Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

christian1986

Må bare si at dere har noe å glede dere til. Virker for meg som om den er mye bedre skrudd sammen enn min forrige. En drøm, nå blir det fjelltur i påsken 8)!

snappy

Da har de registrert den på EL604xx - jaggu rett før jeg begynner å glede meg litt til lørdag  :)
2014 e-UP
2015 85D

dosmont

Sitat fra: andreasmj på onsdag 25. mars 2015, klokken 13:36
Sitat fra: Guybrush på onsdag 25. mars 2015, klokken 10:17
Da skal vel ikke vi andre klage :-)

Haha, nei! Har blitt en del furting på gutterommet når jeg har lest at bestillinger etter min har gått i produksjon for lenge siden...

Blir ikke københavnstur 1.mai helgen som planlagt...  :(

Kan det ha noe med fargevalg å gjøre?
Jeg så en plass, at de lakkalternativene som finnes, ikke er tilgjengelig alle mnd i året.
Jeg har rød, den så jeg på fakturaen var bekreftet 25.10-14, 3 dager før deg, og den er kommet til Trondheim nå.
Jeg tror at det ikke er bare tilfeldigheter, for jeg har aldri flaks  :P
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

erikwg

hvordan finner jeg registreringsnr hos vegvesenet. skal hente bilen i drammen i morgen

dosmont

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Mippen

Ser at en del folk som har hentet sin bil i Bergen har fått skilt i 4***** serien. Naboen har fått seg en ny leaf for noen dager siden. Den har 62****
hvordan tildeles nummer? Har ikke fått nummer på min ennå. Levering lørdag 28.03.
Fremtiden er elektrisk.

andreasmj

Sitat fra: dosmont på onsdag 25. mars 2015, klokken 14:59Kan det ha noe med fargevalg å gjøre?
Jeg så en plass, at de lakkalternativene som finnes, ikke er tilgjengelig alle mnd i året.
Jeg har rød, den så jeg på fakturaen var bekreftet 25.10-14, 3 dager før deg, og den er kommet til Trondheim nå.
Jeg tror at det ikke er bare tilfeldigheter, for jeg har aldri flaks  :P

Det kan godt være. Har bestilt grå selv. Er ingen fetter Anton selv, så jeg er ikke overrasket :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Amoss

Sitat fra: Mippen på onsdag 25. mars 2015, klokken 16:09
hvordan tildeles nummer?

Importøren/butikken får tildelt en "serie" med registreringsnummer som de tildeler bilene etterhvert som de registreres. Størrelsen på disse bolkene står antagelig i forhold til omsetningen de forventer. Tesla har tydeligvis sikret seg noen store bolker, og har kanskje hatt litt lavere omsetning i høst enn forventet? Er ikke mange dagene siden de brukte regnr. i 38XXX serien.

I går ser jeg at Bergen registrerte biler i 431XX serien, Stavanger i 433XX serien, Trondheim i 45XXX serien og Oslo/Drammen i 60XXX serien. 432XX serien er så å si brukt opp alt (kun Tesla Stavanger + noen fra Oslo) med unntak av de 22 første. Så tipper Bergen kommer til å bruke opp 43180 (siste registrerte er 43179) til og med enten 43199 eller 43222 (første registrerte i denne serien er 43223) før de begynner på en ny bolk i 6XXXX serien.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

Så det er snakk om vel 100 biler da før man er i 6**** serien i Bergen? Da er jo spørsmålet hvor mange biler de skal levere ut i Bergen de neste dagene.
Fremtiden er elektrisk.

Amoss

Sitat fra: Mippen på onsdag 25. mars 2015, klokken 17:19
Så det er snakk om vel 100 biler da før man er i 6**** serien i Bergen? Da er jo spørsmålet hvor mange biler de skal levere ut i Bergen de neste dagene.

Ut fra tallene jeg kom med snakker man om enten 20 eller 42. Men kan jo så klart være at de alt har en annen serie på 4XXXX tallet eller 5XXXX tallet for alt jeg vet...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

Blir spennende å se. Jeg har sjekket min bil flere ganger men den er ikke registrert hos biltilsynet ennå.
Fremtiden er elektrisk.

kjolnerdomen

Sitat fra: andreasmj på onsdag 25. mars 2015, klokken 16:15
Sitat fra: dosmont på onsdag 25. mars 2015, klokken 14:59Kan det ha noe med fargevalg å gjøre?
Jeg så en plass, at de lakkalternativene som finnes, ikke er tilgjengelig alle mnd i året.
Jeg har rød, den så jeg på fakturaen var bekreftet 25.10-14, 3 dager før deg, og den er kommet til Trondheim nå.
Jeg tror at det ikke er bare tilfeldigheter, for jeg har aldri flaks  :P

Det kan godt være. Har bestilt grå selv. Er ingen fetter Anton selv, så jeg er ikke overrasket :)

Jeg har også bestilt grå, og den står fortsatt i produksjonskø

peskareta

Fikk etter samtale med en Teslaansatt (DS) i dag inntrykk av de snart skulle ta en omfattende ringerunde til flere - som meg - som venter på at delene skal settes sammen på fabrikken.
Står i produksjonskø.
Han mente det var varslet forsinkelser, men ante ikke hva, hvorfor og hvor lenge.
Dette var Trondheim

Vin 72xxx
Vin 69xxx ble levert ut i Trd i dag.

Hva skal en tro?
Har bestilt mørkegrå m:dobbeltlader/soltak S85D
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Eggemi


mokle

Leaf Acenta 2014 - svart.
Har solgt begge bensinbilene.
TMS85D bestilt, levering april.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA