Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CAR-NET problem

Startet av SabreMan, torsdag 04. juni 2015, klokken 21:56

« forrige - neste »

cirys1

4G/LTE ble ikke nevnt på sharholder møtet så tror ikke det er noe som er i nærheten, kanskje X blir levert med det.. :)

Dennis

Er allerede bekreftet at flere har fått det på Model S utlevert i USA nå nylig. Så det er 100% sikkert.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/48305-It-looks-like-I-have-LTE-enabled/page20

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 10. juni 2015, klokken 14:59
Er allerede bekreftet at flere har fått det på Model S utlevert i USA nå nylig. Så det er 100% sikkert.

Det eneste jeg "sliter" med at dette ikke er bekreftet ifra noen offsielle hold, heller står det ingenting om nye biler blir levert med i USA eller Norge. Dette er en såpass "stor" nyhet at det i det minste burde vært nevnt på den offisielle siden, eller at Musk selv ville ha nevnt det.

Kanskje dette er noen demobiler de prøver det ut på?? Noe er rart med informasjonen her ihvertfall.. :)

mogu

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 16:33
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 10. juni 2015, klokken 14:59

Det eneste jeg "sliter" med at dette ikke er bekreftet ifra noen offsielle hold, heller står det ingenting om nye biler blir levert med i USA eller Norge. Dette er en såpass "stor" nyhet at det i det minste burde vært nevnt på den offisielle siden, eller at Musk selv ville ha nevnt det.

Kanskje dette er noen demobiler de prøver det ut på?? Noe er rart med informasjonen her ihvertfall.. :)

Klarer ikke se at dette er så store nyheten. Det vil neppe være særlig merkbar endring, da det ikke er mye man gjør i bilen som trenger rask nettilgang. Det er kun de stedene man har dårlig dekning at det man trenger i dag begynner å slite, og da hjelper ikke 4G.. Og om Tesla skulle begynne å rope høyt for å endelig ha inkludert flere år gammel teknologi i bilene sine tror jeg man som utenforstående ville synes dette var litt merkelig.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Amoss

Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 16:59
Og om Tesla skulle begynne å rope høyt for å endelig ha inkludert flere år gammel teknologi i bilene sine tror jeg man som utenforstående ville synes dette var litt merkelig.

Spesielt siden den opprinnelig var lovet å komme med 4G da bilen kom i 2012 :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

mogu

Sitat fra: Amoss på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:00
Og om Tesla skulle begynne å rope høyt for å endelig ha inkludert flere år gammel teknologi i bilene sine tror jeg man som utenforstående ville synes dette var litt merkelig.

Det tror jeg ikke utenforstående vet så mye om, men det gjør det i tilfelle vil virke merkelig både for utenforstående, samt menigheten. Så da er det like greit at de holder kjeft da :) kanskje de i det stille også bytter ut gamle moduler med nye under service o.l. :)

cirys1

Klarer ikke se at dette er så store nyheten.

4G i en bil er nå en mye større nyhet enn ACC, selv VW kom med det før Tesla og alle de store har hatt det i mange år.

mogu

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:01
Klarer ikke se at dette er så store nyheten.

4G i en bil er nå en mye større nyhet enn ACC, selv VW kom med det før Tesla og alle de store har hatt det i mange år.

Vil nå si at inkrementet fra CC til ACC er rimelig mye større enn 3G til 4G.

cirys1

Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:04

Det er jeg helt enig i poenget her er at det ikke er nevnt noe sted bortsett ifra en twit som senere har blitt slettet, det er ingen offisielle kilder som sier at bilen får 4G. Og det er det jeg syns er meget spesielt, at det ikke er nevnt ifra noen og nå leveres bilene med det??

mogu

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:13
Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:04

Det er jeg helt enig i poenget her er at det ikke er nevnt noe sted bortsett ifra en twit som senere har blitt slettet, det er ingen offisielle kilder som sier at bilen får 4G. Og det er det jeg syns er meget spesielt, at det ikke er nevnt ifra noen og nå leveres bilene med det??

Bilene leveres nå også med yachtgulv som standard, uten at det ble nevnt noe sted.

aness

Sitat fra: Amoss på onsdag 10. juni 2015, klokken 18:00

4G er ikke alltid 4G, i USA har de solgt HSPA+ og raskere som 4G, mens dette har vært 3G i europa.

Så nyheten her er i grunnen ikke at Tesla nå kommer med 4G, men at de kommer med LTE som har en litt lenger tidshorisont og er en helt annen teknologi enn 3G.

cirys1

Sitat fra: mortegun på onsdag 10. juni 2015, klokken 20:21
Bilene leveres nå også med yachtgulv som standard, uten at det ble nevnt noe sted.

Vet du om noen som har fått bil med det, uten og ha bestilt det?
Eller er det fordi du har lest det på det amerikanske Tesla forumet, jeg ser at de har fjernet det ifra "preimuim" pakken. Det ser jo ikke bra ut visst man går for helsvart også får man det..

havardma

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:06

Eller er det fordi du har lest det på det amerikanske Tesla forumet, jeg ser at de har fjernet det ifra "preimuim" pakken. Det ser jo ikke bra ut visst man går for helsvart også får man det..

Det ble lagt til som standard for en god stund tilbake. Jeg bestilte ikke det (og tror ikke det var en opsjon lenger da jeg bestilte heller), men fikk det på bilen som ble hentet for 2 uker siden. Det er i samme design som resten av interiøret (sort pianolakk i mitt tilfelle).

mogu

Sitat fra: cirys1 på onsdag 10. juni 2015, klokken 21:06

Jeg fikk karbon yachtgulv uten å ha bestilt det ;)

Cirion

4G Wifi router til OBD II porten...
http://www.vin.li/
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA