Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf GTE

Startet av Preppen, tirsdag 28. april 2015, klokken 15:11

« forrige - neste »

Nuvolari

Er det noen som har reklamert på setene? Seter som er så lite motstandsdyktig mot flekker må vel kunne kalles en mangel ved produktet?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Capt

Det første jeg gjorde etter jeg fikk bilen hjem var å impregnere setene. Ser fortsatt ut som nye, selv etter barnehagehenting og regnvær. Dråpene bare preller av. Hadde nok bestil skinn om jeg hadde kjøpt igjen. Madammen som absolutt ikke ville ha skinnseter.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

Jaro

Sitat fra: knutht på mandag 08. juni 2015, klokken 15:50
Sitat fra: Preppen på fredag 03. april 2015, klokken 13:28
Hei! Kjøpte en tysk demokjørt e-Golf 23 desember 2014. Etter én dag var det en flekk i setet. Over tid forsvinner de/blir mindre synlige, før det dukker opp nye flekker. De kommer av snø (litt forståelig, i og med at snø ikke er helt rent), men også av vann! Prøvde å vaske bort flekkene med en klut, man da oppstod det bare større og styggere flekker. Noen som har samme problem, og/eller noen som vet hvordan man løser det?


Har ikke skinnseter, noe jeg angrer litt på nå. Utrolig stygt:

Du må aldri vaske stoff med vann. Bruk møbelrens du får kjøpt på de fleste møbelforretninger. Vannmerker kan du også fjerne med dette.

Det er egentlig latterlig at du ikke skal vaske setestoffet med vann...  Men jeg prøvde med tekstilrens beregnet til bilseter uten at det hjalp nevneverdig.  Neste gang noen satte seg inn i bilen og var fuktige på buksen så ble setene flekkete igjen.  Slik skal det IKKE være.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

jantegolf

Sitat fra: Capt på mandag 08. juni 2015, klokken 21:31
Det første jeg gjorde etter jeg fikk bilen hjem var å impregnere setene. Ser fortsatt ut som nye, selv etter barnehagehenting og regnvær. Dråpene bare preller av. Hadde nok bestil skinn om jeg hadde kjøpt igjen. Madammen som absolutt ikke ville ha skinnseter.
Hva slags impregnering brukte du og hvor mye sprayet du på?

einarhelge

#19
VW E-UP 2015

iGolf

Bor du langt unna Oslo? Jeg har nemlig en tepperens maskin som kjører killerstyle på det meste ::)

BjarteLunde

Jeg har ikke erfaring med stoffsetene til e-golfen, men jeg har erfaring med en lys Bolia (dritt) sofa.

Etter å ha forsøkt alt av møbel vask/rens + såpe etc , så var eneste og beste løsning for meg å få en proff møbel renser til å rense sofaen. Det koster 2000kr !!! Ja det er mye, men det funker.

Nå vet jeg ikke om dette er det samme på e-golfen, men jeg vil tro det er noe likhet.

Problemet mitt når jeg vasket med vann og såpe var at jeg flyttet støvet/dritten i sofaen fra et sted til et annet og dannet dermed flekker.

Få proffe til å gjøre jobben og så skaffer du deg setetrekk.

Skuffet over at VW kan levere så dårlige seter.


Capt

Jeg brukte som han over, smart fabric fra GT Technic. Sikkert mangen andre som funker og. Brukte en halv flaske til seter og dørtrekk. Sauset godt inn. Billig i forhold til å rense setene.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

raggi

AutoGlym Interor Shampoo har funket som bare det på mine stoffseter  :)

Nicofr

Jeg fikk det samme problemet med min EGOLF fra august i fjor. fikk også disse flekker på passasjersetet...

e-curious

Noen som har erfaringer med seter impregnert ved levering?

jensjacob

Er der nogen som helst herinde som er (nogenlunde) tilfredse med stofsæderne ? Som enten ikke har oplevet pletter eller har været i stand til at fjerne dem på den ene eller anden måde ?

Jeg er lige ved at købe e-Golf og må strække økonomien. Jeg er ret sikker på at jeg ikke skal have lædersæder. Til gengæld vil jeg gerne beholde e-Golfen så længe som muligt. Derfor er jeg måske heller ikke så bekymret for sæderne. - Selvom jeg må indrømme at det ser lidt skummelt ud.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

grorudklovnen

Jeg var skeptisk til det lyse stofftrekket på setene også, men etter endel mnd. slitasje så er det fortsatt fine hos meg.

Kent

Fikk en flekk i baksetet av ukjent opphav, riktignok ikke like markant som de TS har, men den forsvant i allefall helt etter jeg satt bilen min til innvendig vask hos min lokale Muhammed på hjørnet.

Er vel neppe noe High-Tech greier de bruker.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

.Andre

Noen som har klart å fjerne flekkene fra setene?
Hvilke produkt brukte dere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA