Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

SteinarSun

Sitat fra: kristoffer på fredag 05. juni 2015, klokken 21:52
Jeg får det ikke til med min (har ikke BT Premium) men får se når jeg får RSAP telefon koblet til :)
si
Hadde du tlf koblet til via Bluetooth eller SIM?
Var koblet via BT (HTC M8) med rsap
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Råde

Sitat fra: SteinarSun på onsdag 03. juni 2015, klokken 22:38
Sitat fra: SteinarSun på fredag 15. mai 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Råde på fredag 15. mai 2015, klokken 21:21
Sitat fra: SteinarSun på fredag 15. mai 2015, klokken 10:01
Sitat fra: poskare på søndag 12. april 2015, klokken 11:59
Full brakelight Daytime:  Alle bremselys fungerer ved DRL/Auto dagtid, ikke bare de ytre:

(GolfGTIforum.co.uk - An independent forum for Volkswagen Golf GTI enthusiasts.)

"STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels> Channel (8 )-Leuchte27 NSL RC6-Lichtfunktion C27" > "Brake light on" set (default: nicht aktiv)

STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels > Channel (10)-Leuchte27 NSL RC6-Dimming CD27" > on 100 Set(default: 0)"
Hos meg medførte denne at de innerste bremselysene står på hele tiden, også etter at bilen er lukket&låst..
Jeg har enda ikke prøvd å mekke, men sitter og skal forstå. Hva om du prøver å endre Dimming i følgende til 50 isteden for 100:

STG09 (Central Electronics)> Access Authorisation: 31347 > Adaptation Channels > Channel (10)-Leuchte27 NSL RC6-Dimming CD27" > on 100 Set(default: 0)

Dimming er vel kun % lys, så tviler på at dette har noen effekt.
Skal gjøre et forsøk i morgen, men er skeptisk ;-)..
Kjører forresten en litt annen versjon av programmet enn de fleste andre her, har en beta med micro-can fra ross-tech, så det er ikke alt som er likt med det dere andre bruker

Fikk litt tid til overs i kveld, og tok denne på ny, viktig å sette lysene til brake.light
Kan bekrefte at denne virker(se under)
Her er kodingen jeg brukte :
VCDS Tweak - Add "brake" function to "inner" tail lights

Select 09 - Central Electr control module
Select Security Access - 16 from the "Open Controller" screen
Enter the magic number 31347 and return to the "Open Controller" screen
Select Adaptation - 10 from the "Open Controller" screen
From the pull-down button change the adaptation channels shown in the table below to the New Settings as indicated:

   


Notes:
The adaptation channels settings on (9) and (11) for the left and right side lights do not need to be changed. I have included these in the table to complete the alpha-channel sub-set entries
Do not implement these instructions if the Old Setting values are not the same as shown in the table

Posten fant jeg her :http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-46.html#post1125601
Jo, men du er nødt til å gjøre begge deler. Både det i det første du prøvde OG det du limte inn som bilde. Jeg prøvde bare det siste og da skjedde intet.
e-Golf | X75D

Råde

Jeg har trikset mye med VCDS i det siste. Ikke fått til då mye nytt, men i dag kom det, på navi-skjermen, opp en oversikt over andre strømforbrukere enn motor (under CAR). Jeg har ikke screenshot av det, og når jeg trykket videre har jeg ikke klart å komme tilbake etterpå. Hva jeg har gjort i VCDS som har aktivert dette, vet jeg ikke. Noen som har opplevd det samme?
e-Golf | X75D

oaarum

Sitat fra: Råde på lørdag 13. juni 2015, klokken 13:03
Jeg har trikset mye med VCDS i det siste. Ikke fått til då mye nytt, men i dag kom det, på navi-skjermen, opp en oversikt over andre strømforbrukere enn motor (under CAR). Jeg har ikke screenshot av det, og når jeg trykket videre har jeg ikke klart å komme tilbake etterpå. Hva jeg har gjort i VCDS som har aktivert dette, vet jeg ikke. Noen som har opplevd det samme?
Jeg har fått opp den et par ganger ved oppstart. Trur det er en bug som henger igjen fra fossilgolf eller?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

hovik

Sitat fra: Råde på lørdag 13. juni 2015, klokken 13:03
Jeg har trikset mye med VCDS i det siste. Ikke fått til då mye nytt, men i dag kom det, på navi-skjermen, opp en oversikt over andre strømforbrukere enn motor (under CAR). Jeg har ikke screenshot av det, og når jeg trykket videre har jeg ikke klart å komme tilbake etterpå. Hva jeg har gjort i VCDS som har aktivert dette, vet jeg ikke. Noen som har opplevd det samme?

Var det dette bildet du fikk opp:

Jeg fikk det av å til før, men har ikke fått det etter jeg fikk bilen oppdatert (pga varmeapparat som gav null varme av å til)
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

elektro

Hvordan ser man hvilken software man har? Og hva er den nyeste?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Råde

Hovik: Yes, der var det (har knipset bilde av det nå, for det har kommet flere ganger). Mitt kom etter oppdateringen av varmeapparatet. Kanskje et tegn på at noe er galt igjen, for nå kjører den ikke alltid som den skal via app...
e-Golf | X75D

janegils

Nokon som har klart å endre standardtemperatur for klimaanlegget?
Skulle gjerne ha satt den til 18 grader. Blir lei av å skru på rattet...

Råde

Sitat fra: janegils på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:23
Nokon som har klart å endre standardtemperatur for klimaanlegget?
Skulle gjerne ha satt den til 18 grader. Blir lei av å skru på rattet...
Har prøvd. Hadde ikke riktig kode. Jeg prøvde med 20103. Noen som har en som funker?
e-Golf | X75D

Tbg

Sitat fra: Råde på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:52
Sitat fra: janegils på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:23
Nokon som har klart å endre standardtemperatur for klimaanlegget?
Skulle gjerne ha satt den til 18 grader. Blir lei av å skru på rattet...
Har prøvd. Hadde ikke riktig kode. Jeg prøvde med 20103. Noen som har en som funker?

Fant valg for dette i adresse 09, endret den, men det hjalp ikke. så det må sikkert styres i klimastyreenheten.

jensjacob

Kan i tweake bakkameret til at virke under normal kørsel ? Ligesom i Tesla.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Råde

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 16. juni 2015, klokken 22:51
Kan i tweake bakkameret til at virke under normal kørsel ? Ligesom i Tesla.
Har ikke støtt på noe. Skal si ifra hvis jeg gjør.
e-Golf | X75D

elektro

Sitat fra: janegils på tirsdag 16. juni 2015, klokken 08:23
Nokon som har klart å endre standardtemperatur for klimaanlegget?
Skulle gjerne ha satt den til 18 grader. Blir lei av å skru på rattet...

Brrr.. Synes 22 funker fint i de fleste tilfeller jeg.  :) Men enig i at det er irriterende at den ikke husker siste temperatur. Også irriterende at man må velge ECO hver gang man starter bilen. Noen fix for dette?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

np

Noen i Oslo-området som har kabel, peiling og tid til en kjapp edit på min e-Golf?
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

hottentott33

Sitat fra: np på torsdag 02. juli 2015, klokken 11:43
Noen i Oslo-området som har kabel, peiling og tid til en kjapp edit på min e-Golf?

Er det noen som har funnet ut hvor og om en kan forandre hastigheten på hvor kjapt ryggekameraet kutter ut?
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA