Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

geear

Mange som ikke vil ha regnsensorene til VW av en eller annen grunn. Ser det kryr av folk på utenlandske forum som prøver å få de kodet bort. Selgeren av denne ville heller ikke ha det. Problemet med VW sin løsning er at den ikke er valgfri - feks på X5en velger jeg jo selv om jeg vil ha den aktiv eller ikke.

Spaken er vel lik med og uten - på en '15 passat (med regnsensor) jeg leide i to mnd var det iallfall lik spak som golfen, men intervall-steget brukte regnsensoren. Sensor og koding er null prob, men mistenker at vinduet kanskje har et svart belegg der regnsensoren sitter.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

np

Synes den er kjekk å ha, jeg. Den har iallfall ikke vannskrekk, som Toyota sine. Av, Intervall med regnsensor, på eller kjapp. Funker fint.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Chivas

Hei!

Interessant tråd, som jeg nettopp oppdaget :)

Det er sikkert spurt om mange ganger, men trigger man noen garanti ved å tweake systemet?

Sett at noe skulle gått galt og man ikke får tilbakestilt - er det da bare å taue til høggern? :D


dabis

Jeg har hatt bilen inne på både Service og garantisaker som involverer at de må koble seg på bilen. Har ikke hørt noe. Det er ikke kommentert noe i servicedokumentet heller. Så lenge du ikke klarer å Tweake bilen i stykker så er det ikke noe å frykte så lenge du spiller dum :P. Tips er i hverfall om du skulle begynne med den litt avanserte kodingen så for guds skyld ta bilde eller skriv opp originalkodene så du kan sette den tilbake til hva det var.   
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

jonste

Sitat fra: Chivas på fredag 20. januar 2017, klokken 21:13
Hei!

Interessant tråd, som jeg nettopp oppdaget :)

Det er sikkert spurt om mange ganger, men trigger man noen garanti ved å tweake systemet?

Sett at noe skulle gått galt og man ikke får tilbakestilt - er det da bare å taue til høggern? :D

Har kodet endel på min bil. Og hatt den inne på både garanti og service i ettertid. Møller kjørte en oppdatering på en modul på et besøk, det resatte all koding jag hadde på lys. Ellers ingen problemer.

-Aleks

For dere som lurer på om det går ann å "kode" bilen istykker, så går ikke dette.

Enten for man "Coding accepted" eller "coding not accepted" :)

Men man kan jo i "den forstand" rote det til da :)

Bob

Har noen fått til å kode slik at bilen husker din siste innstilling på AC systemet?

Ser på denne lenken: http://www.myvwegolf.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=607, at noen har fått forhandleren til å kode det inn for dem. Da lurer jeg på om det er mulig at vi kan gjøre det selv også?

Akkurat den bilen er amerikansk men det er vel de samme kodene i grunnlaget på alle e-Golfer vil jeg tro.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2016 VW e-Golf
2004 Mazda RX-8 231 HK
2008 Hyundai Accent

ReneM

Har investert en par kroner i et VCDS system. Kjøpte en nettbrett/bærbar PC pakke med offisiell vagcom kabel.

Skal prøve å kode litt på golfen neste uke. Skal blant annet se om jeg kan kode klimaanlegg. Når jeg har fått ting opp og gående kan jeg eventuelt kode for deg som ønsker det og bor i bergensområdet.

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

e-Gorm

Den 'e go ReneM  :+1:  (jeg bor i bergens-området  :D )
Mvh e-Gorm.

VW e-Golf, 2016 mod,
18" Marseille felger med Pirelli Cinturato P7 225/45

ReneM

#324
Kodet en del i dag. Gikk kjempegreit og ingen problemer så far. Fikk også aktivert think blue trainer og offroad modus. Alltid kjekt med ekstra ting å trykke på. Fikk forresten ikke tilgang til adaptions på auto hvac. Noe som vet security kode?









Edit:

Har tilbragt kvelden i bilen og fant noe interessante verdier:

- Klarte å endre tiden for klimaanlegg resett. (Fikk den til å hoppe tilbake til 22 grader etter 1 minutt. Har nå prøvd å lure systemet. Resultatet får vi i morgen)

- Har aktivert remote unlock og bruk av horn og blinklys på bilen sin side. Nå må jeg finne ut hvordan Car-Net får det til.

- Fant masse gøy data i batteriet. Temperaturer, spenning per cell, total lading, prosenter mm. Det blir nå en enkelt sak å måle batteritap innenfor gitte grenser.





Det var også mulig å endre øvre ladegrense ved hurtiglading. Vurderer sterk å sette den til 90%. Da kan jeg forlate bilen og slipper jeg å tenke på at han lader en evighet.

Også mulig å endre ladeeffekt til om bord lader. Skal ikke rote med det ;)

Edit2:

Desverre fikk jeg ikke systemet til å gå med på min løsning;) så 22 grader it is.

Fikk derimot bukt med en annen irritasjon (som jeg har hatt på alle mine VAG biler). Belysning i instrumentpanelet. Har fått det til at den fra nå av er alltid på!

Skal neste gan monitore lading av HV batteri ved hurtiglading. Da får vi en fin grafikk med ladestrøm / temperatur / ladenivå og mer. Fant alt relevant data:

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

ReneM

Fattigmansalarm (gratis). Funnet på SEAT-online.nl

Activate Alarm Free
No installation required. Suitable for all vehicles without standard alarm. Vehicles without alarm installed. It only monitors doors, bonnet and trunk.
1 - Module 09 - Electronic control unit. Code (31347)
2 - Extended coding (bytes)
3 - Byte 12
4 - Activate Bit 0 (Anti-theft system installed / active)
5 - Adaptation
6 - Submenu - Anti-theft protection
7 - DWA Alarmverzoegerung (Change value to "door contact thatcham driver")
8 - DWA Camper Modus (Change value to "enabled")
9 - Ueberwachung Innenentriegelungshelbel (Change value to "activated")
10 - Akustischer Alarm Signalhorn (Change value to "enabled")
11 - Submenu - Answer Signals
12 - Akustische Rueckmeldung global (Change value to "enabled")
13 - Akustische Rueckmeldung Signalhorn (Change value to "activated")

Note that once we leave the vehicle, the alarm is activated after a few seconds, so if the
We want to try to wait a few seconds and then open the door from the inside (with the window open, for
example). Lock the car while inside, and after about 30 seconds open the door and
The alarm goes off, it switches off or gives the contact or the remote control giving it to open.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Rio

Her må det jo være relativ grei skuring å lage en liten enhet som etterspør ladestatus (SoC) og batteritemperatur på CANbus, og viser dem på et display?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ReneM

Sitat fra: Rio på søndag 12. februar 2017, klokken 00:19
Her må det jo være relativ grei skuring å lage en liten enhet som etterspør ladestatus (SoC) og batteritemperatur på CANbus, og viser dem på et display?

Det er allerede mulig med VCDS. Men det hadde vært helt fantastisk dersom det kan vises på displayet i bilen.

Jeg har prøvd i dag. Det blir trial and error fordi det er ingen coding hjelper tilgjengelig. Klarte å "finne" laptimeren, eco tips (aner ikke hva det er) og elektriske forbrukere (uten at det viser noe fornuftig info). Skal prøve videre en annen dag :)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

stefse

Ladefart med graf hadde vært kjekt å ha, ja nesten et must på hurtiglader.  At ikke alle hurtigladere viser ladefarten på displayet til laderen(gjerne med graf) er temmelig irriterende.

Endre effekten til ombordlader? Innefor hvilke rammer? 32A?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Rio

Man kan nok ikke få en 16 A lader til å lade med 32 A; det er nok heller fordi man kan justere ned strømmen (det kan man på displayet).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA