Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf GTE

Startet av Preppen, tirsdag 28. april 2015, klokken 15:11

« forrige - neste »

Chana

Dette var en av grunnene til jeg valgte skinnseter, synes også skinnsetene var mye bedre å sitte i.

opplevet ikke det selv da jeg hadde lånebil, da jeg lånte en med skinn. Men venninna mi lånet en på en regntung dag og så akkurat dette, hu fikk mildt sakt avsmak av hele bilen....

Synes Møller burde ta tak i saken når det er så mange som opplever dette.
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

gamer73

ja dem burde hatt sorte stoffseter i stedet for grå.

Eneste negative med skinnsetene er at dem ikke akkurat er high-end....mine mazda 6 seter er ganske mye bedre å sitte i og perforert skinn...og mazda er på ingen måte en high-end bil. Merker at skinnsetene blir sinnsykt varme pga manglende perforering..men men...dem blir ihvertfall ikke skitne og er nok ganske mye bedre å sitte i enn stoffsetene

sybo

Tror dere at det hjelper å impregnere stoff setene?

iGolf

Sitat fra: sybo på tirsdag 11. august 2015, klokken 13:31

Klart det hjelper veldig å impregnere stoffsetene, jeg anbefaler at du kjøper en bra type impregneringsspray spesielt laget for stoffseter i bil og prøver å impregnere et par ganger.

sybo

Sitat fra: iGolf på tirsdag 11. august 2015, klokken 14:03
Sitat fra: sybo på tirsdag 11. august 2015, klokken 13:31

Klart det hjelper veldig å impregnere stoffsetene, jeg anbefaler at du kjøper en bra type impregneringsspray spesielt laget for stoffseter i bil og prøver å impregnere et par ganger.

Gull. Jeg har sett på Nanolex Skinn & Tekstilforsegling eller NanoLotus Tekstil Forsegling. Eller har noen andre forslag?

iGolf

sybo

gamer73

hadde setene vært spraglete sorte (eller der omkring) så hadde man ikke trengt å gjøre noe som helst....utroolig at man i 2015 skal måtte ty til impregnering og rensemidler fra en annen verden for å holde setene i en bil. Men kudos til dere som har funnet produkter som kompanserer litt for total inkompetanse hos dem som lager seter for golf!

iGolf

Sitat fra: sybo på onsdag 12. august 2015, klokken 10:12
Takk skal du ha :)

Bare hyggelig, jeg ville gått for Chemical Guys sine produkter og har handlet diverse produkter hos exint.no tidligere og vært fornøyd :) Hvis du har tid og ork så anbefaler jeg deg å ta en titt på detailersclub.no forumet, her finner du mye rart om bilpleie.

Sirup

Denne tråden bør løftes opp da det til stadighet er folk som kjøper stoffseter. Skinn er det viktigste ekstrautstyret i e-Golf.
VW e-Golf
Tesla Model X75

jkirkebo

Sitat fra: Askøy på torsdag 24. mars 2016, klokken 18:49
Denne tråden bør løftes opp da det til stadighet er folk som kjøper stoffseter. Skinn er det viktigste ekstrautstyret i e-Golf.

For noen kanskje. Men det er også mange som ikke er så glad i skinnseter. Jeg har det i Teslaen kun fordi stoffseter kun var å få i sort og jeg er ikke glad i mørke interiører. Hadde Tesla kunnet levere lysegrå stoffseter slik vi har i Leafen hadde jeg garantert gått for det. I dag hadde jeg faktisk gått for de sorte stoffsetene siden skinnseter nå kun tilbys i "next-gen" setene som er alt for "sportslige" for min kropp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ourasi

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 11. august 2015, klokken 11:40
Eneste negative med skinnsetene er at dem ikke akkurat er high-end....mine mazda 6 seter er ganske mye bedre å sitte i og perforert skinn...og mazda er på ingen måte en high-end bil. Merker at skinnsetene blir sinnsykt varme pga manglende perforering..men men...dem blir ihvertfall ikke skitne og er nok ganske mye bedre å sitte i enn stoffsetene

Har Vienna Shetland skinnseter i min egollf, og har hvert borti mange skinnseter som ikke kommer i nærheten av disse, selv om bilene kostet mange hundre tusen mer, dog alle har hatt glatt skinn. Den grove strukturen i skinnet i mine seter gjør at det ikke blir for glatt og relativt luftig å sitte på. Mulig det er noe variasjon på struktur fra fabrikk, men mine ville jeg aldri byttet i stoffsetene. At bilen ser insane mer eksklusiv ut og har sittekomfort flere ligaer høyere enn stoffsetene med vienna shetland er min egen mening, men er nok ikke alene om det..

On Topic: Så vel på bilpleiekongen.no en video eller produktannonse av coating til tekstil som varte i flere år (sikkert strukket veldig langt og lite olabukse bruk i prioden), så skulle tro at om man velger riktig produkt, så blir det minimalt med vedlikehold og ditto irritasjon. Angående tekstilrens ville jeg tatt turen innom en bensinstasjon, disse fra f.eks. turtle eller autoglym o.l. gjør jobben meget godt, selv om egen egnet børste bør anskaffes da medfølgende er crap.

Synd E-Golf ikke kom med sport textil/alcantara fra fossilgolf BMT/Highline etc.. Hadde disse i min fossilgolf, disse var utrolig slitesterke og vedlikeholdsfrie seter med god komfort.
E-Golf 2016

Sirup

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. mars 2016, klokken 23:15
Sitat fra: Askøy på torsdag 24. mars 2016, klokken 18:49

For noen kanskje. Men det er også mange som ikke er så glad i skinnseter. Jeg har det i Teslaen kun fordi stoffseter kun var å få i sort og jeg er ikke glad i mørke interiører. Hadde Tesla kunnet levere lysegrå stoffseter slik vi har i Leafen hadde jeg garantert gått for det. I dag hadde jeg faktisk gått for de sorte stoffsetene siden skinnseter nå kun tilbys i "next-gen" setene som er alt for "sportslige" for min kropp.

Stoffsetene i e-Golf er beryktet. I e-Golf velger man ikke skinn fordi man absolutt ønsker det, man velger skinn for å unngå stoffsetene.
VW e-Golf
Tesla Model X75

jkirkebo

Sitat fra: Askøy på fredag 25. mars 2016, klokken 17:32
Stoffsetene i e-Golf er beryktet. I e-Golf velger man ikke skinn fordi man absolutt ønsker det, man velger skinn for å unngå stoffsetene.

Beryktet hvordan da? Jeg har da sittet i en del VWer med stoffseter og ikke reagert negativt på de (ok, de i vår gamle Touran var litt smale over ryggen), er det spesielt dårlige seter i eGolf i forhold til resten av modellporteføljen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sirup

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. mars 2016, klokken 18:49
Sitat fra: Askøy på fredag 25. mars 2016, klokken 17:32

Beryktet hvordan da? Jeg har da sittet i en del VWer med stoffseter og ikke reagert negativt på de (ok, de i vår gamle Touran var litt smale over ryggen), er det spesielt dårlige seter i eGolf i forhold til resten av modellporteføljen?
Hele denne tråden handler om disse stoffsetene i e-Golf. De blir veldig lett stygge/flekkete og de er veldig vanskelige å få fine igjen.
Det er et stort problem for dem som har kjøpt med stoffseter.
VW e-Golf
Tesla Model X75

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA