Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lakkforsegling felger

Startet av Muffinman, lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18

« forrige - neste »

cstromme

Sitat fra: akseln på mandag 08. juni 2015, klokken 18:17
Jeg er langt fra imponert over hvordan Tesla håndterer servicen om dagen. Bestilte time i begynnelsen av februar og fikk da første ledige time på Tesla Oslo Nord 13. mai. Leverte bilen inn den dagen og forventet den ble klar samme dag. Dette er noe som er ganske normalt på andre verksteder når det er mindre reparasjoner.

Var da ganske overrasket senere samme dag over at bilen ikke var påbegynt. Fikk ikke noe beskjed om dette og måtte reise slukøret hjem fra butikken. Fredag 15. mai på ettermiddagen var status den samme, så jeg hentet bilen ut igjen og avtalte å levere den inn på nytt mandag 18. mai.

Utrolig nok ble ikke servicen startet før 28. mai - 10 nye dager med venting der ikke noe skjedde. I tillegg viste det seg at de ikke klarte å reparere hovedfeilen som viste seg å være en lekkasje som viste seg å være fra soltaket.

Bilen skulle så bli fraktet til Drammen Karosseri samme dag, men en sjekk på Tesla appen viste at den ikke ble sendt dit før 1. juni. Der har den stått siden og siste meldingen i dag er at de kanskje må bytte hele taket og at det er uvisst når jeg faktisk kan forvente å få bilen i retur (nærmer seg nå 4 uker fra jeg leverte den inn første gang).

Jeg er ganske bekymret for hele den norske Tesla driften:
- Det er veldig lang ventetid for å få time for service
- Det er unødvendig mange dager på verksted der de faktisk ikke gjør noe som helst
- De er avhengige av underleverandører for å få rettet opp i litt større reparasjoner

Dette tyder på at de ikke har kontroll og at de ikke får ned backloggen av biler som må repareres. Det at biler som har timebestilling må vente i flere uker før de blir påbegynt tyder også på at det hele tiden kommer inn biler som må hasterepareres.

Tenker også at alt dette rotet må medføre store unødvendige store kostnader for Tesla. En ting er kostnadene ved selve reparasjonene, men all denne unødvendige ventingen må koste mye i alle lånebilene som kundene kjører rundt i. Hvordan påvirker dette lønnsomheten til Telsa i Norge?

Og det verste av alt er at en superfornøyd kunde som meg begynner å miste troa. Hjelper dessverre lite at kundedamene er hyggelige og gjør så godt de kan.

Uten å legge ut hele greiene hadde vi akkurat en veldig lik opplevelse med Tesla Drammen nå i mai. Virker som om det er forferdelig dårlig kommunikasjon der.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Klart det koster penger. Men Tesla har veldig høy avanse på bilene. Bortsett fra det er det nok kontantstrømmen fra nybilsalget som finansierer. Det betyr at det haster med å få skikk på kvaliteten i produksjon, hvis ikke vil det skalere eksponensielt.

Bonk3rs

Til dere som hyler og skriker for:
-Vann/kondens i lykter
-Takluker som lekker
-Dioder i bremselys som svikter
-Håndtak som ikke virker
etc...etc....etc....
Alt av småplukk for å si det sånn...

Slapp av! Bilen havarerer ikke av den grunn....kanskje omdømmet... ;)

Jeg tror Tesla prioriterer dem som har alvorlige problemer som kan føre til driftsstans og/eller har bestilt time for intervall-service.

At noen opplever å ikke bli svart umiddelbart for "bagateller" må vi nok leve med ei stund  ;D

X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Kagex

Sitat fra: Bonk3rs på tirsdag 09. juni 2015, klokken 23:41
Til dere som hyler og skriker for:
-Vann/kondens i lykter
-Takluker som lekker
-Dioder i bremselys som svikter
-Håndtak som ikke virker
etc...etc....etc....
Alt av småplukk for å si det sånn...

Slapp av! Bilen havarerer ikke av den grunn....kanskje omdømmet... ;)

Jeg tror Tesla prioriterer dem som har alvorlige problemer som kan føre til driftsstans og/eller har bestilt time for intervall-service.

At noen opplever å ikke bli svart umiddelbart for "bagateller" må vi nok leve med ei stund  ;D

vann/kondens i lykter er jeg delvis enig med at det ikke er så mye å få gjort med enda siden de ikke har noen fiks på det.

lekk takluke ? really? betaler du 4 mill for et hus som har et lekk tak og forventer at folk skal leve med det?
jeg foretrekker å være tørr i egen bil jeg har betalt over en halv mill for.

håndtak som ikke virker, hahha seriøst noe av dette fanatiske menighetsprat har jeg sammenlignet før med pedofile prester som blir beskyttet.

klart dørhåndtak skal ses seriøst på, hva slags reklame for tesla er det når folk ser eiere krabbe gjennom passasjer dør for å komme til førersetet? sammenligner med huset igjen jeg, kjøper du et nybygg så vil du vel bruke døra for å komme deg inn og ut istedenfor vinduet.
P29687

Bonk3rs

Kagex

er helt avslappet i forhold til Tesla, men fanatikere derimot er en annen sak
P29687

Muffinman

Noen som legger ut agn her ser jeg. Ikke bit på folkens.

Bonk3rs

Sitat fra: Kagex på onsdag 10. juni 2015, klokken 00:24
er helt avslappet i forhold til Tesla, men fanatikere derimot er en annen sak

Klassisk eksempel på forsøk å sette munnkurv på noen med å komme med usaklige og frekke utsagn.

Og så veldig avslappet til Tesla kan du ikke være siden du sammenligner dem med "pedofile prester". Latterlig!

Såh! Nå blir det mye OT her.
Jeg har sagt mitt i denne tråden og går videre.

Kagex

Setter ikke munnkurv på noen men å oppfordre folk til å tie stille om feil på funksjoner man bruker til daglig er latterlig. jeg bruker pedofile prester og den katolske kirken som eksempel på fanatikere som skal dekke over andres feil.

det er jo du som forsøker å sette munnkurv på folk når du oppfordrer folk til å kjøre med lekk tak og ødelagte dørhåndtak.
P29687

Bonk3rs

Sitat fra: Kagex på onsdag 10. juni 2015, klokken 08:45
Setter ikke munnkurv på noen men å oppfordre folk til å tie stille om feil på funksjoner man bruker til daglig er latterlig. jeg bruker pedofile prester og den katolske kirken som eksempel på fanatikere som skal dekke over andres feil.

det er jo du som forsøker å sette munnkurv på folk når du oppfordrer folk til å kjøre med lekk tak og ødelagte dørhåndtak.
Mye retorikk her nå...
Mitt innleg var ment å belyse at Tesla, i en hektisk periode må foreta noen upopulære prioriteringer.
Det betyr at det nødvendigvis ikke er dem som skriker høyest som trenger hjelp først.
Ha en god dag :)

RBK

Hmmm.
Har lest denne tråden og vært meget usikker på hvor lang tid bilen ville være på service (1 års service).
Leverte bilen på skøyen i går og de sa at det ville ta 2 dager. Så på app at de var ute å testen bilen en time etter at de fikk den (sjekk av DU selv om jeg ikke har problemer).
Fikk tlf akkurat nå at bilen var klar så enten har jeg utrolig flaks eller så er det kun noen som er uheldig. Til info bestilte jeg time for 3 måneder siden da jeg hadde hørt at det var lang ventetid. Nå er bilen klar så jeg er i hvert fall fornøyd med service sentret på Skøyen  :)
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Bonk3rs

Bestilte time til 40k service og fikk time i oktober...passer meg helt fint. Da har bilen passert med noen tusen som er helt greit.

Jejl

Vi skulle ha 1. service i vinter og noe småfiks utenom. Vi fikk tildelt tid som var noen uker før vi skulle ha ferie, og vi flyttet tiden til ferien istedet. Vi leverte bilen på vei til flyplassen og ble kjørt ut. Etter 2 uker på ferie var bilen klar, og i tillegg vasket innv/utv og det så ut som om den også var polert.
Tror begge parter var fornøyd. Tesla sparte penger på lånebil. Og vi sparte tid og penger på vask av bilen.

dosmont

Sitat fra: RBK på onsdag 10. juni 2015, klokken 10:02
Hmmm.
Har lest denne tråden og vært meget usikker på hvor lang tid bilen ville være på service (1 års service).
Leverte bilen på skøyen i går og de sa at det ville ta 2 dager. Så på app at de var ute å testen bilen en time etter at de fikk den (sjekk av DU selv om jeg ikke har problemer).
Fikk tlf akkurat nå at bilen var klar så enten har jeg utrolig flaks eller så er det kun noen som er uheldig. Til info bestilte jeg time for 3 måneder siden da jeg hadde hørt at det var lang ventetid. Nå er bilen klar så jeg er i hvert fall fornøyd med service sentret på Skøyen  :)
Tror nok det er noen få :)
Det er de som er veldig nøye, de som har fått mandagsbil, og muligens noen fra andre bilmerker som utgir seg for og være misfornøyde Tesla eiere ;D
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

K

Leverte bil på Grorud til årlig service og drive unit skifte pluss noen andre punkter torsdag 21. mai. Bilen blir *kanskje* ferdig i dag, i likhet med "kanskje ferdig" mandag 1. juni og "kanskje ferdig" fredag 5. juni. Status i går var "vi har startet på bilen din".

Nå har jeg heldigvis hatt en flott leiebil fra Sixt i mellomtiden, men den andre av de to ukene med forsinkelse har fått meg til å stusse litt på hva som skjer. Håper de kommer seg back on track snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA