Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger hjelp i diskusjon

Startet av Tesla-man, mandag 23. mars 2015, klokken 19:02

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: GOS på lørdag 28. mars 2015, klokken 01:31
Sitat fra: GOS på lørdag 28. mars 2015, klokken 01:23
Sitat fra: cirys1 på lørdag 28. mars 2015, klokken 00:23
Sitat fra: Car-El på lørdag 28. mars 2015, klokken 00:11
@cirys1

Nei, ikke ekstremt. Skal man bevege seg utenfor SuperLader (SL) landskap, så er det stor forskjell å lade med 5mil eller 10mil i timen. Lærte å sette pris på dette i sommer med 4700km kjørt og nordligste SL var Dombås. Men ingen regel uten untak. Mest parten av turen sørover gikk via Schuko. Det gikk, men det er deilig med 22kW.
Jeg syns det er ekstremt, forskjellen mellom og lade 5 eller 10 mil er veldig, veldig liten når bilen lader i over 6-7 timer. Det ifra bunn til 70-80% at dobbeltlader har noe og si, når man skal lade lenge (6-8 timer) har det ingen praktisk betydning.
Man kommer hjem bunnskrapet og skal ut og kjøre dagen derpå 30 mil uten SC, dette bruksmønsteret er jeg ganske sikker på stikker seg ut ifra "normalen"..   :)


Som tidligere sagt så må du være på ca 99 % før en dobbeltlader er nede på 11 kw lade-effekt. Like etter min har bikket 97% så faller den fra 11 til 10 kw ladeeffekt.
Like før den bikker 97% så faller min fra 22 til 20 kw.
Se vedlegg.

Edit: Denne gangen så kommer forhåpentligvis bildene frem (Hvis ikke er de antagelig for stor filstørrelse og da får jeg redusere de en annen dag)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

D.O

Hva om jeg fyrte liv i tråden med påstand om at chademo via nye adapter ikke vil lade raskere enn dobbeltlader?  :P pga overoppheting når store batteri lades er de muligens begrenset.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman


Epleskreller

Noen som har fått pris på ettermontering av dobbeltlade?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

pagal

Sitat fra: D.O på søndag 29. mars 2015, klokken 17:55
Hva om jeg fyrte liv i tråden med påstand om at chademo via nye adapter ikke vil lade raskere enn dobbeltlader?  :P pga overoppheting når store batteri lades er de muligens begrenset.
[/quote

Ingen problem på ABB CHAdeMO stasjon.

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=14090.0;attach=27544;image
Early CHAdeMO adapter Jæren

Øyvind.h

Leste at adapteret ikke virker på en ny CHAdeMO lader ved Forus. Forhåpentlig bare en midlertidig feil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

D.O

Sitat fra: pagal på søndag 29. mars 2015, klokken 23:37
Sitat fra: D.O på søndag 29. mars 2015, klokken 17:55
Hva om jeg fyrte liv i tråden med påstand om at chademo via nye adapter ikke vil lade raskere enn dobbeltlader?  :P pga overoppheting når store batteri lades er de muligens begrenset.
[/quote

Ingen problem på ABB CHAdeMO stasjon.

http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=14090.0;attach=27544;image
Har du det adaptere som leveres ut nå? eller en tidligere versjon?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

D.O

Sitat fra: pagal på mandag 30. mars 2015, klokken 10:41
@ D.O.
Siste og eneste versjon
Jeg gav bort min adapter til en Tesla ansatt, i følge han var dette en nyere versjon og hadde begrensing. Chademoladere slet med overoppheting pga at Tesla trakk full effekt i lang tid og det knekker laderen som er beregnet på batteri med Leaf størrelser. Men har ikke prøvd selv, så det kan jeg ikke bekrefte. :-X
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

pagal

Sitat fra: D.O på mandag 30. mars 2015, klokken 11:36
Sitat fra: pagal på mandag 30. mars 2015, klokken 10:41
@ D.O.
Siste og eneste versjon
Jeg gav bort min adapter til en Tesla ansatt, i følge han var dette en nyere versjon og hadde begrensing. Chademoladere slet med overoppheting pga at Tesla trakk full effekt i lang tid og det knekker laderen som er beregnet på batteri med Leaf størrelser. Men har ikke prøvd selv, så det kan jeg ikke bekrefte. :-X
Gjelder stasjoner produsert av  DBT. Som benyttes av Fortum/Kiwi og Nissan.
For øvrig se: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14090.msg342235.html#msg342235
Early CHAdeMO adapter Jæren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA