Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Meldola på fredag 13. mars 2015, klokken 11:22
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. mars 2015, klokken 10:57
Sitat fra: GOS på søndag 08. mars 2015, klokken 21:37
Øyvind.h
Imponerende med det forbruket med full bil OG skistativ. Kjørte du med AC på rundt 20? Utfra det jeg ser så er det vel 85kwh batteri du har!?
Hvilket hastighetsområde var typisk denne turen?
Ser jeg glemte å svare på innlegget ditt GOS. Turen gikk fra Oslo til Hagelbu via Drammen. Dvs Oslo-Drammen gikk stort sett i 80-90-100-110-120 ca. Dvs for det meste i venstre fil.
Fra Drammen og opp til Haglebu går det i 50-100 ca. Mest rundt 70-90km/t vil jeg anslå. Stort sett fine veier, men en del telehiv/sprekker og svinger trekker ned.
Jeg hadde forvamet på HI en halvtime før avreise fra Oslo, og med 8-9 varmegrader ute ved avreise tok det faktisk en time før det var behov for varme i kupeen. Sol og bra isolert kupe sørger for en behagelig temperatur. Etter en time var utetempen nede i rundt 4 grader.

På vei hjem var det ingen forvarming av betydning (et par minutter). Dvs batteri og kupe holdt sikkert rundt 6-7 grader. Kjørte med normal varme hele veien hjem, og med hjemlengsel fra Drammen til Oslo :)

Hvordan var det med regen ned fra fjellet igjen? Får forhåpentligvis bilen før påsken som skal tilbringes på Haglebu. Min første Tesla så usikker på om man bør forvarme skikkelig for full regen eller om dette trekker mer strøm enn man får igjen. Skal kjøre Moss-Haglebu så ser ut til at man evt. får ta et stopp i Åmot eller Drammen for litt påfyll(Eldre hytte så må få oppgradert strøminntak og sikringsskap til sommeren).
Hadde noe regen, for det var 6-7 grader ute og sol. Tipper den var begrenset til 20-30kW. Fra hytta og ned til Eggedal er vel fallet fra ca 950 til 300 m.o.h, så mye av nedstigningen gjøres unna i løpet av de første milene. Men det er ikke så veldig bratt, så jeg tror jeg kan telle på en hånd antall ganger jeg bremset på vei nedover.

Om du kan legge ut skjøteledning og lade med 6 amp noen timer i løpet av en helg så kan du helt fint kjøre uten stans begge veier. Jeg brukte ca 50% fra Oslo-Haglebu (noen km etter skisenteret). Hjem brukte jeg ca 32%. Dvs hadde jeg kjørt tur/retur direkte hadde jeg sittet igjen med 18% pluss reserve under 0.
Ettersom du kjører fra Moss blir det litt langt å kjøre tur/retur uten lading. Men lading med 6amp noen timer, eller worst case 5-10 minutter på Lier på vei opp eller ned gjør susen.

Det får være nok OT fra meg :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

felix

Skjønner ikke hvorfor det dukker opp rekkevidde/tur diskusjoner her? Må være noen galt med telefonen min. Men er det ingen andre som har fått denne oppdateringen i dag? Jeg har ikke tilgang på bilen min, da denne er hos Tesla.

Haldenser

Sitat fra: felix på fredag 13. mars 2015, klokken 12:36
Skjønner ikke hvorfor det dukker opp rekkevidde/tur diskusjoner her? Må være noen galt med telefonen min. Men er det ingen andre som har fått denne oppdateringen i dag? Jeg har ikke tilgang på bilen min, da denne er hos Tesla.

Hva for versjon hadde du fra før? Kanskje det nettopp er Tesla som har lagt inn en ny SW på servicecenteret? Kan være alt fra en liten bugfix til det som nok blir oppdateringen som inneholder filskiftevarsler og parkassist
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

felix


fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA