Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av Elise, lørdag 02. mai 2015, klokken 21:43

« forrige - neste »

elektrolux

Ser at prisene øker kraftig i forhold til dekk/felg pakkene til Classic bilene, men et raskt søk gav meg en komplettpris til Zoe på under 5800 kr.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ZerOE

Sitat fra: elektrolux på søndag 12. april 2015, klokken 09:24
Ser at prisene øker kraftig i forhold til dekk/felg pakkene til Classic bilene, men et raskt søk gav meg en komplettpris til Zoe på under 5800 kr.

15" og uten TPMS dette da, så du sammenligner vel ikke epler mot epler her akkurat.
Men rundt 9k bør være mulig å få til med å kjøpe uoriginalt.

emil

Sitat fra: ZerOE på søndag 12. april 2015, klokken 09:40
Sitat fra: elektrolux på søndag 12. april 2015, klokken 09:24
Ser at prisene øker kraftig i forhold til dekk/felg pakkene til Classic bilene, men et raskt søk gav meg en komplettpris til Zoe på under 5800 kr.

15" og uten TPMS dette da, så du sammenligner vel ikke epler mot epler her akkurat.
Men rundt 9k bør være mulig å få til med å kjøpe uoriginalt.

Kjøper du på egenhånd må du betale med MVA, bestiller du med bilen slipper du MVA. Dette bør også tas med i betraktningen når man ser prisene bilforhandlere (ikke Renault spesiellt) tar for å levere med ekstra hjulsett.

Elise

Sitat fra: ZerOE på søndag 12. april 2015, klokken 07:59
For Elises del kom det som et sjokk at vinterhjul og metallic lakk kom som et tillegg i prisen..
Haha, ja, og for garva bilkjøpere virker det helt sikkert idiotisk, jeg regnet igrunn bare med at det gikk an å gjøre en avtale om å få med dekka i prisen, at de fleste ville gå med på det. Hos VW-forhandleren har jeg inntrykk av at det skal la seg gjøre.

Når det gjelder metallic-lakken så ble jeg ikke sjokkert over at metallic-lakk kostet ekstra, jeg ble sjokkert over at alle mulige valgbare farger var metallic-lakk. Jeg trodde det skulle gå an å velge seg en farge (annet enn den blasse hvite) som ikke var metallic.


Nå er vi over på å vurdere Golf, og ser da på ca halvt år gamle brukte Golfer, som kommer på samme pris som ny Zoe. Vi har fortsatt ikke landet på noe, og har heller ikke slått helt fra oss Zoe, men kommer til å prøve både Leaf og Zoe igjen til uka. Men jeg har vel en mistanke om at ingen av de måler seg helt med Golf når det gjelder kjørecomfort og sånn. Rekkevidden på ny Zoe er noe av det som trekker veldig opp der, da.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

K S

Pri en er at en kan bruke originale bolter og slipper løse senterringer.

Kjøpte komplette dekk hos Dekklåven på Brummundal, betalte drøyt 4500 kroner for fire Conti sommerdekk inkl frakt, testvinner med alu. Men dette var 175/14 og lite relevant. MEN da er også felgene kjiiipe, har ikke sett så kjipe felger før jeg, tenker ikke på utseendet, men på kvaliteten. Men i forhold til prisen er felgene helt topp, jeg fikk de jo på kjøpet!

Men kjøper jeg ny bil kjøper jeg ikke så kjipt.....har nok irritert meg på prisene forhandlerne tar for dekk, men har alltid endt opp med originalvare. Gjorde det på Soulen også, gjør nok det neste gang også. Men det er lov å prute.
Er kontrakten på vei til å signeres, og en krever feks dekkene til 12000 kontra 15000, så tipper jeg selgeren er interessert!

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sele

Sitat fra: elektrolux på søndag 12. april 2015, klokken 14:18
Sitat fra: Elise på søndag 12. april 2015, klokken 10:43
og har heller ikke slått helt fra oss Zoe

Hvorfor ikke kjøpe på gråmarkedet til mye lavere fastpris inkludert metallic lakk etc: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=57514370
Hvordan er det med lading når du gjør sånne kjøp? Får du med installasjon eller må du bruke bøtta?

MORO GARN

Hei,
Jeg er en student som går på høyskole i buskerud og vi fikk oppgave til å lage spørreundersøkelse, så jeg valg å lage en om el-bil. Det hadde vært kjempe om dere tok litt tid til å svare den: https://no.surveymonkey.com/s/ZDXFP33

Tusen takk for hjelpen, ha en forsatt god søndag.

elektrolux

Sitat fra: Sele på søndag 12. april 2015, klokken 14:22
Hvordan er det med lading når du gjør sånne kjøp? Får du med installasjon eller må du bruke bøtta?

Lades på TN nett, eller ved bruk av skilletrafo.

Sikkert andre fordeler også som mindre behov for service for å opprettholde Europa garantien.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elise

Hva betyr egentlig "gråmarkedet"? Har ikke hørt ordet før.
E-golf med navn Guffen, bestilt 15.04.15, mottatt 12.06.15

elektrolux

Gråimport.

Merkeforhandleres værste mareritt. De kjøper opp biler i utlandet og selger dem til mye gunstigere priser enn det merkeforhandlerene gjør.

Bilene selges med Europa garanti og merkeforhandlerene er nødt til å ta garantijobber på dem, selv om de påstår noe annet.

Merkeforhandlerene påstår også ofte at bilene fra utlandet mangler utstyr som "Norske" biler har, men det svikter ofte når de skal spesifisere hva som egentlig mangler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hsa77

179.000 for en ny 2014 ZOE kan ved første øyekast se ut som en meget god pris. Men dersom du legger på 20-30.000 kr for installasjon av hjemmelader, 20.000kr til for Zaptec-kladden og 10.000kr for vinterhjul så blir det ikke så mye billigere enn å kjøpe en 2015 modell fra forhandler...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

elektrolux

Det er sant, og mange, meg inkludert skulle gjerne kjøpt av forhandler om de kunne gitt en pris uten dette pålagte ladeutstyret som ikke alle trenger.

Har en TN nett er 179 000 kr inkl met lakk rimeligere enn 199,999.- + alle tilleggene
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hsa77

Sitat fra: elektrolux på søndag 12. april 2015, klokken 15:55
Det er sant, og mange, meg inkludert skulle gjerne kjøpt av forhandler om de kunne gitt en pris uten dette pålagte ladeutstyret som ikke alle trenger.

Har en TN nett er 179 000 kr inkl met lakk rimeligere enn 199,999.- + alle tilleggene
Det er klart! Det er igrunn litt spesielt at de som faktisk har et moderne TN-nett og virkelig kan dra nytte av Cameleon laderen til ZOE må betale for en skilletrafo de overhodet ikke trenger! Dersom det er en del som handler i "gråmarkedet" vil kanskje Renault Norge revurdere denne polycien?

For meg som har IT-nett er det imidlertid ikke noe alternativ å kjøpe bil hos andre enn offisiell forhandler.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA