Få bedre ryggelys? Er dette mulig?

Startet av mr.rs4, lørdag 17. januar 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

mr.rs4

Bytte ut de røde refleksene, til rygge lys. Er det muligt?

Røde refleks


Byttes til til hvite rygge lys
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Trustno1

Det meste er mulig, spørsmålet er bare hvor mye innsats man vil legge i det :)

Spørsmålet er vel heller om det er mulig å få kjøpt noe på ettermarkedet, eller om man må mekke noe på egenhånd.

Personlig har jeg egentlig ikke savnet bedre ryggelys såfremt ryggekameraet ikke har vært tildekket. Det lyser godt nok opp til at man har god oversikt i kameraet er min erfaring.

mr.rs4

Ok, godt å lese.
I mitt gårdstun, er det begmørkt, har ikke nesten ikke noe utelys, og da ser jeg nesten lik null(ihvertfall ifra min M5 som jeg har oppgradert til mye bedre & sterkere lys pære)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Trustno1

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:25
Ok, godt å lese.
I mitt gårdstun, er det begmørkt, har ikke nesten ikke noe utelys, og da ser jeg nesten lik null(ihvertfall ifra min M5 som jeg har oppgradert til mye bedre & sterkere lys pære)

Bare for å ikke gjøre deg alt for forventingsfull, så kan jeg også nevne at det skjer ganske ofte at ryggekameraet er dekket av trafikkfilm eller snø, så om du skal belage deg på det må du være forberedt på å vaske det etter en lengre tur.

fonberg

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:19
Det meste er mulig, spørsmålet er bare hvor mye innsats man vil legge i det :)

Spørsmålet er vel heller om det er mulig å få kjøpt noe på ettermarkedet, eller om man må mekke noe på egenhånd.

Personlig har jeg egentlig ikke savnet bedre ryggelys såfremt ryggekameraet ikke har vært tildekket. Det lyser godt nok opp til at man har god oversikt i kameraet er min erfaring.

Jeg toucher bortpå bremsepedalen slik at bremselysene lyser opp de gangene jeg ser for dårlig når jeg rygger. Det funker bra for meg.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

petersv

Det enkleste er vel å bytte til hvitt lys i tåkelyset bak.

Trustno1

Sitat fra: petersv på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:55
Det enkleste er vel å bytte til hvitt lys i tåkelyset bak.

Er det mulig å bytte pære i tåkelyset? Eller er det en LED som må loddes over eventuelt?
Man må jo også koble om slik at den går på sammen med ryggelyset. Nå vet jeg ikke hvordan det er på TMS'n, men på andre biler jeg har sett så sitter gjerne hele strømtilførselen til baklysa på ett printkort.

Misstenker at det ikke er helt rett frem å modifisere.

petersv

Det er egen knapp for bakre tåkelyset i menyen.

Muffinman

Det hjelper faktisk litt å skru det på når man skal rygge.


Stig O

#11
Savner også bedre ryggelys.Skulle snu på en mørk skogsvei her i høst og så nesten ingen ting. Noen som har byttet tåkelyset med hvit pære, og hvor kraftig kan man bruke?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

cairnz


Sitat fra: Trustno1 på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:49
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:25
Ok, godt å lese.
I mitt gårdstun, er det begmørkt, har ikke nesten ikke noe utelys, og da ser jeg nesten lik null(ihvertfall ifra min M5 som jeg har oppgradert til mye bedre & sterkere lys pære)

Bare for å ikke gjøre deg alt for forventingsfull, så kan jeg også nevne at det skjer ganske ofte at ryggekameraet er dekket av trafikkfilm eller snø, så om du skal belage deg på det må du være forberedt på å vaske det etter en lengre tur.
Tar to sekunder å dra en finger over, så funker det greit nok
Elbilist

Trustno1

Sitat fra: cairnz på lørdag 17. januar 2015, klokken 14:14

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:49
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 17. januar 2015, klokken 12:25
Ok, godt å lese.
I mitt gårdstun, er det begmørkt, har ikke nesten ikke noe utelys, og da ser jeg nesten lik null(ihvertfall ifra min M5 som jeg har oppgradert til mye bedre & sterkere lys pære)

Bare for å ikke gjøre deg alt for forventingsfull, så kan jeg også nevne at det skjer ganske ofte at ryggekameraet er dekket av trafikkfilm eller snø, så om du skal belage deg på det må du være forberedt på å vaske det etter en lengre tur.
Tar to sekunder å dra en finger over, så funker det greit nok

Misstenker linsa fort blir ripete og uklar av det.

Selv har jeg fylt opp en liten sprayflaske med vindusspylevæske som jeg sprayer på når jeg trenger det. Fungerer utmerket uten at jeg trenger å være nære linsa.

Muffinman

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 17. januar 2015, klokken 14:24
Misstenker linsa fort blir ripete og uklar av det.
Nei. Gjør dette jevnlig og linsa er like fin etter 15 måneder og 57.000km.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA