Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leiebil (diesel) etter påkjørsel bakfra. Hvem dekker drivstoff og bom?

Startet av poskare, onsdag 06. mai 2015, klokken 15:19

« forrige - neste »

jensjacob

Hvis man laver nogen VCDS tweaks og er godt tilfreds med dem, hvad så næste gang bilen er på værksted og får en opdatering ?
Bliver det hele så ikke resat ? Overlever de personlige tweaks en firmware opdatering ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

SteinarSun

Endringer kan overskrives, avhengig av hva som gjøres ved oppdatering fra VAG.
Jeg måtte legge inn endringer på nytt etter service og bytte av en modul ( #9), i tillegg mistet jeg Google Maps osv,
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Råde

Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:10
Endringer kan overskrives, avhengig av hva som gjøres ved oppdatering fra VAG.
Jeg måtte legge inn endringer på nytt etter service og bytte av en modul ( #9), i tillegg mistet jeg Google Maps osv,
Hvilken feil hadde du som gjorde at du måtte bytte den? (Er vel centr electronics vi snakker om).
e-Golf | X75D

SteinarSun

Sitat fra: Råde på tirsdag 01. mars 2016, klokken 23:18
Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 01. mars 2016, klokken 20:10
Endringer kan overskrives, avhengig av hva som gjøres ved oppdatering fra VAG.
Jeg måtte legge inn endringer på nytt etter service og bytte av en modul ( #9), i tillegg mistet jeg Google Maps osv,
Hvilken feil hadde du som gjorde at du måtte bytte den? (Er vel centr electronics vi snakker om).
Den låste seg under oppdatering hos Møller, fikk ikke lagt inn program, så de bestilte ny og byttet.
Korrekt at det var "central electronics" som ble byttet.
Det som var litt rart var at etter byttet av denne mistet jeg Google Maps, selv om innstillingene for dette ligger i en annen modul.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Vronn

Noen i Trondheim som kan kode faseforskjøvet blinklys?

Thorbjørn Hellehaven

Hva med speilvarme når vidusvarme er på fra Car-Net?
Avhengig av hvor kaldt det er, så kan det ta litt tid før speilene er klare etter jeg starter.

jensjacob

Sitat fra: Vronn på lørdag 09. april 2016, klokken 11:20
Noen i Trondheim som kan kode faseforskjøvet blinklys?

Lige et dumt spørgsmål vedr. faseforskudt blinklys... Det er kun bag på det virker eller ? Er det forreste blinklys også inddelt i to segmenter selvom det under normale omstændigheder ikke ses ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Råde

Blinklys kun bak. Det er en adresse til lyset i bakluka og en til lyset på bilen. Foran er det kun en adresse.

Når det gjelder varme i speil via carnet er nok ikke det mulig. Du kan se på deg selv som heldig at du kan starte rutevarme. Jeg kan ikke. Muligheten kom først i produksjonsuke 45 i 2014 og det er visst noe med en styringsmodul man må ha for at det er mulig.
e-Golf | X75D

jensjacob

Har med stor succes udført følgende to tweaks:

"Disable the annoying tone when the ignition and driver's door open."
"Blinklys bak faseforskjøvet."

- Og er godt tilfreds med dem. Tak for gode præcise retningslinjer her på forumet  ;D
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

#294
Jeg tror mit næste tweak skal være det med at vinduerne lukker automatisk i regnvejr. Jeg bliver altid lidt paranoid når jeg kigger ud på bilen i øsende regnvejr - især fordi jeg har de berygtede stofsæder... ::)
Jeg har dog den bekymring, når bilen kan gøre noget fysisk på eget initativ uden opsyn, at nogen - måske et barn - risikerer at få fingrene i klemme i et vindue der lukker automatisk.

Selvom det ikke er et wcds tweak, så har jeg også altid drømt om at montere en højttaler bag kølergrillen i motorrummet og så have en mikrofon hængende under rattet i bilen. Det burde der være plads til nu hvor motoren ikke fylder så meget. Og da motoren heller ikke støjer så burde der være mulighed for at budskaberne trænger igennem.

Så skal jeg bla. blive meget venligere til at holde tilbage for ældre damer i uregulerede fodgængerfelter så jeg kan praktisere lidt 'Move it' a la Captain Harris fra Police Academy

;D ;D
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Mman

Hei alle

Da jeg skulle reise på jobb en dag i forrige uke oppdaget jeg har noen (sannsynligvis barn) hadde laget en mengde "flotte" riper bak på Golfen min. Nokså irriterende, men sannsynligvis mulig å polere vekk. Bilen min står ute/jeg har ikke garasje, så vanskelig å unngå sånt med mye barn i nabolaget. Uansett, det kunne ha vært praktisk om man kunne ha brukt parkerings-sensorene som jeg, m.fl. har foran og bak, når bilen stod parkert/avslått for å "avskrekke", ved at blinklysene/nødblinken startet å blinke når noen kom helt nære bilen. (Altså som når sensoren varsler med jevn tone under parkering, ikke før). Noe som vet hvordan det kunne fikses..? Kunne vært praktisk i forbindelse med lukeparkering også, altså når du har parkert, og andre biler skal "snike" seg inn foran eller bak bilen - for å unngå parkeringsskader, for eksempel fra hengerfester...eller skader fra de som ikke bryr seg... ;-)

Antar at det er få som vet om dette i det hele tatt er mulig og enda færre som vet hvordan, men skader ikke å spørre... :-D

btkr

Sitat fra: Vronn på lørdag 09. april 2016, klokken 11:20
Noen i Trondheim som kan kode faseforskjøvet blinklys?

Jeg har gjort det en gang og kan sikkert gjøre det igjen om du ønsker det. Holder til i Saksvik om du ikke er så langt unna derfra men kommer ikke hjem før 1 juni.

jensjacob

Hvis jeg var dig så ville jeg ikke rode mig ud i den løsning du nævner. Heller ikke selvom det kan lade sig gøre.

Dels så kommer jo også til at bippe bare det der går en kat eller hund forbi - på alle tider af døgnet. Vil du så styrte ud til den hver gang ?
- Og så finder de rigtige hærværksfolk ud af at de kan få den til at sige noget hvis de stiller sig rigtigt. Dvs. næste sports-disciplin vil naturligt blive at påføre bilen skader uden at den 'opdager' det...

Jeg kan godt forstå at du gerne vil gøre et eller andet men jeg tror du vil indse at det her vil være mere til gene (for dig) end gavn.

Men hvis du får sensorene til at virke efter hensigten, så fortæl endelig om dine oplevelser. Jeg er meget nysgerrig.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Mman

jensjacob - du har et godt poeng...  ;)  Men, det kunne uansett vært interessant å teste dette ut, hvis noen kunne fortelle hvordan det skal gjøres...noe jeg må si jeg tviler på  :)

jensjacob

Jeg bruger radioen meget - både på DAB og FM. Men jeg synes ikke der er nogen gode programmer på AM radioen. Faktisk kun støj så den lytter jeg aldrig til.

Kan man evt. vhj. af VCDS sætte radioen op til kun at skifte mellem DAB og FM ?
Det er spild af tid for mig at skippe forbi AM radioen hele tiden...
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA