Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: sølv-pilen på onsdag 15. juli 2015, klokken 18:14
Sitat fra: pudderjagar på onsdag 15. juli 2015, klokken 17:00
Iallefall så tapte dei eit månedsabonement i juli. Eg hadde tenkt meg til Lom via Aurland men sidan ladarane ikkje er operative så måtte eg kjøra til Stryn og Strynefjellet for å stå på ski.

Men må nok inrømma at da vart ein billigare tur!!!

Ja jeg også skulle gjerne hatt en Arctic roads ladestasjon åpnet akkurat nå, så de taper også fra meg, men jeg lar ikke ladestasjonene styre hvor jeg drar på ferie, så da er det bare til å brumme avgårde i fosilbilen.

For meg blir det noen hundrelapper billigere hvis ikke ArcticRoads åpner laderene sine, men da fordi jeg saktelader som alternativ til AR-hurtiglading. Mangel på 2 hurtigladere på en liten del av en 80-mils strekning gjør ikke at jeg betaler dyrt for fossilbil og drivstoff.


AmocoCadiz

De meste er vel sagt i denne tråden ang. AR og deres konsept.

Men hva med konsekvensen av AR sitt konsept med at de ønsker kunder med fast månedspris med 12måneders bindning.

Med et nettverk med mange hurtigladere (388st!) vil jo kundene naturlig nok bruke disse mest mulig, Tesla har oppdaget dette ved at kunder med forhåndsbetalt lading bruker hurtigladene som "hjemme"lader, noe Tesla allerede har kommunisert direkte at de ikke ønsker slik hyppig bruk. Det samme vil skje med AR sitt konsept, kundene vil ha valuta for pengene og seff kjekt å hele tiden kunne fylle opp på bare 20-30 minutt. Dette kan det igjen bli kø av, og jeg misstenker AR vil ta en "Tesla" og innføre begrensning av antall frie hurtigladinger på fastprisabo. ( slik skjedde også på datamobil abo hos de fleste mobilaktører)

Og i tilegg, er hyppig bruk av hurtiglading egentlig så greit for batteriene, konsensus har jo vært lenge at man bør begrense overforbruk av hurtiglading for å forlenge levetiden på batteriene?

Muffinman

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 15. juli 2015, klokken 20:21
ta en "Tesla" og innføre begrensning av antall frie hurtigladinger
Tesla har ikke innført noen begrensninger.

AmocoCadiz

Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. juli 2015, klokken 14:35
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 15. juli 2015, klokken 20:21
ta en "Tesla" og innføre begrensning av antall frie hurtigladinger
Tesla har ikke innført noen begrensninger.
Musk kommuniserer tydelig at fri bruk ikke nødvendligvis innebærer fri ubegrenset bruk. Slik vil naturlig nok de fleste hurtigladerselskapene gjøre ogå når bruken blir utbredt, sikkert også AR
Sitat uttalelse fra Elon Musk:
"- Det er i grunn gratis. Det er gratis langdistansekjøring hele livet. Gratis langdistansekjøring er hva superladerne skal tilby. Men nå ser vi at det er noen kunder som bruker laderne ganske aggressivt for lokal kjøring, og vi kommer til å gi dem en påminner om at det er greit å gjøre av og til, men at laderne er ment for de som kjører lange distanser, sa Musk.
Dermed gjør han det klart at det ikke er greit å bruke en lokal hurtigladestasjon som elbilens primære ladepunkt, men at disse er forbeholdt de som kjører så langt at strømpåfylling er nødvendig på veien. "

Øyvind.h

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 16. juli 2015, klokken 18:12
Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. juli 2015, klokken 14:35
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 15. juli 2015, klokken 20:21
ta en "Tesla" og innføre begrensning av antall frie hurtigladinger
Tesla har ikke innført noen begrensninger.
Musk kommuniserer tydelig at fri bruk ikke nødvendligvis innebærer fri ubegrenset bruk. Slik vil naturlig nok de fleste hurtigladerselskapene gjøre ogå når bruken blir utbredt, sikkert også AR
Sitat uttalelse fra Elon Musk:
"- Det er i grunn gratis. Det er gratis langdistansekjøring hele livet. Gratis langdistansekjøring er hva superladerne skal tilby. Men nå ser vi at det er noen kunder som bruker laderne ganske aggressivt for lokal kjøring, og vi kommer til å gi dem en påminner om at det er greit å gjøre av og til, men at laderne er ment for de som kjører lange distanser, sa Musk.
Dermed gjør han det klart at det ikke er greit å bruke en lokal hurtigladestasjon som elbilens primære ladepunkt, men at disse er forbeholdt de som kjører så langt at strømpåfylling er nødvendig på veien. "
Han har fortsatt ikke innført noen begrensinger. Det har vært slik siden dag 1.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Olee

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. juli 2015, klokken 19:44
Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 16. juli 2015, klokken 18:12
Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. juli 2015, klokken 14:35
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 15. juli 2015, klokken 20:21
ta en "Tesla" og innføre begrensning av antall frie hurtigladinger
Tesla har ikke innført noen begrensninger.
Musk kommuniserer tydelig at fri bruk ikke nødvendligvis innebærer fri ubegrenset bruk. Slik vil naturlig nok de fleste hurtigladerselskapene gjøre ogå når bruken blir utbredt, sikkert også AR
Sitat uttalelse fra Elon Musk:
"- Det er i grunn gratis. Det er gratis langdistansekjøring hele livet. Gratis langdistansekjøring er hva superladerne skal tilby. Men nå ser vi at det er noen kunder som bruker laderne ganske aggressivt for lokal kjøring, og vi kommer til å gi dem en påminner om at det er greit å gjøre av og til, men at laderne er ment for de som kjører lange distanser, sa Musk.
Dermed gjør han det klart at det ikke er greit å bruke en lokal hurtigladestasjon som elbilens primære ladepunkt, men at disse er forbeholdt de som kjører så langt at strømpåfylling er nødvendig på veien. "
Han har fortsatt ikke innført noen begrensinger. Det har vært slik siden dag 1.
Og hvordan skal han få gjennomført det for alle som allerede har kjøpt bil med gratis/fri lading? Ser for meg at det kan bli vanskelig helt til en slik begrensning legges inn i kontrakten...

Øyvind.h

Sitat fra: Olee på torsdag 16. juli 2015, klokken 22:01
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. juli 2015, klokken 19:44
Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 16. juli 2015, klokken 18:12
Sitat fra: Muffinman på torsdag 16. juli 2015, klokken 14:35
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 15. juli 2015, klokken 20:21
ta en "Tesla" og innføre begrensning av antall frie hurtigladinger
Tesla har ikke innført noen begrensninger.
Musk kommuniserer tydelig at fri bruk ikke nødvendligvis innebærer fri ubegrenset bruk. Slik vil naturlig nok de fleste hurtigladerselskapene gjøre ogå når bruken blir utbredt, sikkert også AR
Sitat uttalelse fra Elon Musk:
"- Det er i grunn gratis. Det er gratis langdistansekjøring hele livet. Gratis langdistansekjøring er hva superladerne skal tilby. Men nå ser vi at det er noen kunder som bruker laderne ganske aggressivt for lokal kjøring, og vi kommer til å gi dem en påminner om at det er greit å gjøre av og til, men at laderne er ment for de som kjører lange distanser, sa Musk.
Dermed gjør han det klart at det ikke er greit å bruke en lokal hurtigladestasjon som elbilens primære ladepunkt, men at disse er forbeholdt de som kjører så langt at strømpåfylling er nødvendig på veien. "
Han har fortsatt ikke innført noen begrensinger. Det har vært slik siden dag 1.
Og hvordan skal han få gjennomført det for alle som allerede har kjøpt bil med gratis/fri lading? Ser for meg at det kan bli vanskelig helt til en slik begrensning legges inn i kontrakten...
Som sagt. Det er ingen ny begrensning. Dette har vært kommunisert fra dag 1. Hele misjonen til superladernettverket er å muliggjøre langtur. Det finnes mange måter å få bukt med misbruk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Arctic Roads

#322
Hei,

En liten statusoppdatering.

Status på våre nye ladesteder er at Fagerhaug, Dombås, Bjorli og Lom er operative mens på Hjerkinn og Aurland er alt klart fra vår kant, og vi venter kun på at nettselskapet på de 2 lokasjonene skal få på plass selve netttilkoblingen. Noen har påpekt at Hjerkinn har trafo fra før men det er 230V IT trafo så det er kommet en ny nettstasjon som skal kobles til av nettselskapet der. Vi regner med at dette kommer på plass neste uke.

Vedr Trondheim - Oslo i mellomtiden så har vi vært i kontakt med flere brukere som allerede har tatt den reisen i den tid laderene har vært operative, og vi kan si at med en lett fot og sommervær går turen fint uten Hjerkinn i f.eks en Leaf og e-Golf uten stort kapasitetstap. Medlemskap, f.eks en mnd er å anbefale for å ta denne turen og da kan man også lade forbi 90% dersom man vil ha marginer på Dombås eller Fagerhaug.

Edit: Dombås mangler strømtilkobling på AC stolpen. På plass til uken

K S

Sitat fra: Arctic Roads på fredag 17. juli 2015, klokken 17:12
Hei,

En liten statusoppdatering.

Status på våre nye ladesteder er at Fagerhaug, Dombås, Bjorli og Lom er operative mens på Hjerkinn og Aurland er alt klart fra vår kant, og vi venter kun på at nettselskapet på de 2 lokasjonene skal få på plass selve netttilkoblingen. Noen har påpekt at Hjerkinn har trafo fra før men det er 230V IT trafo så det er kommet en ny nettstasjon som skal kobles til av nettselskapet der. Vi regner med at dette kommer på plass neste uke.

Vedr Trondheim - Oslo i mellomtiden så har vi vært i kontakt med flere brukere som allerede har tatt den reisen i den tid laderene har vært operative, og vi kan si at med en lett fot og sommervær går turen fint uten Hjerkinn i f.eks en Leaf og e-Golf uten stort kapasitetstap. Medlemskap, f.eks en mnd er å anbefale for å ta denne turen og da kan man også lade forbi 90% dersom man vil ha marginer på Dombås eller Fagerhaug.

Flott, men når kan vi forvente stasjon på Hjelmeland i Ryfylke?

leafnor

Sitat fra: Arctic Roads på fredag 17. juli 2015, klokken 17:12
Hei,

En liten statusoppdatering.

Status på våre nye ladesteder er at Fagerhaug, Dombås, Bjorli og Lom er operative mens på Hjerkinn og Aurland er alt klart fra vår kant, og vi venter kun på at nettselskapet på de 2 lokasjonene skal få på plass selve netttilkoblingen. Noen har påpekt at Hjerkinn har trafo fra før men det er 230V IT trafo så det er kommet en ny nettstasjon som skal kobles til av nettselskapet der. Vi regner med at dette kommer på plass neste uke.

Vedr Trondheim - Oslo i mellomtiden så har vi vært i kontakt med flere brukere som allerede har tatt den reisen i den tid laderene har vært operative, og vi kan si at med en lett fot og sommervær går turen fint uten Hjerkinn i f.eks en Leaf og e-Golf uten stort kapasitetstap. Medlemskap, f.eks en mnd er å anbefale for å ta denne turen og da kan man også lade forbi 90% dersom man vil ha marginer på Dombås eller Fagerhaug.
Flotte saker. Gi et hint så snart Hjerkinn også er opp å går.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

emil

Sitat fra: Arctic Roads på fredag 17. juli 2015, klokken 17:12
Hei,

En liten statusoppdatering.

Status på våre nye ladesteder er at Fagerhaug, Dombås, Bjorli og Lom er operative mens på Hjerkinn og Aurland er alt klart fra vår kant, og vi venter kun på at nettselskapet på de 2 lokasjonene skal få på plass selve netttilkoblingen. Noen har påpekt at Hjerkinn har trafo fra før men det er 230V IT trafo så det er kommet en ny nettstasjon som skal kobles til av nettselskapet der. Vi regner med at dette kommer på plass neste uke.

Vedr Trondheim - Oslo i mellomtiden så har vi vært i kontakt med flere brukere som allerede har tatt den reisen i den tid laderene har vært operative, og vi kan si at med en lett fot og sommervær går turen fint uten Hjerkinn i f.eks en Leaf og e-Golf uten stort kapasitetstap. Medlemskap, f.eks en mnd er å anbefale for å ta denne turen og da kan man også lade forbi 90% dersom man vil ha marginer på Dombås eller Fagerhaug.

Hva med å tilby gratis lading i juli/august som et lite plaster på såret for alle forsinkelsene og utsettelsene som har vært?

Fortum/Kiwi har gjerne gratis lading i 1-2mnd etter oppsettelse av ny lader. GrønnKontakt pleier også å ha gratislading i en periode etter oppstart.

TorC

Sitat fra: Arctic Roads på fredag 17. juli 2015, klokken 17:12
Hei,

En liten statusoppdatering.

Status på våre nye ladesteder er at Fagerhaug, Dombås, Bjorli og Lom er operative mens på Hjerkinn og Aurland er alt klart fra vår kant, og vi venter kun på at nettselskapet på de 2 lokasjonene skal få på plass selve netttilkoblingen. Noen har påpekt at Hjerkinn har trafo fra før men det er 230V IT trafo så det er kommet en ny nettstasjon som skal kobles til av nettselskapet der. Vi regner med at dette kommer på plass neste uke.

Vedr Trondheim - Oslo i mellomtiden så har vi vært i kontakt med flere brukere som allerede har tatt den reisen i den tid laderene har vært operative, og vi kan si at med en lett fot og sommervær går turen fint uten Hjerkinn i f.eks en Leaf og e-Golf uten stort kapasitetstap. Medlemskap, f.eks en mnd er å anbefale for å ta denne turen og da kan man også lade forbi 90% dersom man vil ha marginer på Dombås eller Fagerhaug.

Flott at det fortsatt er liv i dere! Er det snart på tide å svare på alle spørsmålene som har kommet? Eller har dere svartelistet oss alle? Jeg er fortsatt veldig nyfiken på om dere fikk trekt en vinner 30. juni siden dere fortsatt har den "kampanjen" i signaturen.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Arctic Roads

Sitat fra: TorC på fredag 17. juli 2015, klokken 22:05
Sitat fra: Arctic Roads på fredag 17. juli 2015, klokken 17:12
Hei,

En liten statusoppdatering.

Status på våre nye ladesteder er at Fagerhaug, Dombås, Bjorli og Lom er operative mens på Hjerkinn og Aurland er alt klart fra vår kant, og vi venter kun på at nettselskapet på de 2 lokasjonene skal få på plass selve netttilkoblingen. Noen har påpekt at Hjerkinn har trafo fra før men det er 230V IT trafo så det er kommet en ny nettstasjon som skal kobles til av nettselskapet der. Vi regner med at dette kommer på plass neste uke.

Vedr Trondheim - Oslo i mellomtiden så har vi vært i kontakt med flere brukere som allerede har tatt den reisen i den tid laderene har vært operative, og vi kan si at med en lett fot og sommervær går turen fint uten Hjerkinn i f.eks en Leaf og e-Golf uten stort kapasitetstap. Medlemskap, f.eks en mnd er å anbefale for å ta denne turen og da kan man også lade forbi 90% dersom man vil ha marginer på Dombås eller Fagerhaug.

Flott at det fortsatt er liv i dere! Er det snart på tide å svare på alle spørsmålene som har kommet? Eller har dere svartelistet oss alle? Jeg er fortsatt veldig nyfiken på om dere fikk trekt en vinner 30. juni siden dere fortsatt har den "kampanjen" i signaturen.

Hei,

Skal fikse signaturen. Vi har trukket en vinner og gitt beskjed til vedkommede på Facebook for å få adresse for tilsending av RFID kort, men vi har ikke fått respons og derfor ikke gått ut med navn enda.

K S

Jeg skrev lenger opp:

Flott, men når kan vi forvente stasjon på Hjelmeland i Ryfylke?

Er det konkrete planer, feks hvor den skal stå osv?

Arctic Roads

Sitat fra: K S på lørdag 18. juli 2015, klokken 09:05
Jeg skrev lenger opp:

Flott, men når kan vi forvente stasjon på Hjelmeland i Ryfylke?

Er det konkrete planer, feks hvor den skal stå osv?

På generalt grunnlag kan vi ikke kommentere nøyaktige lokasjonsplaner forutenom stedsnavn som er publisert i vår lokasjonsplan. Planen (som betinger bidrag fra Enova) er at anlegget skal opp i 2016 med 3 DC hurtigladere på 100 til 150 KW effekt hver, samt en 2*22KW AC stolpe.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA