Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: HJELP!! Elbil - tur retur mellom Kløfta(Borgen) og Oslo

Startet av tomrh, fredag 26. juni 2015, klokken 11:20

« forrige - neste »

tomrh

Firmaet vårt skal med all sannsynlighet flytte nærmere midtbyen, nærmere bestemt i Verftsgata mellom Solsiden og Bakke bru. Hvordan er det elbilistene generelt har ordnet seg med parkering i sentrum og sentrumsnære områder egentlig?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Leif Nilsen

Jeg har bestilt elbil på mandag som  var, venter i spenning nå.
Har fulgt med i by parkering i Trondheim sentrum det siste ukene, masse elbiler og biler tar opp plassene ute på gatene, og det har ført til at det er parkeringstid begrenset til 4 eller 5 timer. Etter den tid, må du flytte eller betale etter den tid, Flere parkere rett utenfor sentrum, på Lade/Rosenborg, der kan du stå så lenge du vil,
Jeg har jobb der, så jeg kommer til å parkere på en av gatene der. Tror nok de fleste må kjøre litt rundt omkring i sentrum og lete etter ledige plasser.

hydrogen

Håper virkelig makstid blir 2 timer snart, så får vi løst parkeringsproblemet i byen.
Jeg har flere ganger skulle vært i møter i det området og bruker altfor mye tid å lete etter parkering.

Der jeg har best erfaring er opp nonnegata, der er det en rekke langs veien ved parken som ikke blir like raskt fylt opp.

tomrh

Pga. den pressede parkeringssituasjonen har jeg inntrykk av at mange har funnet sin egen smarte parkeringsløsning som man helst holder for seg selv. Det finnes skjulte perler om man leter litt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Forøvrig har et par kolleger av meg funnet sin egen vri. De har kjøpt hver sin sparkesykkel og har med i bagasjerommet, og så parkerer de bare litt lengre unna. :D Disse kjører fossilt men idéen er god - de bruker bare 3-4 minutter på en kilometer.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kodalse

Vi gleder oss til selvkjørende biler hvor vi kjører inn til sentrum, setter oss av på kontoret, og som selv finner vei til parkeringsplassen utenfor byen. Selvsagt står den også klar utenfor kontordøren ved arbeidsdagens slutt, eller man trenger transport til annet møte.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

leafnor

Sitat fra: kodalse på fredag 16. oktober 2015, klokken 12:51
Vi gleder oss til selvkjørende biler hvor vi kjører inn til sentrum, setter oss av på kontoret, og som selv finner vei til parkeringsplassen utenfor byen. Selvsagt står den også klar utenfor kontordøren ved arbeidsdagens slutt, eller man trenger transport til annet møte.
De doningene kommer om ikke lenge!
Leaf 2012/Aug 160.000 km

tomrh

Desperate tider i sentrum ja. Fant en ledig ladeplass i Munkegata tidlig i morges - pleier aldri ellers lade der, tenkte jeg skulle få ladet fullt akkurat i dag fordi jeg trenger bilen til en lengre tur i ettermiddag og rekker ikke lade den opp igjen etter å ha kommet hjem fra jobb. Det hjelper lite når andre bare trekker ut ladepistolen og tar den selv, rakk å få to ekstra streker på de 2,5 timene jeg stod. Vedkommende syntes vel jeg hadde fått nok når den tredje streken blinket. Greit, jeg klarer meg jeg, men det beskriver den desperate tilstanden når folk må synke SÅ dypt for bare en liten skvett strøm...  ::)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kodalse

Her på jobben har vi en "Gentleman agreement" på at når ladingen slukker på en bil er det greit å ta over ladepunktet.
Det er vel en 5 - 8 som fast benytter tre punkter her. Av disse reiser vel ca halvparten over fjorden til Rissa og omkringliggende kommuner.
Rundt lunchtider får jeg nok til å lade opp til 100%
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

v-i-c

Det finnes jo en del parkeringshus i Trondheim.
Hvor mange av disse har adekavte lademulighter?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

tomrh

Sitat fra: kodalse på mandag 26. oktober 2015, klokken 13:05
Her på jobben har vi en "Gentleman agreement" på at når ladingen slukker på en bil er det greit å ta over ladepunktet.
Det er vel en 5 - 8 som fast benytter tre punkter her. Av disse reiser vel ca halvparten over fjorden til Rissa og omkringliggende kommuner.
Rundt lunchtider får jeg nok til å lade opp til 100%
Kan blir lettere å finne ladeplass der fremover, rådmannen foreslår betaling f.o.m. 1.1.2016 på disse punktene.
http://www.adressa.no/pluss/nyheter/2015/12/02/For-tidlig-%C3%A5-kreve-avgift-for-elbillading-11873671.ece (pluss-artikkel)

Sitat
Rådmannen i Trondheim foreslår overfor bystyret at det fra 1. januar 2016 ikke lenger skal være gratis å lade elbiler på kommunalt eide ladestasjoner.

I første omgang må man betale på ladestasjonen i Munkegata, hvis bystyret slutter seg til forslaget fra rådmannen. Det vil koste 45 kroner for én time, 55 kroner for to timer og 65 kroner for tre timer. Dette er en normalladestasjon, og det vil ikke være lov å stå og lade lenger enn tre timer, slik som i dag.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Billigere for elbil i P-hus: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/01/19/Skal-lokke-elbiler-inn-i-p-hus-12041858.ece

Sjekket opp prøveordningen, jeg synes fortsatt det er stivt å betale 1250 pr mnd for å stå i parkeringshus uten strøm. Det er mer enn det jobben min betaler for uteplass for vanlig fossilbil.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA