Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service Leaf

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:34

« forrige - neste »

Mao

100 % enig med Øggen her. Ikke noe poeng å endre noe som fungerer så godt.
Hvis man først ønsker å heve bilen på en bestemt lokasjon er det vel mest sannsynlig at man ønsker det samme også neste gang du kommer dit  :)
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Øyvind.h

Sitat fra: RaBalder på søndag 08. mars 2015, klokken 16:00
Sitat fra: Muffinman på søndag 08. mars 2015, klokken 14:22
Kanskje vi får mulighet for å slå av lokasjonsbasert autoheving av bilen? DET ville vært "awesome".
Den er jeg pinnadø med på  :)

Jeg liker at den autohever seg, men jeg vil velge de plassene det skal skje på.
Ikke slik som nå at jeg må fjerne alle de plassene den ikke skal autoheve seg på.
Implementeringen av den funksjonen er latterlig dårlig.
Man burde absolutt bytte fra automatisk lagring til å måtte akseptere lagring ved å trykke på et stort "lagre" ikon.

På toppen av det hele er stans av lagring et bittelite kryss :D Og slette alle lagrede plasser var ikke mulig før nå nylig, og da knyttet til total nullstilling av alle innstillinger og personlig oppsett.

Funksjonen er til mer bry enn hjelp når den ble programmert så dårlig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på søndag 08. mars 2015, klokken 16:42
Du har da absolutt full kontroll på det!!
Fatter ikke at folk ikke liker dette.
Om jeg hever bilen et sted den ikke skal gjøre det neste gang, er det jo bare å trykke på krysset og huke den vekk som auto. 1 sek tar det.

Og det må jeg gjøre mange ganger ukentlig, istedenfor å trykke "lagre" noen ytterst få ganger. Jeg passerer nemlig ofte steder der jeg bare innimellom vil at den skal heve seg. F.eks om jeg skal inn i et P-hus jeg bruker innimellom. De fleste ganger passerer jeg derimot P-huset, og vil ikke at bilen skal heve seg. Nå må jeg trykke "cancel" hver eneste gang jeg kjører inn i P-huset.
Tilsvarende på hytteveien, vil bare heve bilen om det ligger 10+ cm snø på veien. Ikke ellers.

Så jeg synes absolutt denne funskjonen bør snus, evt. gi oss en permanent av-knapp.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Har forresten testet den nye energi-funksjonen som anslår restkapasitet ved ankomst. Fungerer meget bra!

Oslo-Haglebu anslo den at jeg skulle komme frem med 51%. Kom frem til GPS destinasjon med 53%.

Hjem anslo den at jeg ville komme frem med 29%. Ankom med 33%.

Turen for øvrig 331km. Forbruk 176Wh/km. Dette inkluderer stigning opp til 950 meter, utetemp rundt 5 grader i snitt, og ingen forvarming før jeg dro hjem i dag. Full bil og skistativ.
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

@Øivind.h Kan skrive under på at denne funksjonen er meget bra.  Fluktuerer litt i starten, men konvergerer kjapt mot et  godt estimat.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

GOS

Øyvind.h
Imponerende med det forbruket med full bil OG skistativ. Kjørte du med AC på rundt 20? Utfra det jeg ser så er det vel 85kwh batteri du har!?
Hvilket hastighetsområde var typisk denne turen?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

cra

Problemstillingen med lagring/ikke lagring kunne ganske enkelt vært løst ved at man lagret posisjonen for justering ved å dobbeltklikke på ønsket innstilling (og fikk krysset som nå), og dersom man bare trykket en gang så lagrer ikke bilen posisjon/innstilling.

Kunne forøvrig ønske meg en mulighet for å administrere disse punktene slik at jeg ikke trenger å dra dit for å kunne slette dem.

Og mens jeg først er i gang: retningsbestemt heving/senking. Har noen steder hvor det kan være greit å heve bilen når jeg kjører inn på grusvei, men like ofte hever den seg i det jeg kjører tilbake på hovedveien. No biggie dette, siden den går ned igjen like raskt som man passerer 50km/t, men altså en mulighet for forbedring slik jeg ser det. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

felix

ihlhaug

Jeg fikk ny kartoppdatering her om dagen, kanskje det er den?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Hyperstress

Måtte dere akseptere oppdateringen eller gikk det automatisk?

Jeg kom ut til bilen idag, og da var det gjort endringer i profilen min, blant annet var kalenderen stilt til å dukke opp. Antok at det var kommet en update, men jeg fikk ingen melding om det.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Asarin

Sitat fra: ihlhaug på fredag 13. mars 2015, klokken 09:29
Jeg fikk ny kartoppdatering her om dagen, kanskje det er den?

Hvordan er det med kartoppdatering igjen ..? Må man være på wifi, eller kommer den også via 3g? For jeg har ikke noe nett hvor jeg parkerer bilen.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Haldenser

Kartoppdatering skal også gå via 3g nå, flere har rapportert om dette i alle fall.
Ser at det har kommet til "snart tilgjengelig" på design studio under tech-pakken på:

•Filholder med automatisk styring (snart tilgjengelig)
• Selvparkering (snart tilgjengelig)

Dette var vel ikke der for få dager siden. Kanskje det er dette de ruller ut nå, eller så er "snart tilgjenglig" == 2 tesla uker  ::)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Øyvind.h

Sitat fra: GOS på søndag 08. mars 2015, klokken 21:37
Øyvind.h
Imponerende med det forbruket med full bil OG skistativ. Kjørte du med AC på rundt 20? Utfra det jeg ser så er det vel 85kwh batteri du har!?
Ser jeg glemte å svare på innlegget ditt GOS. Turen gikk fra Oslo til Hagelbu via Drammen. Dvs Oslo-Drammen gikk stort sett i 80-90-100-110-120 ca. Dvs for det meste i venstre fil.
Fra Drammen og opp til Haglebu går det i 50-100 ca. Mest rundt 70-90km/t vil jeg anslå. Stort sett fine veier, men en del telehiv/sprekker og svinger trekker ned.
Jeg hadde forvamet på HI en halvtime før avreise fra Oslo, og med 8-9 varmegrader ute ved avreise tok det faktisk en time før det var behov for varme i kupeen. Sol og bra isolert kupe sørger for en behagelig temperatur. Etter en time var utetempen nede i rundt 4 grader.

På vei hjem var det ingen forvarming av betydning (et par minutter). Dvs batteri og kupe holdt sikkert rundt 6-7 grader. Kjørte med normal varme hele veien hjem, og med hjemlengsel fra Drammen til Oslo :)
Mercedes EQC AMG 2020
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Meldola

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. mars 2015, klokken 10:57
Sitat fra: GOS på søndag 08. mars 2015, klokken 21:37
Øyvind.h
Ser jeg glemte å svare på innlegget ditt GOS. Turen gikk fra Oslo til Hagelbu via Drammen. Dvs Oslo-Drammen gikk stort sett i 80-90-100-110-120 ca. Dvs for det meste i venstre fil.
Fra Drammen og opp til Haglebu går det i 50-100 ca. Mest rundt 70-90km/t vil jeg anslå. Stort sett fine veier, men en del telehiv/sprekker og svinger trekker ned.
Jeg hadde forvamet på HI en halvtime før avreise fra Oslo, og med 8-9 varmegrader ute ved avreise tok det faktisk en time før det var behov for varme i kupeen. Sol og bra isolert kupe sørger for en behagelig temperatur. Etter en time var utetempen nede i rundt 4 grader.

På vei hjem var det ingen forvarming av betydning (et par minutter). Dvs batteri og kupe holdt sikkert rundt 6-7 grader. Kjørte med normal varme hele veien hjem, og med hjemlengsel fra Drammen til Oslo :)

Hvordan var det med regen ned fra fjellet igjen? Får forhåpentligvis bilen før påsken som skal tilbringes på Haglebu. Min første Tesla så usikker på om man bør forvarme skikkelig for full regen eller om dette trekker mer strøm enn man får igjen. Skal kjøre Moss-Haglebu så ser ut til at man evt. får ta et stopp i Åmot eller Drammen for litt påfyll(Eldre hytte så må få oppgradert strøminntak og sikringsskap til sommeren).
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

ihlhaug

Sitat
Hvordan er det med kartoppdatering igjen ..? Må man være på wifi, eller kommer den også via 3g? For jeg har ikke noe nett hvor jeg parkerer bilen.

Jeg har aldri hatt bilen på wifi før på lørdag/søndag hos en venn. Mandags morgen fikk jeg kartoppdatering for første gang, så det har kanskje noe å si? Mener også å ha lest dette på Tesla sine sider, og det var derfor jeg testet det.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA