Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

Haldenser

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 30. juni 2015, klokken 09:42
En oppdatering på service i Gøteborg. Jeg tenkte ta noen småfiks på Servicesenteret i Gøteborg i sommar på ferie. Ringte idag og fikk beskjed at de ikke har timer før 14 september. Det begynner å bli travelt i Gøteborg og ser det ut som!
Ja, som jeg har skrevet tidligere i denne diskusjonen har de kun 1 teknikker ansatt, slik at de ikke er skalert til å ta kunder utenfor "nærområde" i Göteborg.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Nick

Måtte vente i 3-4 uker før jeg fikk time (garanti sak) i Drammen. Det er egentlig ikke så langt unna hva jeg er vandt med fra andre merker.

sirtom

Sitat fra: Nick på tirsdag 30. juni 2015, klokken 20:05
Måtte vente i 3-4 uker før jeg fikk time (garanti sak) i Drammen. Det er egentlig ikke så langt unna hva jeg er vandt med fra andre merker.

Ikke verst. Selv har jeg trøbbel med høyre dør foran som åpner seg selv hver gang håndtakene går ut (dvs når bilen låses opp eller settes i Park). Tesla tok selv initiativ til å sette opp time (kudos til dem for det), snakket med dem i april. Fikk først time i slutten av juni som omsider ble flyttet til september..

TRM

Sitat fra: sirtom på tirsdag 30. juni 2015, klokken 21:45
Sitat fra: Nick på tirsdag 30. juni 2015, klokken 20:05

Ikke verst. Selv har jeg trøbbel med høyre dør foran som åpner seg selv hver gang håndtakene går ut (dvs når bilen låses opp eller settes i Park). Tesla tok selv initiativ til å sette opp time (kudos til dem for det), snakket med dem i april. Fikk først time i slutten av juni som omsider ble flyttet til september..
Dæven, du er tålmodig! Bor du langt unna SC? Er en mulighet å sette igjen bilen  noen dager slik at de kan ta din "innimellom". Lånebil bør selvsagt stå klar når du kommer. 
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

tSla

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 10:59
Det jeg finner bekymringsverdig er at biler må til Drammen for feilsøking relatert til lekasjer.

Holder selv til i Bergen, og ser vel ikke helt lyst på å sende bilen til Drammen for de tre gangene jeg har fått vann i hodet gjennom taket. Skjedde på min første også, det fikset de greit i Bergen. Har også lest nok av skremselshistorier om transporten i seg selv til å bli nervøs, samt at en i tillegg fort er uten bil i noen uker...

Fikk akkurat samme svaret da jeg henvendte meg til Tesla Bergen for utbedring av vann i baklykten. Jeg er ikke så veldig villig til å levere fra meg bilen i Bergen for at den skal sendes til Drammen for fiks (Jeg bor på Sunnmøre). Er som du sier mulig at jeg da hadde blitt uten bil i ukesvis. Så jeg ga blaffen i hele greia! Fikk vann i høyre baklykt litt tidligere i vår da bilen sto ute noen dager. Har ikke skjedd siden og jeg avventer litt å ser om dette er noe servicesenter kan ordne etter hvert.
Tesla Model S P85+

Muffinman

Har flere ting jeg kunne tenkt meg å få fikset på bilen snart, men slik det er nå tviler jeg på at de i det hele tatt er i stand til å prosessere og registrere henvendelser og saker riktig slik at de kan tas igjen senere. Ved første besøk i år fant de ikke et par feil fordi beskrivelsene var helt på vidda. Aner ikke hvor de hadde fått det fra. Tenker jeg kjører noen måneder til, forhåpentligvis får de opp kapasiteten etter ferien. Og kanskje er feilraten på de nye bilene gått ned også slik at det blir en nettoeffekt å se. Og bilen virker jo, men det er litt irriterende å kjøre rundt med:
- døde leds i bremselyset
- sirkelsaglyd i DU nr. 3
- klapring i klimaanlegget
- vindsus fra trekantvindu som oppstod når fiks mot trekk ble utført.
- Sidevinduet på førerplass har de sedvanlige ripene fra mekanismen inni døra. Det ble byttet for andre gang våren 2014, men kom raskt tilbake igjen. De ville ikke bytte flere ganger før det var kommet en fiks. Ikke hørt mer i sakens anledning siden.

At det er noe grufs med DU eller akslinger vet de om, og bremselyset rakk de ikke å se på ved forrige besøk. Det er nå tre måneder siden, og jeg har ikke hørt noe mer angående saken.

Inntil videre gjør jeg som Chuck Norris. Sover ikke. Jeg venter.

Roma

Sitat fra: tSla på tirsdag 30. juni 2015, klokken 22:25
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 30. juni 2015, klokken 10:59
Det jeg finner bekymringsverdig er at biler må til Drammen for feilsøking relatert til lekasjer.

Holder selv til i Bergen, og ser vel ikke helt lyst på å sende bilen til Drammen for de tre gangene jeg har fått vann i hodet gjennom taket. Skjedde på min første også, det fikset de greit i Bergen. Har også lest nok av skremselshistorier om transporten i seg selv til å bli nervøs, samt at en i tillegg fort er uten bil i noen uker...

Fikk akkurat samme svaret da jeg henvendte meg til Tesla Bergen for utbedring av vann i baklykten. Jeg er ikke så veldig villig til å levere fra meg bilen i Bergen for at den skal sendes til Drammen for fiks (Jeg bor på Sunnmøre). Er som du sier mulig at jeg da hadde blitt uten bil i ukesvis. Så jeg ga blaffen i hele greia! Fikk vann i høyre baklykt litt tidligere i vår da bilen sto ute noen dager. Har ikke skjedd siden og jeg avventer litt å ser om dette er noe servicesenter kan ordne etter hvert.

Same same....

sirtom

Sitat fra: TRM på tirsdag 30. juni 2015, klokken 22:21
Sitat fra: sirtom på tirsdag 30. juni 2015, klokken 21:45

Dæven, du er tålmodig! Bor du langt unna SC? Er en mulighet å sette igjen bilen  noen dager slik at de kan ta din "innimellom". Lånebil bør selvsagt stå klar når du kommer.

Bor bare 20 minutter unna Drammen, så det er ikke lange veien. Har dog verken tid, anledning eller lyst til å sette igjen bilen med håp om at den fikses innen rimelig tid. 20K servicen i februar tok en uke å gjennomføre pga kapasitet, så det er ikke interessant pga en slik feil (selv om det begynner å bli ganske irriterende..)
For å sitere siste e-postutveksling med Drammen, "Vi vil ikke kunne starte på din Tesla den avtalte dagen og kan heller ikke garantere leiebil til avtalt dato men den køen vi har nå på biler."

Ettersom det var 3mnd ventetid på 20K servicen så runder bilen snart 40k, så må booke ny service i løpet av sommeren. Så får vi se om det blir i 2015 eller 2016..

ew

Det er mange frustrasjoner rundt at verkstedene har gått fulle, og noe av det tror jeg skyldes at servicesystemet til Tesla fungerer under pari eller brukes feil av de som opererer det. Kapasiteten er sprengt, og mye av det kan nok også skyldes på at systemene fungerer dårlig. Når en bil kan bookes inn til verkstedet til tid avtalt månedsvis på forhånd, for så å bare stå parkert inntil kunden maser etter en uke, da er det noe som skurrer. Hater å si det, men Tesla trenger kanskje et par japanere til å pusse litt på verkstedrutinene og dertilhørende systemer?

Viljen til å stå på og evnen til å strekke seg for å løse problemer skal Tesla ha mye kudos for, det ser man sjelden hos de andre bilmerkene. Jeg bare håper at de ansatte kan hjelpes til å gjøre en bedre og mer effektiv jobb på verkstedsiden.

For ordens skyld har jeg ikke kjørt service på min bil enda (55K kilometer nå). Det er ingen nødvendige oljeskift eller slitne tennplugger, så jeg ser ingen grunn til å tette til verkstedene enda mer. Som bb har demonstrert kan man greit kjøre ~100K km uten rutinemessig service.

Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Belloq

Du går jo glipp av en del garanti jobb (bulletins) fikser som de gjør på servicer også da. Kan jo være greit og gå gjort disse så man muligens  slipper og få problemer som da tar tid og få time til og fikse.
P85 2014

fonberg

Sitat fra: ew på onsdag 01. juli 2015, klokken 09:07

For ordens skyld har jeg ikke kjørt service på min bil enda (55K kilometer nå). Det er ingen nødvendige oljeskift eller slitne tennplugger, så jeg ser ingen grunn til å tette til verkstedene enda mer. Som bb har demonstrert kan man greit kjøre ~100K km uten rutinemessig service.

Samme her - og enig. Passerer straks 50k, og har ikke vært inne til tradisjonell "service", kun vært inne for garantifiks. Fikk igjen bilen fra Tesla Trondheim etter div fiks for snart to uker siden, og da var den som ny (også vasket innvendig), med gjennomført courtesy inspection mm.
Synes 20k/årlig service på TMS virker kunstig, synes heller annethvert år (for bytte av bremsevæske) burde være standard serviceintervall. Da ville også den generelle ventetiden på servicesentrene blitt redusert.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

fonberg

Sitat fra: Belloq på onsdag 01. juli 2015, klokken 09:57
Du går jo glipp av en del garanti jobb (bulletins) fikser som de gjør på servicer også da. Kan jo være greit og gå gjort disse så man muligens  slipper og få problemer som da tar tid og få time til og fikse.

Hvis bulletins er av kritisk art regner jeg med man blir kalt inn. (Dette er jo ikke som recalls). Om man tar bulletins ifm garantifiks eller ifm betalt service er ett fett i mine øyne. Sagt på en annen måte: jeg gidder ikke betale for å få levere bilen en ekstra gang (service) når ting uansett blir fikset kostnadsfritt på garanti.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Tonny

Jeg har Ranger avtalen og bestilte time i februar for å ordne noen reklamasjoner og fikk da time i april, men når jeg kontaktet de i april fikk jeg beskjed om at timen var flyttet til august. Det er 6mnd ventetid. I tillegg kontaktet jeg de for et par uker siden angående at førersetet ikke kan justeres i lengderetningen lenger, og da vi er 2 personer som bruker bilen daglig er dette fortvilt da det ikke passer oss begge slik setet står. Siden jeg har Ranger avtalen regnet jeg med at dette ordnet seg, men neida, vi må fint vente til oppsatt time i august.. >:(
P24509

Hyperstress

Sitat fra: Tonny på lørdag 04. juli 2015, klokken 04:23
Jeg har Ranger avtalen og bestilte time i februar for å ordne noen reklamasjoner og fikk da time i april, men når jeg kontaktet de i april fikk jeg beskjed om at timen var flyttet til august. Det er 6mnd ventetid. I tillegg kontaktet jeg de for et par uker siden angående at førersetet ikke kan justeres i lengderetningen lenger, og da vi er 2 personer som bruker bilen daglig er dette fortvilt da det ikke passer oss begge slik setet står. Siden jeg har Ranger avtalen regnet jeg med at dette ordnet seg, men neida, vi må fint vente til oppsatt time i august.. >:(

Det hørtes kjipt ut. Ser ut til at de utsetter timer titt og ofte, og så tar de unna de som skriker høyest. Hadde nok skreket temmelig høyt om setet ikke kunne justeres i lengderetning. Men nå kommer jeg ikke inn i bilen en gang om kona har kjørt før meg  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trustno1

Sitat fra: Tonny på lørdag 04. juli 2015, klokken 04:23

Hadde dette skjedd meg hadde jeg krevd lånebil frem til feilen var rettet. Det er uholdbart å ikke ha justering på settet i flere måneder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA