Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

jalias

Bekymring ja!! Har nå ventet i 3 mnd. på å få gjort det de ikke rakk på forrige runde, hadde time på tirsdag.
Bilen står fortsatt urørt etter 3 dager på utsiden av Tesla Service, Lade. Der røyk den harryturen..... ??? ???

Muffinman

Jeg venter enda på å få utbedret feil de ikke rakk å fikse tidlig i april. Siden da har jeg meldt inn flere feil som er bekreftet registrert.

Fikk ikke ny time. Ikke ved gjennomgangen etter servicebesøket i april, og ikke når de bekreftet at de resterende feilene var registrert. De gjorde et lydopptak av driveunit for nøyaktig to måneder siden, mulig de venter på en tilbakemelding der.

Heldigvis snurrer hjulene mens tiden går og de Tesla-ansatte jobber livet av seg.  Og jeg er tålmodig.

Tonny

Sitat fra: Tonny på lørdag 04. juli 2015, klokken 04:23
Jeg har Ranger avtalen og bestilte time i februar for å ordne noen reklamasjoner og fikk da time i april, men når jeg kontaktet de i april fikk jeg beskjed om at timen var flyttet til august. Det er 6 mnd ventetid. I tillegg kontaktet jeg de for et par uker siden angående at førersetet ikke kan justeres i lengderetningen lenger, og da vi er 2 personer som bruker bilen daglig er dette fortvilt da det ikke passer oss begge slik setet står. Siden jeg har Ranger avtalen regnet jeg med at dette ordnet seg, men neida, vi må fint vente til oppsatt time i august.. >:(
Endelig kom dagen da reklamasjonene skulle ordnes, men dette tar ingen ende... Det kom ingen og hentet bilen som avtalt og når jeg ringte Tesla visste de ikke noe om at bilen skulle hentes i dag... De skulle ta kontakt igjen i morgen. Er det mulig?? Siste 6 ukene har jeg kontaktet de 3 ganger uten å få svar fra de engang..
Nå er det like før bilen blir lagt til salg og kansellert neste bil i bestilling.
P24509

LA-Thing

Jeg satte av en dag i ferien til å besøke Tesla's servicesenter i Geneve. Avtalte selvsagt dato på forhånd, de hadde ca. 3 ukers ventetid. Avtalte at de skulle utføre ordinær service og så mange av garantipunktene som mulig. Sendte ned min mangelliste i god tid før ferien, og fikk noen oppfølgings e-mailer slik at de fikk bestilt inn nødvendige deler.

Ved ankomst stod kaffekoppen omtrent klar og to mann ventet på å gyve løs. Gikk gjennom planlagt arbeid med sjefen og prioriterte hva som skulle gjøres. Ble kjørt til nærmeste trikkestopp i ny P85D med beskjed om å ringe når jeg kom tilbake. Så ble det sightseing i Geneve hele dagen for min del, med en telefon midt på dagen om at alt gikk som planlagt og de hadde funnet ut av problemet med klimaanlegget. Tok trikken tilbake og gikk til servicesenteret (10 min.). Bilen var klar en halv time etter stengetid. Så og si alle punkter utført, unntatt bremselys i bakruta - dette tar noe tid å utføre p.g.a liming. En veldig komfortabel og hyggelig opplevelse. Flott verksted med hyggelige folk.

Klimaanlegget mitt har laget mye støy og ikke fungert bra etter mitt syn. Men ikke så lett å verifisere med sommertemperaturer under 15C. Ifølge SC Drammen var det helt i orden, litt bråk fra kompressoren var bare normalt. Sjefen i Geneve kunne litt brydd/sjokkert fortelle at anlegget var helt tomt for gass og kompressoren fullstendig ødelagt. De byttet kompressor, lekkasjetestet og fylte opp med riktig mengde gass. Satte stor pris på det når jeg noen dager senere passerte Bologna i stekende sol og 40C.

Selvsagt langt å dra til utlandet for å ta service, men å vente et halvt år på å få fikset ting er heller ikke så gøy. Hvorfor ikke ta en storbyferie med innlagt service? Koster det samme (noe dyrere nå p.g.a. dårlig kronekurs), gratis superlading underveis - kun overnatting og evnt. ferge/bompenger som blir en ekstra utgift.
Drammen, Tesla Model S #2510

Tuxedo

Sitat fra: LA-Thing på torsdag 13. august 2015, klokken 23:38
Klimaanlegget mitt har laget mye støy og ikke fungert bra etter mitt syn. Men ikke så lett å verifisere med sommertemperaturer under 15C. Ifølge SC Drammen var det helt i orden, litt bråk fra kompressoren var bare normalt. Sjefen i Geneve kunne litt brydd/sjokkert fortelle at anlegget var helt tomt for gass og kompressoren fullstendig ødelagt. De byttet kompressor, lekkasjetestet og fylte opp med riktig mengde gass. Satte stor pris på det når jeg noen dager senere passerte Bologna i stekende sol og 40C.
Dette er en ikke helt uvanlig feil, siden enkelte biler ble levert fra fabrikken med altfor lite kjølemedium for A/C.  Fikk omsider min fikset for dette i vår på Tesla Skøyen.  Heldigvis var ikke kompressoren ødelagt, da jeg kjørte med A/C avslått i hele fjor sommer, siden jeg skjønte noe var galt (og den kjølte uansett ikke, bare ladge noe grusomt med bråk).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

RaBalder

Sitat fra: LA-Thing på torsdag 13. august 2015, klokken 23:38
:
:
Klimaanlegget mitt har laget mye støy og ikke fungert bra etter mitt syn. Men ikke så lett å verifisere med sommertemperaturer under 15C. Ifølge SC Drammen var det helt i orden, litt bråk fra kompressoren var bare normalt. Sjefen i Geneve kunne litt brydd/sjokkert fortelle at anlegget var helt tomt for gass og kompressoren fullstendig ødelagt. De byttet kompressor, lekkasjetestet og fylte opp med riktig mengde gass. Satte stor pris på det når jeg noen dager senere passerte Bologna i stekende sol og 40C.
:
:
Det er jo rimelig forskjellige konklusjoner dette her:

  • alt i orden
  • fullstendig ødelagt

Er det fagfolk som jobber hos Tesla???  :o

LA-Thing

Sitat fra: RaBalder på fredag 14. august 2015, klokken 07:37
Er det fagfolk som jobber hos Tesla???  :o

Kan ikke vurdere det, men at mange Tesla-ansatte i Norge har begrenset erfaring med biler, og i særdeleshet elektriske biler, er åpenbart. Til deres forsvar står det alltid ca. 50 biler utenfor SC Drammen, og ytterligere ca. 30 hos Drammen Karosseri, i Geneve var det 4. Så er nok en betydelig stressfaktor her som også påvirker kundeopplevelsen.
Drammen, Tesla Model S #2510

Gæsjan

Ble stoppet av nyansatt Teslamann da jeg parkerte i Gøteborg i sommer. Han var fortsatt "nyfrelst" og ivrig på å prate Tesla, men reagerte på at det var vann i den ene baklykten. Sa at jeg ikke orket å levere bilen inn for dette og at jeg heller tok det på neste årsservice. Han sa da at det var bare å avtale en time hos Tesla Gøteborg neste gang jeg var i byen, så skulle de bytte baklykt for meg der. Møtte jeg julenissen eller er det noen andre som har prøvd seg i Sverige for å korte ned ventetid?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Torpedo Ted

Første ledige time i Bergen er i desember. Dette holder ikke mål, nå har de fått plenty med tid til å ordne opp i dette, men det ser ikke ut til at de bryr seg nevneverdig...

Muffinman

Nei, det er ikke godt nok. Jeg har tenkt tanken på at de burde prioritere leveringer i andre markeder enn Norge inntil de får kontroll på reklamasjonskøene.

Ligger det noen servicesentre i Sverige nær grensen forresten? Har nå 14 punkter som skal utbedres, 12 av dem er registrert hos Tesla. Noen av dem ble registrert allerede i vinter. Nesten så det kan være verdt å ta en roadtrip for å få ting i orden.

RaBalder

Dem kunne jo huke tak i noen mekanikere på verksteder i andre land som ikke har slik trykk som det er i Norge og som kan tenke seg en liten tur til Norge. Også fly dem inn på en måneds oppdrag.

Verkstedene er jo her, men brukes ikke døgnet rundt. Får dem tak i nok folk, så kan dem vel i praksis jobbe tre skift og holde på hele tiden. Det må jo hjelpe på køene.

Muffinman

Sitat fra: RaBalder på mandag 24. august 2015, klokken 08:05
Dem kunne jo huke tak i noen mekanikere på verksteder i andre land som ikke har slik trykk som det er i Norge og som kan tenke seg en liten tur til Norge. Også fly dem inn på en måneds oppdrag.
Nå er det ikke helt fritt for at det har vært en del amerikanere i sving på de norske servicesentrene for å si det mildt. Men tror ikke landene med liten bestand av Model S er særlig høyt bemannet, så det er kanskje ikke så mye å ta av.

Teslanewbie

Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 23. august 2015, klokken 23:38
Første ledige time i Bergen er i desember. Dette holder ikke mål, nå har de fått plenty med tid til å ordne opp i dette, men det ser ikke ut til at de bryr seg nevneverdig...

Huff , fortsetter dette så er det ikke lang tid innen noen går til drastiske handlinger  ;) ;) ;) ;)






P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

o.b.lix

Vent litt, dette kan ikke stemme, en Nissan med problemer, trodde det var kun Tesla som har problemer!

Må være en Nesla...?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jazzwheel

Cirka 4 måneder ventetid på 1 års service for meg. Vurderer å droppe den..

4500kr for nye vindusviskere, nytt batteri i FOB'en og luftfilter hørtes dyrt ut - eller tar jeg feil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA