Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

aem71

Noen som kan utføre et par tweaks i Bergens-området?  :D
e-Golf 2015

EspenT

Jeg skulle gjerne vist om det er mulig å få lane assist til å styre bilen i mer en 3 sekunder eller hva det er som er standard.

Råde

Sitat fra: EspenT på torsdag 07. mai 2015, klokken 19:37
Jeg skulle gjerne vist om det er mulig å få lane assist til å styre bilen i mer en 3 sekunder eller hva det er som er standard.
Du mener: vingle bilen? :)
Tror ikke man får tilgang til det, men skal ha det i bakhodet.
e-Golf | X75D

mihkku

Trur ikke det er mulig. Laneassist er jo egentlig bare et stort mattestykke regulert av sensorer, så nåt stykket ikke går opp så er det sikkerhet innebygd som slår den av og sier i fra. Eneste er om noen kan matte bedre enn vw teknikkerene :p

4Matic Fanatic

Ut fra den tyske siden og Googles oversettelse kan du blant annet justere disse tingene:

Adjust intensity of the steering wheel vibration
1.   Select STG A5 (camera)
2.   STG Access Permission -> Function 16
3.   Enter unlock code 20103
4.   STG adjustment -> function 10
5.   Select channel intensity steering wheel vibration
6.   Value adjust accordingly Default: medium options: early, middle, late

Deactivation threshold of driver activity
1.   Select STG A5 (camera)
2.   STG Access Permission -> Function 16
3.   Enter unlock code 20103
4.   STG adjustment -> function 10
5.   Select channel deactivation threshold driver activity
6.   Value adjust accordingly Default: medium options: early, middle, late

Adjust intensity wheel support
1.   Select STG A5 (camera)
2.   STG Access Permission -> Function 16
3.   Enter unlock code 20103
4.   STG adjustment -> function 10
5.   Select channel intensity wheel support
6.   Value adjust accordingly Default: medium options: early, middle, late

Det i rødt styrer vel kanskje hvor lenge den skal styre uten bistand fra sjåfør, eller har jeg misforstått?
Jeg har nå lest ut alle mappingene fra min (fikk hentet ut VCDS-kabelen i går) og standardverdiene for disse tre over her er:

  • Directional stab. assist.; intensity; power steering support:   Medium
  • Directional stab. assist.; intensity; steering wheel vibration:   Medium
  • Directional stabilization assist driver inact deactiv threshold:   Medium
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

4Matic Fanatic

Som nevnt over her har jeg nå lest ut alle originalinnstillingene på batterifolkevognen min...
Har skrudd på en del av disse, men siden det er MANGE valg på noen av kontrollmodulene tenkte jeg at mange øyne ser bedre enn kun mine når det gjelder å spotte muligheter her  :-)

Anyhow - her er regnearket med rå eksport fra VCDS, skilleark pr. modul ...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Råde

Det er så vanvittig mye å kose seg med.

Mulig du er inne på noe over der. Jeg vet ikke hva du får hvis du velger late? Jeg får ikke prøvd nå. Ser du kan justere "gong"'en også.

En morsom en er: 
Direct. stab. assist speed threshold during towing mode    300 km/h       
e-Golf | X75D

mihkku


poskare

Lagde meg et sånt regneark jeg også, men har ikke rukket lenger, og ikke fått testet noe mer enda....står midt oppe i konfirmasjonsfirberedelser, omtrent opp til øra!

Sonus

Sitat fra: 4Matic Fanatic på torsdag 07. mai 2015, klokken 21:41
Som nevnt over her har jeg nå lest ut alle originalinnstillingene på batterifolkevognen min...
Har skrudd på en del av disse, men siden det er MANGE valg på noen av kontrollmodulene tenkte jeg at mange øyne ser bedre enn kun mine når det gjelder å spotte muligheter her  :-)

Anyhow - her er regnearket med rå eksport fra VCDS, skilleark pr. modul ...

Under fane 08-Auto HVAC står det "Interior target temperature for production routines 22 °C"

Kan det være denne som må endres for å få klimaanlegget til å bruke noe annet enn 22 som standard?    

4Matic Fanatic

Sitat fra: Sonus på fredag 08. mai 2015, klokken 11:17
Under fane 08-Auto HVAC står det "Interior target temperature for production routines 22 °C"
Kan det være denne som må endres for å få klimaanlegget til å bruke noe annet enn 22 som standard?
Ja, jeg så den. Enten er dette standardtemperatur ved oppstart eller så er det standardvalg når du programmerer oppvarming?
- har ikke testet siden jeg egentlig synes 22C er greit, ihvertfall på denne tiden av året.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

poskare

En idé:

Hvis noen her i forumet ønsker å tilby koding av bil, kan vi lage en liste i post #1 som viser forumnavn og sted/kommune på de som har VAG-COM kabel og kan stille til oppdrag. I og med det er en stor kostnad å kjøpe inn en slik kabel, må dere som ønsker å få utført slikt, regne med at det kan koste en hundrelapp eller 3, men der er jo isåfall bare å sende en melding til de som står i listen.

En god ide?

Trondemannen

God ide! Hvis det er noen i Bergensområdet som kan utføre dette, hadde det vørt supert!

np

Veldig god idé, trenger noen tweaks når bilen ankommer! :)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

poskare

Ok, de som ønsker å stå på listen får rope ut her, eller sende meg en PM. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA