Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

GeirHM

Sitat fra: erikwg på torsdag 26. mars 2015, klokken 21:29
S 85D i hus! Ble EL 60xxx og strøken levering i Drammen (selv om noe er det alltids). Første inntrykk - har aldri kjørt en raskere bil, kanskje ikke insane, men ihvertfall crazy. Nydelig på drittføre i Oslo. Lane assist og ACC har jeg aldri hatt før - det er helt topp. Skulle gjerne hatt NG seats, men noe må man glede seg til ved neste bil! Ellers må jeg si at displayet og bilen har så mange muligheter at jeg kommer til å bruke påsken på lære meg basics. Langtur på fjellet venter.

Gratulerer med ny bil!! Si meg, hvilken versjon av software fikk du med deg ut døra? Altså fikk du 6.1? Fordi det er den som må til for å få sånn automatisk trafikktilpassa cruise controll. Ellers har jeg lest skryt av de ny setene, for selv om de altså ikke kan kalles next gen, så skal de være forbedret i forhold til tidligere seter.

...

Ellers snappy er du over alle hauger før jeg fomler meg inn døra i Drammen. Lykke til i Tyskland. Husk at du ikke må kjøre over åtti før uti mai en gang, for å kjøre inn de nye dekka på forsvarlig vis.

peskareta

Endelig bygges den!
S85D
Vin 729xx

bestilt 05.11.2014
bekreftet 13.11.2014
byggestart 27.03.2015
bregnet sent mai







Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Martinius

Yes, endelig registrert 60xxx. Bilen skal til utlevering i Drammen på mandag. Blir helt KONGE detta! ... Det blir rett på langtur til Sørlandet/Vestlandet med sommerdekk i påska. Håper på plussgrader hele veien.

andreasmj

XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Mippen

#575
Registert for en halvtime siden. El43*** Bergen. Begynner den å bli klar til henting i morgen. Skulle ønske litt høyere nummer på skiltet men skitt au. :)
Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Fyttirakkern. Dette er unødvendig spennende. Klokka er snart 14.30 og fortsatt kan ikke bilen pynte seg med et reg nr. Kl 15.30 tar de helgen på Drammen tollsted. Og jeg har avtale med påskefjellet på lørdag.

Amoss

Sitat fra: GeirHM på fredag 27. mars 2015, klokken 14:24
Fyttirakkern. Dette er unødvendig spennende. Klokka er snart 14.30 og fortsatt kan ikke bilen pynte seg med et reg nr. Kl 15.30 tar de helgen på Drammen tollsted. Og jeg har avtale med påskefjellet på lørdag.


Det er ikke tollstedet som registrerer bilen på vegvesenet og tildeler registreringsnummer....  Har sett flere ganger at folk hos Tesla har jobbet overtid langt på kveld med å registrere bilene som skal leveres dagen(e) etterpå...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

GeirHM

Sitat fra: Amoss på fredag 27. mars 2015, klokken 14:35
Sitat fra: GeirHM på fredag 27. mars 2015, klokken 14:24
Fyttirakkern. Dette er unødvendig spennende. Klokka er snart 14.30 og fortsatt kan ikke bilen pynte seg med et reg nr. Kl 15.30 tar de helgen på Drammen tollsted. Og jeg har avtale med påskefjellet på lørdag.


Det er ikke tollstedet som registrerer bilen på vegvesenet og tildeler registreringsnummer....  Har sett flere ganger at folk hos Tesla har jobbet overtid langt på kveld med å registrere bilene som skal leveres dagen(e) etterpå...

Dette forumet er gull!!! Tusen takk Amoss!! Det er håp i hengende snøre. Fortsatt.

GeirHM


Mippen

Fremtiden er elektrisk.


Mippen

Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

En skulle tro at i vår tid svakt preget av informasjonsteknologi at en skulle kunne ha en sentral kilde alle el bil reg nr hentes ut fra. Slik at det nummeret du mottar reflekterer når bilen var registrert første gang. Men den gang ei.

dosmont

Sitat fra: GeirHM på fredag 27. mars 2015, klokken 18:02
En skulle tro at i vår tid svakt preget av informasjonsteknologi at en skulle kunne ha en sentral kilde alle el bil reg nr hentes ut fra. Slik at det nummeret du mottar reflekterer når bilen var registrert første gang. Men den gang ei.

problemet er vell at skiltene er fysiske, så de har vell en bunke i hver bilforretning :P
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA