Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 10 000 NOK rabatt ved kjøp av Tesla Model S

Startet av Ove Alset, onsdag 05. august 2015, klokken 20:16

« forrige - neste »

Ove Alset

Hei,
Jeg har de siste tiden begynt å kjenne en liten vibrasjon i rattet. Og nei, det er ikke lane departure. Det er en mye mindre vibrasjon en det. Det er såpass lite at jeg de første dagene var usikker på om det var min sensitivitet som hadde økt eller ikke - det er fortsatt en mulig forklaring, men jeg tror nok at denne vibrasjonen ikke har vært der tidligere/fra ny.

Bilene er en D modell levert i Mars og kjørt 9000 km.

Er det noen andre som har merket noe lignende?

Lassie

Jeg har også denne vibrasjonen, hos meg kommer den i ca 50-52 km/t på 85D P70605 levert mars.
Dette har blitt diskutert i en annen tråd også så det virker som det er endel som har det.
Kjennes jo ikke veldig dramatisk ut, men skal vel ikke være sånn
Model X 75D bekr. 15.08.17 (lev.tid 14-28. nov)
Model S 85D, mars 2015
E-Golf, nov 2014
Model S 85, nov 2013

RaBalder

Varierer vibrasjon med farten?
Kan det være et avbalanseringslodd som er falt av en felg (på et forhjul)?

ellholt

Jeg har noe lignende, men bare i lave hastigheter og når jeg vrir på rattet. Vet ikke hva det er for noe :-(
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

Meldola

Henger nok sammen med dette:http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=20568.60

Skal ha min PD for en sjekk om et par uker, spent på om de får fikset dette.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Muffinman

Hvis man glemmer å ta pillene sine kan det også avstedkomme lette vibrasjoner i rattet  ;)

Ove Alset

Vibrasjonene kjenner jeg fra 20-30 km og oppover, men over 100 blir det ikke så merkbart. Tror ikke det er ubalanse - føles mer som man kjører på litt dårlig asfalt.

Meldola: Del gjerne hva du finner ut om det blir noen konklusjon.

For øvrig er jeg positivt overrasket av bilen. Jeg "røk på en bestilling" litt uten at jeg hadde tenkt å kjøpe bil og hadde derfor ikke bygget opp noe "drive" for ny bil. Lettkjørt og relativt komfortabel i tillegg til akslerasjonen som får en til å tro at man kjører sportsbil....

Også_Øyvind_H

Jeg har kun vibrasjon ved litt kraftig akselerasjon (rundt 50 km/t). Skal inn for sjekk i slutten av juli - antas at det kan henge sammen med feil spissing (som er ganske utbredt).
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

RE

Minner meg om en historie om en som stadig var tilbake til verkstedet med sin fossilbil fordi det var risting i hele bilen. Personen var illsint, for det måtte jo være en skikkelig møkkabil som oppførte seg slik. Verkstedpersonellet prøvekjørte og fant ingenting galt. Til slutt endte det med at de ble med ham på prøvekjøring. Da de kom på 'innfartsveien' begynte bilen å riste, og sjåføren uttrykker "Hva var det jeg sa!". Den som satt på gjorde han da oppmerksom på at han kjører på 'rumlefeltet' (den delen av asfalten som er oppstykket) :D
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

VL

Har også denne vibrasjonen. Men jeg føler det som et  svakt nøkk i rattet når jeg akselererer raskt. Mulig dette nøkket er litt sleng pga bakhjulstrekk og mye krefter?  Men det føles ut som om det kommer fra rattet.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Bonk3rs

Kan være ubalanse i bremseskivene...men ikke godt å si.
Jeg fikk ihvertfall bytta skiver rundt om på service nå og da forsvant vibrasjonen.
Hadde vibber rundt 50 ish og starta igjen på 120 ish...
Fikk minner tilbake fra da jeg kjørte en Ford sierra 2.0 GL :-D
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Sjøhyene

Jeg innbiller meg nå at mine vibrasjoner (svakt i rattet ved 50-60 kmt) er temperatur avhengig. Husker jeg tenkte over i fjor høst et det ble værre da, mens nå i våres igjen syns jeg det gradvis har blitt svakere og tenker nå i praksis nesten aldri på det mer. Tenkte først at det hadde mer å gjøre med sommer/vinter dekk, men tror egentlig nå, etter byttet i våres, ikke lenger at det har noe spesielt med saken å gjøre. Merket nemlig lite forskjell ved det siste dekkbyttet mens nå den siste måneden har det blitt merkbart svakere i takt med økte temperaturer.

Noen andre med liknende erfaringer?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Bjørn Tore Vibeto

#12
Jeg har samme problem på min P85D. Jeg kjenner vibrasjonen allerede i fra meget lave hastigheter, men den er verst i hastigheter mellom 40-70 km/t. Vibrasjonen skaper også en plagsom resonans, som jeg oppfatter som mere plagsom en hjulstøyen. I motorvei hastigheter, er det ikke følbart eller hørbart. Men det har nok med høyere svingning i resonans og vibrasjon å gjøre. Håper virkelig at Tesla snart har en løsning på dette problemet. Det har ingenting med hjul å gjøre, hadde problemet på vinterhjul også. Problemet ligger på venstre side i front, du hører det ikke når du sitter i passasjer sete, kun i fra førersete. Min bil ble levert 24/2-15.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

Ove Alset

Da fikk jeg snakket med Tesla som bekreftet at dette nå var et kjent problem på biler med 4-hjulstrekk. Løsningen var imidlertid ikke kjent......
De regnet med at Tesla ingeniørene jobbet med det, men Tesla Norge hadde ingen info om når en løsning eventuelt kunne komme på plass.

Bjørn Tore Vibeto

Fikk du virkelig svaret "regner med"? Jeg håper da virkelig at de jobber med å finne ut av dette. Jeg var inne hos Tesla i Drammen i midten av mai og jeg vet at andre da allerede hadde vært i kontakt med de. Jeg vil virkelig ikke høre svaret "regner med, de får ta kontakt med de i U.S of A og få et sikkert svar på om de jobber med det. Dette problemet, fremstår ikke som at trengs noe "rocket science" for å finne ut av.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA