Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

stein84

Sitat fra: jensjacob på søndag 10. april 2016, klokken 16:55
Sitat fra: Vronn på lørdag 09. april 2016, klokken 11:20
Noen i Trondheim som kan kode faseforskjøvet blinklys?

Lige et dumt spørgsmål vedr. faseforskudt blinklys... Det er kun bag på det virker eller ? Er det forreste blinklys også inddelt i to segmenter selvom det under normale omstændigheder ikke ses ?

Kunne tenkt meg blinklysene jeg også! Samt at tenning ikke slår seg av, med tilhørende uling, når jeg hopper ut av bilen for å sjekke postkassa... Har standsmessig lokale på Lade, men utsøkt kaffe! Kunne tatt en ettermiddag/kveld...

Vronn

Sitat fra: stein84 på fredag 03. juni 2016, klokken 07:44
Sitat fra: jensjacob på søndag 10. april 2016, klokken 16:55
Sitat fra: Vronn på lørdag 09. april 2016, klokken 11:20
Noen i Trondheim som kan kode faseforskjøvet blinklys?

Lige et dumt spørgsmål vedr. faseforskudt blinklys... Det er kun bag på det virker eller ? Er det forreste blinklys også inddelt i to segmenter selvom det under normale omstændigheder ikke ses ?

Kunne tenkt meg blinklysene jeg også! Samt at tenning ikke slår seg av, med tilhørende uling, når jeg hopper ut av bilen for å sjekke postkassa... Har standsmessig lokale på Lade, men utsøkt kaffe! Kunne tatt en ettermiddag/kveld...



Da er vi 2, holder til mye på lade jeg også så om btkr har tid en kveld så hadde d vært fint.

Helle Grimnes

Heisann!

Jeg har vagcom-kabel og har ordnet både lys og lyder på flere biler, har verksted sør i Trondheim, gjerne send på meg en melding (aller helst på Facebook, da jeg ikke kommer til å følge med noe særlig her (eGolfen er solgt)) om du vil ha hjelp :) (Y)

OmSande

Hei godt folk,

tenker jeg må spørre her inne, ser ut til å være mye kloke hoder her,

Jeg skal gå i gang med å Tweake litt med Egolfen min
Følgende ønskes:
Park med DRL, Kvittering på låsing, Full brake light DRL eller alternativ 2. under, Faseforskjøvet blink,

SÅ har jeg en liten jeg lurer på,
1. Er det mulig å bare ha de tre små lysa i baklyktene på. fines det en Tweak for dette? (de tre ovale rett over Blinklys rekka)
2. Er det mulig å forlenge varigheten på Coming home, leaving home, funksjonen. i tillegg at det funker på dag tid
jeg har prøvd å lese meg litt opp på det men blir ikke noe klokere

jonste

Hadde bilen hos Møller denne uka for sjekk av klimaanlegg(igjen...) Denne gangen oppdaterte de via kode. Og kjørte softwareparametrisering(?) av styreenhet. Dette gjore at all koding jeg har gjort av lys forsvant.
(Klimaanlegget fungerer fortsatt ikke som det skal)

jonste

La tilbake endringer på oppsett med vcds igjen i dag. Ser at anten har oppdateringen av styreenheten, eller siste versjon fra Rosstech gjort at det har blitt litt vankeligere å finne frem i menyene.

Fant også følgene koding på vwwatercooled.com.au:
Denne gjør at de ytterste baklysene lyser når man åpner bakluken, greit for synlighet nå når det begynner å bli mørkere ute. Ulempen er at baklysene da ikke virker som de skal om man av en eller annen grunn, vil kjøre med bakluken åpen.

Tail-light illumination when hatch open - Safety feature
1. Select 09 - Central Electr control module
2. Select Security Access - 16 from the "Open Controller" screen
3. Enter the magic number 31347 and return to the "Open Controller" screen
4. Select Adaptation - 10 from the "Open Controller" screen
5. (5)-Leuchte21BR RC8 Lichtfunktion B 21 - standard "not active" endres til "back lid open" evt "Heckdecklen offen"
6.  (5)-Leuchte20BR LA71-Lichtfuntion B 20 - standard "not active" endres til "back lid open" evt  "Heckdecklen offen"


Er det noen med faseforskjøvet blinklys, som har kodet dette slik at ytterste lys er i takt med speil og frem? Koden i denne tråden gjør vel at innerste lys er i takt med disse.

Råde

Det er bare å bytte om på hellphase og dunkelphase (eller hvordan det nå staves) i de forskjellige kanalene i forhold til oppskriften.
e-Golf | X75D

chrisandre

Ser at det er noen som har nevnt det her, men ønsker å få til at jeg har C-lyktene på dagtid (det har jeg jo nå) og nærlys (og parklys) uten C-lyktene på kveldstid i auto.

Hvordan kan dette kodes??

jensjacob

Hej alle jer der er vant til at rode med VCDS settings...
Tror i der findes et afsnit hvor man kan styre om en funktion kun skal være tilgængelig med tænding på eller ej ?
Jeg vil gerne kunne tænde for varmen (luft, sæder er ok allerede) mens jeg lader.

Dvs. enten
1. så skal varmen kunne tændes selvom tænding ikke er på (disable tændingsbetingelse for den funktion ?)

eller

2. Man skal kunne slå tænding på SELVOM ja, at ladestikket sidder i. Jeg taler kun om at slå tænding på - altså dreje nøglen til sidste stabile position som i en fossilbil. Ikke om at vride nøglen det aller sidste stykke som sætter bilen i 'Ready' mode.
Dvs. bilen behøver ikke være åh.. så bange for at jeg kører væk med ladestikket i.

Derudover så er jeg usandsynlig træt af at have en god praktisk funktion i bilen som jeg ikke kan kontrollere selvom jeg står ved siden af bilen med nøglen i hånden - altså en situation hvor jeg BURDE have fuld kontrol.
Jeg taler selvfølgelig om forvarmnings funktionen som kun er tilgængelig via et stykke sørgeligt software.
Ingen funktioner burde være tilgængelige KUN via software. Ihvertfald ikke en så simpel funktion som at tænde eller slukke for noget varme.


Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Reka

Sitat fra: Råde på mandag 21. september 2015, klokken 07:27
Nei. Har prøvd, men kontrollmodulen aksepterer ikke selv om den mener jeg har tastet riktig sikkerhetskode.

Larvik - e-golf

ReneM

Ikke direkte VCDS relatert men det første jeg skal legge til egolfen vår er keyless på de 2 bakerste dører.

Ubegripelig at dette ikke er standard. Ikke gøy når du bærer ungene og må rekke dørhåndtak foran.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

4Matic Fanatic

Sitat fra: ReneM på onsdag 23. november 2016, klokken 21:39
Ikke direkte VCDS relatert men det første jeg skal legge til egolfen vår er keyless på de 2 bakerste dører.
Det er vel ikke bare å kode? Ville trodd det er avhengig av at håndtakene støtter dette, og de er forskjellige?
Foran er det jo bla en sensor på utsiden for å låse...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

ReneM

Sitat fra: 4Matic Fanatic på lørdag 03. desember 2016, klokken 20:55
Sitat fra: ReneM på onsdag 23. november 2016, klokken 21:39
Ikke direkte VCDS relatert men det første jeg skal legge til egolfen vår er keyless på de 2 bakerste dører.
Det er vel ikke bare å kode? Ville trodd det er avhengig av at håndtakene støtter dette, og de er forskjellige?
Foran er det jo bla en sensor på utsiden for å låse...

Stemmer det. Heldigvis kan disse sensorene kobles parallelt med hverandre. Jeg har skaffet meg et set dørhåndtak med KESSY som skal byttes med håndtaket bak. Så er det (ca) 4-6 timer med arbeid. Må koble sensorer opp mot frontdørene. Satser på å gjøre dette når tid og vær tillater det :-)

Muligens at jeg må fjerne en feilmelding. (Hvis jeg kobler fra 12v batteri skal det går greit).

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

geear

Akkurat avtalt handel av en e-Golf, den har alt jeg vil ha utenom regnsensor. Noen som har ettermontert det? Burde være en grei sak hvis ikke e-Golfen skiller seg mye fra vanlig Golf på dette området, men koding behøves iallfall.

Noen i Sandnes/Stavanger-området som tar på seg slikt? Har funnet kodene, og har forsåvidt kabel jeg brukte på A4 B7 2.0TFSIQen jeg hadde for noen år siden, men vet ikke om det er samme fortsatt?

Var ellers ikke klar over at keyless kun er på fordørene, tenkte ikke på å sjekke det engang. Skuffende! Er så vant med det fra X5en at keyless entry var et av kriteriene.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

dabis

Sitat fra: gr på søndag 04. desember 2016, klokken 23:07
Akkurat avtalt handel av en e-Golf, den har alt jeg vil ha utenom regnsensor. Noen som har ettermontert det? Burde være en grei sak hvis ikke e-Golfen skiller seg mye fra vanlig Golf på dette området, men koding behøves iallfall.

Noen i Sandnes/Stavanger-området som tar på seg slikt? Har funnet kodene, og har forsåvidt kabel jeg brukte på A4 B7 2.0TFSIQen jeg hadde for noen år siden, men vet ikke om det er samme fortsatt?

Var ellers ikke klar over at keyless kun er på fordørene, tenkte ikke på å sjekke det engang. Skuffende! Er så vant med det fra X5en at keyless entry var et av kriteriene.

Noen som har blingsa på bestillingen? Lys og sikt pakken er jo den mest elementære pakka man legger til med regnsensor og dim av lys i speil. Jeg ville forhørt meg med en forhandler da du mest sannsynlig vil ta hull på garantien om du begynner å tukle med slikt. Du må i hvert fall få den lille klumpen bak sladrespeil og en ny vindusvisker hendel da det er de fysiske synlige forskjellene.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA