Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med å velge farge

Startet av Arctic Roads, fredag 03. juli 2015, klokken 08:31

« forrige - neste »

Porsgrunn

Sitat fra: Trond Arve på torsdag 11. juni 2015, klokken 21:20
Dessverre er det ikke ulovlig å ha dårlige forretningsmodeller eller ikke ta inn signaler fra kundegrunnlaget sitt.

Det problematiske blir dersom Enova, fylker og kommuner ikke evner eller har mulighet til å si at dette er utenfor almenhetens interesse.

Det er ikke i almenhetens interesse å finansiere en ladeklubb for medlemmer, hvor det lates som de er åpne for alle gjennom å prise tilfeldig lading på en slik måte at det er tydelig slike kunder ikke ønskes. 

Selvfølgelig må de gjerne tilby en slik modell, men da må de fullfinansiere det privat

TorC

Sitat fra: Trond Arve på torsdag 11. juni 2015, klokken 21:20
Sitat fra: TorC på torsdag 11. juni 2015, klokken 20:38
Bollen er spist. Jeg har sett over hva jeg har skrevet, men mener fortsatt at mine argumenter er gyldige.
...
Jeg er enig, Arctic Roads / Ishavsveien har gjort en elendig jobb, blokkert for andre operatører, har skandaløst provoserende priser og dårlige unnskyldninger. Dessverre er det ikke ulovlig å ha dårlige forretningsmodeller eller ikke ta inn signaler fra kundegrunnlaget sitt. Uansett synes jeg det er bra at de er her på forumet, så får vi se om de endrer kurs eller klarer å levere framover (jeg har ikke trua).

Misforstå meg rett. Jeg håper virkelig at AR denne gangen oppyller løftene. Ingenting ville gledet meg mer enn 388 nye QC. Det ville vært en milepæl.
Basert på tidliere erfaringer er det imidlertid all grunn til å være skeptisk til AR. Jeg har ingenting imot å ha dårlige forretningsmodeller eller manglende evner til å ta signaler fra kunder i et fritt marked. Problemet kommer når AR "blokkerer" lokasjoner. Når de få lokasjoner som faktisk har en mulighet til å ikke tape penger blir blokkert av AR gjør det enda dårligere økonomi for de seriøse aktørene. Samtlige operatører er avhengig av tilskudd for å opprette QC siden ingen av oss er villige til å betale priser tilsvarende det AR krever (eeeh). Derfor bør vi bare la AR dø.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

svingen

noen som kommer og hører på hva AR har og "si" jeg kommer.
kan bli underholdene om ikke annet ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

goggo

Jeg har pr epost spurt elbilforeningen om de kan gå på møtet for å representere de av oss som bor langt unna, og fikk et noe vagt svar tilbake.

Vi vil diskuterer hvem vi eventuelt sender. I det ligger det også en vurdering om Elbilforeningen vil bli tatt til inntekt for AR.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Powerflux

Det vil jo foreningen greit styre unna hvis de spør riktige og kritiske spørsmål til AR!@
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

hsa77

Å ikke ville prate med noen man er uenige med er ingen god strategi for elbilforeningen. Man skal selvfølgelig være varsom med å la seg fotografere smilende sammen med representanter for AR, slikt kan jo misbrukes i markedsføring og gi inntrykk av at elbilforeningen støtter AR...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

pudderjagar

Ei forutsetning for at me skal nå fram til AR, at dei skal høyra på oss og vera tilgjengeleg her inne på forumet er at da er seriøst da som vært tatt opp og at språkbruken er innenfor normal skikk og bruk. Synest nok ikkje alle klarer det heilt, men dei fleste er flinke.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

goggo

Sitat fra: Arctic Roads på onsdag 10. juni 2015, klokken 09:00
Hei

Vi vil ikke delta i det ordskiftet som enkelte av brukerene på dette forumet legger opp til. Det vi derimot vil gjøre er å invitere til et møte for en bredere gjennomgang av Arctic Roads sine planer en hva dette formatet egner seg til.

Vi inviterer derfor til møte onsdag 17. juni  kl 17:00 i Oslo. Vi kommer tilbake med lokasjon når vi vet hvor mange det er som kommer, men regn med at det blir sentralt i Oslo. Det blir lett servering på stedet og det blir satt av god tid til spørsmål.

Send mail til le@arcticroads.com innen fredag dersom du ønsker å delta.

Da er det bare en dag til dette møtet skal avholdes. Er det noen her på forumet som kan bekrefte at de skal på møtet, og at de har muligheten til å lage en kort oppsummering i etterkant for oss andre som ikke kan delta?

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

svingen

@goggo jeg skal møte opp kan ta og ringe deg hvis du vil etterpå hugo?
kan og forsøke og skrive en liten oppsumering.... :)
Bor i Nittedal (oslo)

THE

Sitat fra: svingen på onsdag 17. juni 2015, klokken 11:08
kan og forsøke og skrive en liten oppsumering.... :)

Håper jo at Arctic Roads vil legge ut et referat/oppsummering fra møtet, men veldig fint å få en oppsummering fra noen som er på møtet også. Det er jo ikke sikkert at innholdet i møtet blir tolket likt av AR og de andre som er der...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

emil

Sitat fra: THE på onsdag 17. juni 2015, klokken 12:24
Det er jo ikke sikkert at innholdet i møtet blir tolket likt av AR og de andre som er der...

Med tanke på hvordan de (AR) tolker kommentarer fra brukere her er det vel en stor fare for det.

havardolini

Jeg venter spent, ble det møte i går?

Arctic Roads

Hei,

Vært litt på jobbreise. Møtet ble avholdt på onsdag som annonsert og det var en deltager på møtet. Vi fikk gitt bredere gjennomgang av Arctic Roads sine planer og vi fikk inspill som vi setter pris på og tar med oss videre.

Dersom noen utenfor Oslo, feks i tilknytting til en lokalforening ønsker tilsvarende gjennomgang stiller vi gjerne opp dersom vi blir invitert.

Arctic Roads

Her har dere også et par bilder fra fremdriften på Hjerkinn  :D

svingen

Var veldig bra gjenomgang av ar skal skrive litt intrykk osv etter helga (er på telt tur) anbefaler og invitere ar til andre deler I land og :-)
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA