Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CAR-NET problem

Startet av SabreMan, torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

xref

Blir spennende å se hvor mye de skal ha for retrofitting av LTE. Selv har jeg slått meg til ro med at bilen min, produsert i midten av Mai sikkert ikke kommer med LTE. Løsningen blir LTE-hotspot i bilen med tvilling-sim. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Thor2014

Vil tippe på at en sånn mini ruter har dårligere dekning enn bilen.
Ikke sikkert det da blir så fint i grisgrendte strøk?

mr.rs4

Det er vel ikke vits å ha 4G / 3G router i bilen, da det går like tregt uansett hva man gjør.
Når jeg er på mitt WiFi nett hjemme, så går det til nærmet like tregt å åpne nettsider. Så hva skal man med router i bilen?

Når den tid kommer(3G blir lagt ned) så kommer Elon med sitt eget nettverk :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Dennis

Blir mulig å ettermontere Lte som jeg postet på forrige siden her hvor LTE modul for retofit vises i delekatalogen til Tesla.

Men sant at det går ikke stort kjappere på nettleseren for den er møkk treig uansett.

Ljosdal

Mr Musk har nok en plan lenge før nettet legges dødt. Og ganske sikker på at det enten vil bli billig eller helt gratis å oppdatere.
Svart P85 Signature #88

Dennis

Virker som Tesla USA ikke er så glad i at man legger ut info fra delekatalogen.

La ut samme info som her på Tesla Motors Club forumet og fikk nå istad beskjed fra Tesla USA om å fjerne bildene fra delekatalogen.

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 24. juni 2015, klokken 20:10
Virker som Tesla USA ikke er så glad i at man legger ut info fra delekatalogen.

La ut samme info som her på Tesla Motors Club forumet og fikk nå istad beskjed fra Tesla USA om å fjerne bildene fra delekatalogen.

Ikke så rart, det er vell en betalingstjeneste, nå settes det sikkert igang et uorginalt marked snart og da kan man bruke disse delenumrene til noe fornuftig..

Dennis

I Usa har de ikke tilgang til delekatalogen i det hele tatt hvis man ikke bor i Massachusetts som har ganske like regler som vi har, om at delekatalog osv på alle biler skal være tilgjengelig for 3 parts verksteder.

Muffinman

For meg som har dårlig husk, hvordan får jeg tilgang til katalogen og hva koster det? Fremdeles i det vitebegjærlige hjørnet mtp P85 og 85D``en som er rundt hjørnet. Går det an å lagre dokumentasjonen lokalt?

Dennis

https://service.teslamotors.com

Koster 225kr for 1 time.

Mye kan lagres lokalt, men delekatalog og reperasjons manual har jeg ikke funnet noe enkel måte å lagre lokalt utenom å ta side for side. Har prøvd noen nettleser exstensions som skal fungere å lagre slikt, men fungerer ikke. Så orket ikke prøve så mye mer.

Teslanewbie

Har noen nyligen utleverte biler i Norge fått 4G ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cairnz

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 24. juni 2015, klokken 21:43
https://service.teslamotors.com

Koster 225kr for 1 time.

Mye kan lagres lokalt, men delekatalog og reperasjons manual har jeg ikke funnet noe enkel måte å lagre lokalt utenom å ta side for side. Har prøvd noen nettleser exstensions som skal fungere å lagre slikt, men fungerer ikke. Så orket ikke prøve så mye mer.
Betaler du 225,- en gang innimellom og saumfarer sidene, eller har du en større konto? Ser at man kan kjøpe en "årskonto" for en, vel, pen slump penger.
Elbilist

ctr46

Hentet S85D idag. Ferdig produsert 28-29 mai. Ingen 4G.
85D

xref

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 21. juli 2015, klokken 13:53
Har noen nyligen utleverte biler i Norge fått 4G ?

Hadde utlevering i går og da ble det sagt at de ikke hadde sett noen biler i Norge bli levert med 4G enda.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

ctr46

Jeg tipper at det snart vil bli så mye data inkludert i mobil abbo (eller at Elon ordner eget datanett) at det vil ikke spille noen rolle hva bilen har. Per nå funker 3G stort sett greit nok. Browseren har for lite funksjonalitet enda uansett til at man trenger mer. Treig er den også:)
Kunne tenkt meg video inn på den samt støtte for video på nettet ved tilkobling til wifi. Det hadde gjort den mye mer anvendelig enn den er pr idag..
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA