Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: K på onsdag 10. juni 2015, klokken 11:02
Leverte bil på Grorud til årlig service og drive unit skifte pluss noen andre punkter torsdag 21. mai. Bilen blir *kanskje* ferdig i dag, i likhet med "kanskje ferdig" mandag 1. juni og "kanskje ferdig" fredag 5. juni. Status i går var "vi har startet på bilen din".

Nå har jeg heldigvis hatt en flott leiebil fra Sixt i mellomtiden, men den andre av de to ukene med forsinkelse har fått meg til å stusse litt på hva som skjer. Håper de kommer seg back on track snart.

Hvordan fikk du leiebil fra Sixt? Jeg fikk beskjed om at det var usikkert om jeg fikk lånebil da jeg skal inn på reklamasjonsjobb. Krevde du det? Kan du kreve det?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Trustno1

Sitat fra: K på onsdag 10. juni 2015, klokken 11:02
Leverte bil på Grorud til årlig service og drive unit skifte pluss noen andre punkter torsdag 21. mai. Bilen blir *kanskje* ferdig i dag, i likhet med "kanskje ferdig" mandag 1. juni og "kanskje ferdig" fredag 5. juni. Status i går var "vi har startet på bilen din".

Nå har jeg heldigvis hatt en flott leiebil fra Sixt i mellomtiden, men den andre av de to ukene med forsinkelse har fått meg til å stusse litt på hva som skjer. Håper de kommer seg back on track snart.

Slikt er frustrerende.

Skjedde meg tidligere også at jeg gjorde avtale med Tesla om garantiarbeid, så tok det flere dager før de startet på den. I mitt tilfelle var det riktignok bare ett par dager, men slik som i ditt tilfelle når det er flere uker kan man begynne å lure. Det er jo hverken i Tesla eller eiers interesse å betale leiebil så lenge.

Tesla trenger å få litt bedre orden på logistikken sin.

cstromme

Er det Tesla Drammen alle sliter med, eller er dette representativt for hele landet?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

K

ToWalkOrDrive: Jeg har også alltid blitt informert om at det ikke er sikkert at jeg kan få lånebil da det hender de går tomme for biler, men det har ordnet seg hver eneste gang. Alt fra Kia Rio (overraskende bra bil, forresten) til TMS P85.

Forsinkelsene på min bil skyldes manglende drive unit (som ble lagt inn at skulle byttes for flere måneder siden). Tesla kan da ikke ha så lite kontroll på logistikken at de ikke har deler klare etter måneder med venting på time og deretter bil på verksted i 3+ uker?

Er det noen her som kjenner til om de omprioriterer hvem som får bestilte deler, etter behov?

JTB

Tror det må være kaos i Drammen. Hadde min inne fordi soltaket ikke åpnet seg og tilpassing av panser + noe småtteri. Fikk tilbake bilen med løse pakninger rundt soltaket og nå er panseret fint tilpasset, men jeg må jo nesten stå på det for å klare og lukke det. Hele greia tok 2-3 uker. Ringte en kar fra Tesla og lurte på om jeg var fornøyd før jeg oppdaget problemene over, så jeg fikk ikke gitt den tilbakemeldingen desverre. Har sendt mail i etterkant og aldri hørt noe mer...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Haldenser

I Drammen er nå første ledige tid i Oktober. Sjekket med Gøteborg, og de har kun 1 tekniker enn så lenge så fikk tid der først i September. Uansett kun små kosmetiske justeringer som skal utføres så ingen krise for min del.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

ew

Leverte min inn til Drammen for fikser og ny DU i dag (etter å ha ventet noen måneder på timen), regner med det går en helg og en del dager før jeg får den igjen. Var heldig og fikk en eldre P85 som loaner, så det går jo greit en stund... men du gode tid som jeg savner lydpakken allerede...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

HKS

Fikk diagnosert DU-problemer på min S85 på mandag hos Tesla Skøyen. Fikk da time for bytte i midten av juli, så kun en måned. Så ventetiden er ikke nødvendigvis så lang hvis problemet er mer alvorlig.
Tesla Model S 90D

Ljosdal

Etter ca 4-5 ukers ventetid for kontroll av det jeg mente var dårlige bremser, leverte jeg inn bilen på mandag. De prøvekjørte bilen og konkluderte med at bremsene mine var veldig dårlige. De hadde visst byttet til ny produsent (nå bosch tror jeg?) I mens jeg ventet på å levere inn bilen kom det en høy ulyd fra AC. Da jeg leverte inn bilen prøvde de å booke ny time til meg ca 6-8 uker frem i tid! Det nektet jeg for og sa dette er jo et akutt problem, og vi skal kjøre til sør frankriket på ferie i en mnd. De gav etter og utførte full service på kompressoren, og problemet er nå borte. De skiftet også DU, selv om jeg ikke skulle være berørt av denne forsendelsen som var utsatt. Men det har vært ørsmå ulyder ved skifte fra D til R og omvendt.
Jeg er uansett kjempefornøyd med service fra Tesla Stavanger  :D
Ble tilbud loaner, men takket nei siden jeg bor 10min gåavstand borte, og er i pappaperm :)
Svart P85 Signature #88

frekri

Da jeg skulle hente bilen i drammen da den var ny, så hadde de glemt å gi beskjed videre om at bilen skulle utleveres. Den var ikke klar da jeg kom. Dro tilbake og fikk de til å klargjøre bilen ferdig noen uker senere.

Rett etter jeg fikk bilen bestilte jeg en time for å utbedre noen småfeil. Da hadde Tesla glemt timen min. Det tok over 1 time å levere inn bilen. Fikk tilbake bilen samme dag, jeg tror ikke de kikket på den.

Vi hadde også avtalt at en ting skulle fikses av en amerikaner den dagen. Tesla ringte meg på ettermiddagen og spurte om jeg hadde glemt å levere bilen. Det viste seg at jeg leverte bilen på Skøyen og amerikaneren var i Drammen. Jeg kjørte da samme kveld til Drammen og fikk dette fikset.

Det er nå 10 måneder siden jeg varslet Tesla om klunkelyd i motor. Jeg måtte inn 2 ganger for at de skulle ta opp lyden. De gjorde akkurat det samme begge gangene. Har nå fått beskjed om DU skal byttes.

Har forhåndsbetalt service for 8 år. Bestilte service desember 2014 og fikk time i 26. februar 2015. Har vært innom 2 ganger med bilen hvor de har sendt meg hjem igjen fordi de timen var har blitt flyttet. 9. Juli har jeg nå servicetimen jeg bestilte desember 2014. Jeg har ventet i 7 måneder på service. Egentlig prøvde jeg å bestille i Oktober/November 2014, men da fikk jeg ikke svar på mail.

Det er skikkelig kjipt å kjøre med en ødelagt motor i 9-10 måneder på en ny bil. Det er kjipt at Tesla ikke varsler om at servicetime er flyttet før jeg møter opp med bilen. Det er ikke greit at de skyver på min servicetime uten å skyve på alle sine slik at jeg beholder min plass i køen. Og det å kjøre med den rustflekken bakpå i flere måneder er litt pinlig. Men jeg holder bilen litt skitten, så synes den ikke så godt.

Jeg har akkurat sendt en mail til NAF for å høre med juristene der om jeg har krav på prisavslag. Det blir interessant å høre om Tesla har noen plikter etter så mye rot. Sist jeg prøvde å levere bilen var i mars og jeg merker jeg er irritert ennå over behandlingen jeg har fått. :(
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

frekri

Jeg hørte med NAF sine advokater om hvilke rettigheter man har. Her er svaret:

Dersom det foreligger en mangel kan du gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser; retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning.

Forutsatt at Tesla er av den oppfatning at ulyden i motoren utgjør en mangel og skal bytte ut motoren på denne bakgrunn, vil dette være å anse for retting etter forbrukerkjøpsloven. Prisavslag kan ikke kreves i tillegg til retting jfr. § 29.3. I tillegg til retting kan du kreve erstatning, jfr. forbrukerkjøpsloven § 33, forutsatt at du kan gjøre gjeldende at det foreligger et økonomisk tap som følge av mangelen. Dersom bilen f.eks har vært mulig å kjøre, eller du har hatt tilgang til leiebil skal det en del til for å dokumentere at du har lidt et økonomisk tap som følge av mangelen.

Dersom det viser seg at feilen eller mangelen ikke lar seg utbedre, vil det kunne være aktuelt å gjøre gjeldende andre mangelsbeføyelser som nevnt innledningsvis.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Muffinman

Ok, for å ta topic litt videre:

Er det noen som registerer nedgang i ventetidene?

Feil man ikke rakk å utbedre ved siste besøk følges ikke opp for min del, selv om det er gått flere måneder.  Det er nok et tegn på at det fremdeles er for mye å gjøre. Men får endelig gjort en "drop-in" hjulstillingskontroll etter at bilen begynte å tygge bakdekk etter forrige justering. Drop-in i Tesla-sammenheng betyr forresten å levere bilen tidlig på dag slik at de kan se på den når de rekker det. Det er en annen anvendelse av begrepet enn jeg er vant til  :P

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. juni 2015, klokken 12:16
Ok, for å ta topic litt videre:

Er det noen som registerer nedgang i ventetidene?

Feil man ikke rakk å utbedre ved siste besøk følges ikke opp for min del, selv om det er gått flere måneder.  Det er nok et tegn på at det fremdeles er for mye å gjøre. Men får endelig gjort en "drop-in" hjulstillingskontroll etter at bilen begynte å tygge bakdekk etter forrige justering. Drop-in i Tesla-sammenheng betyr forresten å levere bilen tidlig på dag slik at de kan se på den når de rekker det. Det er en annen anvendelse av begrepet enn jeg er vant til  :P

Tesla på Forus (Stavanger/Sandnes) har "outsourced"/gitt videre en del reparasjonsjobber til Forus Bilskade, som og ligger på Forus. På Tesla sa de at nå har de begynt å bli ajour, mens hos Forus Bilskade begynner det å tårne seg litt opp. Om dette gjelder innenfor allerede avtalte timer, eller totalt sett vet jeg ikke. Det jeg mener er at jeg vet ikke hvor lang tid det går fra ny rapportert feil til du får time. Men uansett så lagerføres ikke mange av de vanlige delene som folk klarer på, så da blir det ventetid uansett.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

HelectriC

En oppdatering på service i Gøteborg. Jeg tenkte ta noen småfiks på Servicesenteret i Gøteborg i sommar på ferie. Ringte idag og fikk beskjed at de ikke har timer før 14 september. Det begynner å bli travelt i Gøteborg og ser det ut som!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

christian1986

Det jeg finner bekymringsverdig er at biler må til Drammen for feilsøking relatert til lekasjer.

Holder selv til i Bergen, og ser vel ikke helt lyst på å sende bilen til Drammen for de tre gangene jeg har fått vann i hodet gjennom taket. Skjedde på min første også, det fikset de greit i Bergen. Har også lest nok av skremselshistorier om transporten i seg selv til å bli nervøs, samt at en i tillegg fort er uten bil i noen uker...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA