men dette er en helt ny tlf. sony Z3 compact. 
jeg har samme problem på Sony tablet z3 og vet amnge andre har fått det til.

Er det nettopp kommet en ny utgave av app tro?  og derfor ikke virker?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA