Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil

Startet av Martinius, onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50

« forrige - neste »

Mippen

Er bare nybestillinger gjort de siste ukene. Prisen på bilen har også gått opp siden vi bestilte.

Kjørte forbi Tesla i Bergen nå i kveld. Stoppet like godt og snek litt. Var full aktivitet der inne i 10 tiden. Forsøkte å se min bil etter som jeg vet reg. nummeret nå, men kunne ikke se noen biler med mitt skilt. Var riktig nok ikke rundt på hele området. Så bare på bilene inne på butikken gjennom vinduet. De i butikken hadde ikke fått skilt på. Jeg bestilte min bil uten emblem og alle bilene uten skilt hadde emblem på. Kan være den står ute? Så parkeringshuset var fullt i TMS rett utenfor butikken.
Fremtiden er elektrisk.

fonberg

Sitat fra: Mippen på fredag 27. mars 2015, klokken 22:18
Er bare nybestillinger gjort de siste ukene. Prisen på bilen har også gått opp siden vi bestilte.

Kjørte forbi Tesla i Bergen nå i kveld. Stoppet like godt og snek litt. Var full aktivitet der inne i 10 tiden. Forsøkte å se min bil etter som jeg vet reg. nummeret nå, men kunne ikke se noen biler med mitt skilt. Var riktig nok ikke rundt på hele området. Så bare på bilene inne på butikken gjennom vinduet. De i butikken hadde ikke fått skilt på. Jeg bestilte min bil uten emblem og alle bilene uten skilt hadde emblem på. Kan være den står ute? Så parkeringshuset var fullt i TMS rett utenfor butikken.

Noen ganger monterer de ikke skiltene før under overtakelsen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Mippen

Sitat fra: fonberg på fredag 27. mars 2015, klokken 22:21
Sitat fra: Mippen på fredag 27. mars 2015, klokken 22:18
Er bare nybestillinger gjort de siste ukene. Prisen på bilen har også gått opp siden vi bestilte.

Kjørte forbi Tesla i Bergen nå i kveld. Stoppet like godt og snek litt. Var full aktivitet der inne i 10 tiden. Forsøkte å se min bil etter som jeg vet reg. nummeret nå, men kunne ikke se noen biler med mitt skilt. Var riktig nok ikke rundt på hele området. Så bare på bilene inne på butikken gjennom vinduet. De i butikken hadde ikke fått skilt på. Jeg bestilte min bil uten emblem og alle bilene uten skilt hadde emblem på. Kan være den står ute? Så parkeringshuset var fullt i TMS rett utenfor butikken.

Noen ganger monterer de ikke skiltene før under overtakelsen.

Hva med emblemene? Tar de dem av rett før også?
Fremtiden er elektrisk.

joda

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 27. mars 2015, klokken 22:13
Sitat fra: MeTesla på fredag 27. mars 2015, klokken 21:57
Sitat fra: joda på fredag 27. mars 2015, klokken 21:49
Ok, da konkluderer jeg med at jeg ikke har fått den med allikevel.. ;)

Sjekket igjen nå, og det er kun Alarm On/Off og ikke Tilt/Intrusion valg der..

Den som er der nå er vel kun på åpning av dører og trunk, hvis jeg ikke tar helt feil nå..
Men var det ikke sånn at sikkerhetspakka var standard nå? Mener å ha lest det flere steder...

Tror det bare gjelder biler produsert ganske nylig.
Ja, det kan nok stemme.

Var derfor jeg ble overrasket over at jeg fant Alarm valget i min bil.
Tenkte da tilbake til hvordan det var med rattvarmen i Vinterpakken, hvor de la det til i bilene en stund før det ble informert om endringen i pakken.

Jaja, klarer meg fint med sånn det er nå :)
TMS 85D

Fush

VIN 73*** med levering "May" fikk i dag "The Tesla Factory is building your Model S."

Wohooo!
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

NegativeElectrode

Sitat fra: dosmont på fredag 27. mars 2015, klokken 18:13
Sitat fra: GeirHM på fredag 27. mars 2015, klokken 18:02
En skulle tro at i vår tid svakt preget av informasjonsteknologi at en skulle kunne ha en sentral kilde alle el bil reg nr hentes ut fra. Slik at det nummeret du mottar reflekterer når bilen var registrert første gang. Men den gang ei.

problemet er vell at skiltene er fysiske, så de har vell en bunke i hver bilforretning :P

Jepp, det de allokerer nok serier og får en bunke skilt for den. Det er smidigere enn å lage tildele reg nr fortløpende etterhvert som bilene registreres, for så å produsere skiltene og få dem distribuert til riktig butikk.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

skyfawn

Hentet min S85D i bergen i dag, og skiltene ble satt på idet jeg gikk runde med DS :) en ting som må nevnes er at 85D er mye sprekere enn min gamle S85 :D

Eggemi

Bilen gikk i produksjon torsdag 26/3-2015, når jeg sjekket nå så står det at den er i transitt fra fabrikken  ;D begynner å nærme seg etter hvert!

GeirHM

Datagrunnlaget er litt tynt men i følge google.doc rapporteringene tar hele prosessen fra bekreftet bestilling til utlevering av flunka ny grombil 160 dager og selve transportfasen tar 50 dager. Dette er data for S85D. (Alt med den gærne insanemodellen går raskere. Sånn er det jo.) Vil sterkt anbefale bruk av doc'et for alle som starter eller har startet den lange venteperioden. Min er over. Om to timer.

eldanz

Entrer en ny epoke i livet; Min Tesla er mottatt og prøvet til min fulle tilfredsstillelse.

Utlevering var avtalt til torsdag 26. mars; det ble også "århundrets snødag". Brukte vel en time fra Drammen til Asker. Alt funket som det skulle! Fantastisk opplevelse; tusen ganger bedre enn Th!nk!

Vet nå hva det vil si å være "lykkelig"!  ;D ;D ;D
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Mippen

#610
Hentet gliset i dag. Skulle rett på jobb så fikk bare kjørt 18 km med den. Første inntrykket er at bilen er godt skrudd sammen. Bilen var tight og fin å kjøre. Cruise kontrollen med avstands hjelp fungerte utmerket. Lot bilen stoppe av seg selv. Eneste man må være obs på er med rundkjøringer er at hvis bilen foran kaster seg ut i rundkjøringen så følger bilen din på. Litt obs der altså. Akselrasjonen var hinsides. Nå har ikke jeg kjørt P85D, men vil si den er minst like kjapp som "gamle" P utgaven. Jeg har kjørt vanlige biler med tilsvarende effekt som oppgitt på 85D og jeg tror nok Tesla har vært snill med å oppgi effekten. Energi måleren spretter opp til 320kw med en gang man trykker ned pedalen. Det tilsvarer ca 430hk omregnet. Forbruk på turen er ca 200 med en del testing. Bilen viste 504km når den var fulladet (Rated?). Kommer tilbake med mer etter hvert som jeg blir mer kjent med bilen. Overleveringen gikk fint. Var noen små riper som de fikset på stedet. Ikke noen store greier. De hadde også glemt å finne fram takstativet jeg hadde bestilt så må innom de en dag når delelageret åpner.
Fremtiden er elektrisk.

GeirHM

Fyttikatta for en bil! Jeg tenkte jeg skulle studere den tema for tema. Det var rett og slett ikke mulig. Totalt sensorisk system overload. Sitter på Elgstua og prøver å komme til sans og samling. Min første lading mens jeg fråtser i elgkarbonade og ser kilometerne rulle tilbake inn i bilen. På en app de ansatte mente det ville ta to virkedager å få aktiv. Feil. Den var på jobb før jeg hadde forlatt Oslo. Imponerende overlevering av elon-musk-vidunder av personal som må ha jobbet døgnet rundt med klarering av biler. Men det merket jeg ikke på dem. Kudos Tesla, for en grom bil, nå er jeg også sjåfør på veien inn i fremtiden. Hvordan de fortsatt kan selge bensin på Esso'en ved siden av, er en gåte!

Øggen

Sitat fra: Fush på fredag 27. mars 2015, klokken 23:06
VIN 73*** med levering "May" fikk i dag "The Tesla Factory is building your Model S."

Wohooo!

Hmmmmm
Jeg har Vin 78... også med levering mai, men fortsatt i kø.
Hvor mange produserer de per dag?

Dennis

Jeg har Vin 76*** og får bilen nå på mandag så man ser helt klart at VIN ikke helt følger prod dato.

fonberg

Sitat fra: Øggen på lørdag 28. mars 2015, klokken 18:10
Sitat fra: Fush på fredag 27. mars 2015, klokken 23:06
VIN 73*** med levering "May" fikk i dag "The Tesla Factory is building your Model S."

Wohooo!

Hmmmmm
Jeg har Vin 78... også med levering mai, men fortsatt i kø.
Hvor mange produserer de per dag?

Jeg har også estimert levering sent mai. Bør vel settes i produksjon i løpet av påska.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA