Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf GTE

Startet av Preppen, tirsdag 28. april 2015, klokken 15:11

« forrige - neste »

Preppen

Hei! Kjøpte en tysk demokjørt e-Golf 23 desember 2014. Etter én dag var det en flekk i setet. Over tid forsvinner de/blir mindre synlige, før det dukker opp nye flekker. De kommer av snø (litt forståelig, i og med at snø ikke er helt rent), men også av vann! Prøvde å vaske bort flekkene med en klut, man da oppstod det bare større og styggere flekker. Noen som har samme problem, og/eller noen som vet hvordan man løser det?


Har ikke skinnseter, noe jeg angrer litt på nå. Utrolig stygt:

Gordon Retriever

Jeg har hatt samme problem med stoffsetene i en bil selv, og jeg mistenker at årsaken er at setetrekket generelt er skittent, og/eller har rester av rensemiddel fra tidligere behandling i seg.  Når man forsøker seg på en enkelt flekk, blir flekkområdet renere enn områdene rundt, og skjolder oppstår.

fredsjo

2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

mihkku

Gallesåpe med litt zalo fjerner så og si alt. Det at det blir flekker/skjolder kan være tidligere behandling / vask av setene. Anbefaler å få de impregnert, bruker selv sprayen fra XXL på stoff.

Preppen

Jeg kjøpte via en som hadde importert, så vet dessverre ikke så mye om dette. Jeg fikk en god deal, og det har ikke vært noe annet galt med den, så for meg har det vært positivt. Men setene irriterer meg. Får prøve meg på litt gallesåpe og zalo :)

fredsjo

Tror jeg hadde brukt en såpe som er ment for dette... En såkalt all purpose cleaner (apc). Eksempelvis tyntbladet Surfex HD. Et altmulig-produkt alle bør ha i skapet. Billig er det og.
2014 Nissan Leaf Tekna
2018 Tesla Model X 75kw
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Jaro

Jeg solgte nettopp min e-Golf.  Jeg var stort sett meget fornøyd med bilen, men setestoffet var til pest og plage.  Vanlig vann i setene (regn, snø osv. fra våte klær) gjorde at alle setene (grått stofftrekk) så ut som de var 50 år gamle. Jeg prøvde å vaske med forskjellige vaskemidler og gjorde også et forsøk på å impregnere et av setene, men det hjalp lite.  De fleste flekkene dukket kjapt opp igjen.
På arbeidsplassen min har vi også en e-Golf.  Den hadde en liten lekkasje før den ble levert av Møller ( i baksetene), og disse flekkene er også kommet for å bli. 
Møller viser sin vanlige arrogante holdning til problemet. Da jeg tok dette opp med min lokale Møller-forhandler så fikk jeg bare et flir tilbake som at det var jeg som var problemet.  Ikke bra.
At andre også har dette problemet er interessant, og jeg leste om dette på et annet forum også.
Er det bare noen få av oss som har opplevd dette, eller er det flere?
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

elektro

Sitat fra: Preppen på fredag 03. april 2015, klokken 13:28
Hei! Kjøpte en tysk demokjørt e-Golf 23 desember 2014. Etter én dag var det en flekk i setet. Over tid forsvinner de/blir mindre synlige, før det dukker opp nye flekker. De kommer av snø (litt forståelig, i og med at snø ikke er helt rent), men også av vann! Prøvde å vaske bort flekkene med en klut, man da oppstod det bare større og styggere flekker. Noen som har samme problem, og/eller noen som vet hvordan man løser det?


Har ikke skinnseter, noe jeg angrer litt på nå. Utrolig stygt:

Tror jeg ville levert bilen til noen profesjonelle og avtalt no cure, no pay..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

gamer73

Jeg vil ihvertfall takke for det bilde. For det gjorde at jeg fikk panikk. ..også fikk dama panikk. .og jeg tenkte på at både meg og guttungen er noen ordentlige griser. ..og jeg vasker aldri inni biler. ..så da ble det å bestille skinnseter. Og jeg behandler skinnseter som vedlikeholdsfri. Aldri sett skinn tørke ut å sprekke. .propaganda det og:)

hottentott33

Sitat fra: gamer73 på søndag 07. juni 2015, klokken 00:16
Aldri sett skinn tørke ut å sprekke. .propaganda det og:)

Det har derimot jeg opplevd :)
Men da er det snakk om 10-15 år gamle biler som har fått lite/ingenting behandling av skinnsetene, så det er først på den alderen det skinner fort gjennom hvor godt setene er blitt behandlet.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

gamer73

Sitat fra: hottentott33 på søndag 07. juni 2015, klokken 00:32
Sitat fra: gamer73 på søndag 07. juni 2015, klokken 00:16
Aldri sett skinn tørke ut å sprekke. .propaganda det og:)

Det har derimot jeg opplevd :)
Men da er det snakk om 10-15 år gamle biler som har fått lite/ingenting behandling av skinnsetene, så det er først på den alderen det skinner fort gjennom hvor godt setene er blitt behandlet.

Ja godt mulig men etter så lang tid er bilen solgt eller såpass vrak at jeg ikke bryr meg om hvordan den ser ut;)

Vi er også helt avhengig av skinnsofaer hjemme pga mat som flyger veggimellom hehe

frodeseverin

Sitat fra: Jaro på lørdag 06. juni 2015, klokken 22:32
Er det bare noen få av oss som har opplevd dette, eller er det flere?
Jeg har to privatimporterte e-Golfer, hhv. fra Tyskland og Frankrike. Begge har seter som lett blir flekkete.

Tenkte ikke på at de kan være skitne, eller at det kan være rester av rensemiddel i stoffet. Jeg skal rense setene og se om det hjelper.

Nuvolari

Samme her. Setene blir skitne med en gang. Angrer på at jeg ikke tok skinn.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jantegolf

Fikk min bil 1.4.15. Jeg bestilte stoffseter da vi har en GolfIV Highline 99-modell også med stoffseter. Stoffkvaliteten på setene i gamlegolfen er imidlertid av en helt annen kvalitet enn det som er tilfellet på Egolfen (mye tettere og tykkere tekstil). Det grå stoffet må sies å være av en tynn kvalitet og er særs mottakelig for flekker og fuktighet. Jeg kjøpte en boks med Audi original tekstilimpregnering som jeg har sprøytet på setene og på stoffarmlenene i dørene, men det ser ut som om man må bruke flere bokser for at det skal ha noen særlig effekt.
Har noen erfaring med hvor mye impregnering og hvilken type det er trygt å spraye på uten at man tar skade av det helsemessig?
Skulle selvfølgelig ha bestilt med skinnseter.

knutht

Sitat fra: Preppen på fredag 03. april 2015, klokken 13:28
Hei! Kjøpte en tysk demokjørt e-Golf 23 desember 2014. Etter én dag var det en flekk i setet. Over tid forsvinner de/blir mindre synlige, før det dukker opp nye flekker. De kommer av snø (litt forståelig, i og med at snø ikke er helt rent), men også av vann! Prøvde å vaske bort flekkene med en klut, man da oppstod det bare større og styggere flekker. Noen som har samme problem, og/eller noen som vet hvordan man løser det?


Har ikke skinnseter, noe jeg angrer litt på nå. Utrolig stygt:

Du må aldri vaske stoff med vann. Bruk møbelrens du får kjøpt på de fleste møbelforretninger. Vannmerker kan du også fjerne med dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA