Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Havebigfun, lørdag 28. februar 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

Dennis

Får ikke bakluke knappen til å åpne ladeluka på min. Funker fint til å åpne bak. Men når jeg holder den inne skjer det ikke noe. Har versjon 6.2

satheesh.net

#316
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 03. april 2015, klokken 14:45
Får ikke bakluke knappen til å åpne ladeluka på min. Funker fint til å åpne bak. Men når jeg holder den inne skjer det ikke noe. Har versjon 6.2

Pass på at bagasjeluken er lukket og bilen er ulåst. (Ikke spør meg hvorfor ...) ;)

Dennis

Den er helt igjen :) Funker bare ikke på min. Kan jo prøve med den andre nøkkelen også, sånn bare for å ha prøvd det også :P

elbilertilalle

Bilen må også vare låst opp. Det hjelper ikke å står ved siden har jeg merket. Trykk 2 gangen på fobben for å låse opp bilen. Deretter hold inn trunk knappen for å åpne ladeporten.
Model S P85DL - levert 31/mars/2015 (solgt)
Model X 100D - levert 29/juni/2017
http://dehnes.com

Dennis

Var nok det jeg har gjort feil. Funket nå :)

Prøvde å se om toppfarten var økt i 6.2 oppdateringen. Men virka som den enda er sperra på ca 215. For ved 215 dro den ned effeken til ca 200 kw og da gikk det så treigt at jeg ikke gadd å gi på mer, og virka egentlig ikke som den ville noe mer.

Dennis

Prøvd litt 0-100 testing. Med 96% batteri klarer den 0-100 på 3,43 sek. Med 57% batteri bruker den 3,83 sek. Dette målt med ordentlig måleutstyr. Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)

Krishell

3.8 var egentlig raskt. Hørte om 4.3 etc av andre.  Men spørs jo sikkert på dekk etc

Dennis

Skal få prøvd 0-100 med eller under 50% også. Tipper man er rett over 4 sek da.

Batteri og motor temp har også mye å si. Feks har man kjørt hardt i forkant så blir 0-100 tiden ganske mye høyere.

Havebigfun

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 06. april 2015, klokken 01:00
Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)
Kunne vært interessant hvordan resultatene utvikler seg i 6.2 vs 6.3 (eller hva nå neste versjon heter)
Har du måleutstyr tilgjenglig og en veistrekning som kan brukes på forsvarlig måte hadde det vært interessant :)

Celter

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 06. april 2015, klokken 01:00
Prøvd litt 0-100 testing. Med 96% batteri klarer den 0-100 på 3,43 sek. Med 57% batteri bruker den 3,83 sek. Dette målt med ordentlig måleutstyr. Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)

Interessante tall. Jeg hadde faktisk tenkt å lage en tabell over 0-100 tidene/ SOC, men har ikke fått enledning i påsken. Kjøpte en app som heter Dynolicious som skal være ganske pålitelig og tenkte dessuten å filme speedometeret med GoPro for å kontrollere resultatene. Nå har du tydeligvis gjort det meste av jobben allerede. Keep it up!
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Isbjørn

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 06. april 2015, klokken 01:00
Prøvd litt 0-100 testing. Med 96% batteri klarer den 0-100 på 3,43 sek. Med 57% batteri bruker den 3,83 sek. Dette målt med ordentlig måleutstyr. Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)
Jeg synes det er helt umulig at de reklamerer med at  bilen har en topphastighet på 250 km/t når den i realiteten er begrenset til 215 km/t. Er ikke dette ulovlig markedsføring?
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Dennis

#326
Regner med oppdateringen som øker til 250 kommer etterhvert. Kan være de har funnet noen problemer. Det at toppfarten ble økt til 250 sto i pressemeldignen om fw 6.2 men ble fjernet igjen noen timer senere. På usa Tesla siden står det ** bak toppfart. Og at den blir økt i en senere oppdatering.

Mr. P85D

Sitat fra: D.O på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:50
Sitat fra: SigX på tirsdag 03. mars 2015, klokken 21:33
Siste markering på effektkurven er 480kW, og kurven går over det. La i dag merke til at jeg hadde en peak i forbruksgrafen som lå rundt 500kW.
bilde/film? Du er i såfall den eneste i verden som har klart dette. På alle videoer/bilde så stopper "nåla" godt under 480kw og på ca 420kw. Hvis du mener forbrukskurve som i den som viser wh/km så kan jeg lett få denne over 1000... Det er bare å stå i ro med varmen på.
Jeg klarer ikke å presse "nåla" opp i 480kw fra 0-100 ??? Hvorfor gir den meg ikke full guffe ? Batteriet er varmt og på over 75% :-)
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

amund

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 06. april 2015, klokken 01:00
Prøvd litt 0-100 testing. Med 96% batteri klarer den 0-100 på 3,43 sek. Med 57% batteri bruker den 3,83 sek. Dette målt med ordentlig måleutstyr. Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)

Du får ikke posta noen kurver også da? Vil tro det er mer interessant enn dyno-målinger som ikke stemmer.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Dennis

Dyno? Målte med en gtech gps måler. Den viser veldig nøyaktig :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA