Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

PokerFjes

Det er vel en ordlyd som sier at hvis man modifiserer en E-merket lampe så er den ikke godkjent lenger, men det er mest diskusjoner om soting, fast lys og farge på pærer.
Jeg tviler på at et verksted tenker mye på hvordan blinkerne oppfører seg hvis alt ellers er ryddig, og kommer nok til å få meg denne modden. Synes den er tydelig og bra, bedre enn originalt.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

mihkku

Vet om mange som jobber for Møller som har moddet bilene sine på en eller annen måte, også med VCDS, så hvor "fyfy" dette er... kan jo diskuteres :)

Tbg

Sitat fra: PokerFjes på torsdag 20. august 2015, klokken 18:43
Det er vel en ordlyd som sier at hvis man modifiserer en E-merket lampe så er den ikke godkjent lenger, men det er mest diskusjoner om soting, fast lys og farge på pærer.
Jeg tviler på at et verksted tenker mye på hvordan blinkerne oppfører seg hvis alt ellers er ryddig, og kommer nok til å få meg denne modden. Synes den er tydelig og bra, bedre enn originalt.

Man gjør ikke noe med lampen, bare styreenheten. tviler på at bilen er typegodkjent for denne funksjonen, men kan ikke si jeg tror det harr blitt anmerket på noen kontroll:)

kjochr

Er det mulig å få aktivert de oransje sidemarkeringslysene i frontlyktene? På US-versjoner av Golf er jo disse på når lysene er tent. Jeg kan i alle fall se at LEDen er på plass rett under den blå stripen og blå "refleksen" på siden av lykten, så i teorien burde det vel være mulig å kode dem til å virke... Aner ikke om det finnes eget sidemarkeringslys i baklykten også, men antar den i så fall også vil bli tent hvis man først finner ut hvordan "US sidemarkers" slås på.

Har hatt sidemarkeringslys på flere biler tidligere, og synes det er en sikkerhetsdetalj som burde vært standard også i Norge.

Lassen

Sitat fra: kjochr på fredag 21. august 2015, klokken 00:55
Er det mulig å få aktivert de oransje sidemarkeringslysene i frontlyktene? På US-versjoner av Golf er jo disse på når lysene er tent. Jeg kan i alle fall se at LEDen er på plass rett under den blå stripen og blå "refleksen" på siden av lykten, så i teorien burde det vel være mulig å kode dem til å virke... Aner ikke om det finnes eget sidemarkeringslys i baklykten også, men antar den i så fall også vil bli tent hvis man først finner ut hvordan "US sidemarkers" slås på.

Har hatt sidemarkeringslys på flere biler tidligere, og synes det er en sikkerhetsdetalj som burde vært standard også i Norge.

Hei.
Er mulig å få blinklysene til å lyse, men siden de er led så er det ikke mulig å dimme de ned.
Var det blinklysene du mente eller har du sett egne led for markeringslys?
Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

hottentott33

Sitat fra: Nils-Anders Nøttseter på torsdag 20. august 2015, klokken 14:49
Sitat fra: SteinarSun på torsdag 20. august 2015, klokken 14:26
Sitat fra: AJ82 på torsdag 20. august 2015, klokken 13:56
Hva vil faseforskyvet blinklys si? :)
Det vil si at de 2 blinklysene bak på hver side blinker annenhver gang i stedet for sammen som orginalt.
Er det noen som vet om dette faktisk er tillatt?

Det er sannsynligvis lovlig da busser på 80- og tildels 90-tallet hadde noe lignende blinking der det blinket annethvert oppe og nede, eller noe i den duren. Så det ville jeg ikke bekymret meg så mye :)
Det som ville bekymret meg mer er jo at VW-verkstedet ser jo omgående at du har tuklet med bilen, men om dette har noe å si er det vel ingen som har noe klart svar på ennå :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

kjochr

Sitat fra: Lassen på fredag 21. august 2015, klokken 10:06
Sitat fra: kjochr på fredag 21. august 2015, klokken 00:55
Er det mulig å få aktivert de oransje sidemarkeringslysene i frontlyktene? På US-versjoner av Golf er jo disse på når lysene er tent. Jeg kan i alle fall se at LEDen er på plass rett under den blå stripen og blå "refleksen" på siden av lykten, så i teorien burde det vel være mulig å kode dem til å virke... Aner ikke om det finnes eget sidemarkeringslys i baklykten også, men antar den i så fall også vil bli tent hvis man først finner ut hvordan "US sidemarkers" slås på.

Har hatt sidemarkeringslys på flere biler tidligere, og synes det er en sikkerhetsdetalj som burde vært standard også i Norge.

Hei.
Er mulig å få blinklysene til å lyse, men siden de er led så er det ikke mulig å dimme de ned.
Var det blinklysene du mente eller har du sett egne led for markeringslys?

Nei, tenkte ikke på blinklysene. Der ligger en egen led for markeringslys under refleksen på siden i frontlykten. Refleksen er for øvrig hvit på europeiske biler, og oransje på amerikanske e-Golfs. Fant et bilde som jeg forsøker å legge ved. Hvis kodingen er tysk vil jeg anta at man kaller det "Seitenmarkierungslicht" eller "seitenlicht".


jonste

Sitat fra: kjochr på fredag 21. august 2015, klokken 20:26
Sitat fra: Lassen på fredag 21. august 2015, klokken 10:06
Sitat fra: kjochr på fredag 21. august 2015, klokken 00:55
Er det mulig å få aktivert de oransje sidemarkeringslysene i frontlyktene? På US-versjoner av Golf er jo disse på når lysene er tent. Jeg kan i alle fall se at LEDen er på plass rett under den blå stripen og blå "refleksen" på siden av lykten, så i teorien burde det vel være mulig å kode dem til å virke... Aner ikke om det finnes eget sidemarkeringslys i baklykten også, men antar den i så fall også vil bli tent hvis man først finner ut hvordan "US sidemarkers" slås på.

Har hatt sidemarkeringslys på flere biler tidligere, og synes det er en sikkerhetsdetalj som burde vært standard også i Norge.

Hei.
Er mulig å få blinklysene til å lyse, men siden de er led så er det ikke mulig å dimme de ned.
Var det blinklysene du mente eller har du sett egne led for markeringslys?

Nei, tenkte ikke på blinklysene. Der ligger en egen led for markeringslys under refleksen på siden i frontlykten. Refleksen er for øvrig hvit på europeiske biler, og oransje på amerikanske e-Golfs. Fant et bilde som jeg forsøker å legge ved. Hvis kodingen er tysk vil jeg anta at man kaller det "Seitenmarkierungslicht" eller "seitenlicht".

Fant denne på vwvortex:
"Disable the orange LED "parking lights" below the orange reflector on cars with Halogen lights only
09-Central Electronics
16-Security code 31347
10-Adaptations
(1)-Leuchte2SL VLB10-Lasttyp 2 > 10 - allgemeine Scheinwerfer > not active
(1)-Leuchte3SL VRB21-Lasttyp 3 > 10 - allgemeine Scheinwerfer > not active"

Har ikke testet den, men tipper det er en ledetråd. OM det er mulig på led-lys.

Råde

Ganske sikker på at 2SL er parklys bedømt ut fra mitt skjema (StandLicht).
e-Golf | X75D

np

Ang. denne: "Parklys sammen med DRL på dagtid:"

Mulig å få bare DRL på dagtid?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Råde

Sitat fra: np på torsdag 27. august 2015, klokken 14:04
Ang. denne: "Parklys sammen med DRL på dagtid:"

Mulig å få bare DRL på dagtid?
Ja. Jeg har sett noen biler komme med park+DRL nå. Merkelig hvordan vw gjør sånne små forskjeller.

Skru av kommer an på hvordan det er lagt inn. Begge måter i 09 central electronics. Du må altså ha VCDS. Du må "retrace" begge metodene poskare har beskrevet.
e-Golf | X75D

Rio

Veldig interessant tråd. Tusen takk til de som har kvittet seg med mann/kone og barn for å konsentrere seg om dette! :D

Er det noen som vet hvordan man kan få "ut" SOC, enten i prosent eller i kWh?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Råde

Sitat fra: Rio på onsdag 02. september 2015, klokken 00:42
Veldig interessant tråd. Tusen takk til de som har kvittet seg med mann/kone og barn for å konsentrere seg om dette! :D

Er det noen som vet hvordan man kan få "ut" SOC, enten i prosent eller i kWh?
Ikke enda. Foreløpig ser jeg at grensesnittet er veldig sparsomt ift fremdriftsbatteriet. Men spenning på 12V batteriet kan du få frem  ;D
e-Golf | X75D

sybo

Noen i Kristiansandsområdet med kabel som kan bistå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA