Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Dennis

Det er supert :) Når det er Recaro så vet man at setene er bra.

Det som ikke ser bra ut der er at rekkevidde bare er satt til 242 miles :/ Er jo noe mindre enn forrige. Kan jo være det faktisk er mer riktig også. For virker jo som folk sliter med å oppnå den rekkevidden som var satt før og at forrige modell har fått mindre rekkevidde etter oppdateringer som er mer oppnåelig.

darthy001

Sitat fra: Dennis på fredag 05. desember 2014, klokken 11:12
Det er supert :) Når det er Recaro så vet man at setene er bra.

Det som ikke ser bra ut der er at rekkevidde bare er satt til 242 miles :/ Er jo noe mindre enn forrige. Kan jo være det faktisk er mer riktig også. For virker jo som folk sliter med å oppnå den rekkevidden som var satt før og at forrige modell har fått mindre rekkevidde etter oppdateringer som er mer oppnåelig.
Highway-rekkevidde har økt mens City-rekkevidde har gått ned. Ganske logisk at den ekstra vekten etc gir dårligere rekkevidde med start-stopp etc.

S85 hadde 90 på highway. Så P85D har vel da ca 5% lengre rekkevidde enn S85 der det virkelig teller.

Øyvind.h

Sitat fra: darthy001 på fredag 05. desember 2014, klokken 11:38
S85 hadde 90 på highway. Så P85D har vel da ca 5% lengre rekkevidde enn S85 der det virkelig teller.
Hva er highway-hastigheten? Tesla reklamerer på nettsiden med at S85 har 460km rekkevidde i 105km/t, og S85D har 475km. Dvs 3,2% bedre rekkevidde på motorveien.

P85D står oppgitt med samme rekkevidde som S85.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

darthy001

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 05. desember 2014, klokken 11:48
Sitat fra: darthy001 på fredag 05. desember 2014, klokken 11:38
S85 hadde 90 på highway. Så P85D har vel da ca 5% lengre rekkevidde enn S85 der det virkelig teller.
Hva er highway-hastigheten? Tesla reklamerer på nettsiden med at S85 har 460km rekkevidde i 105km/t, og S85D har 475km. Dvs 3,2% bedre rekkevidde på motorveien.

P85D står oppgitt med samme rekkevidde som S85.

Har ingen ide om hva EPA-tallene baseres på dessverre.

for referanse her er S85-bildet tilsvarende det som var tidligere i tråden for P85D:

RonnyØ

Sitat fra: Dennis på fredag 05. desember 2014, klokken 11:12
Det er supert :) Når det er Recaro så vet man at setene er bra.
Det er veldig bra! Ikke bare fordi det er bra seter, men for at da er mulighetene mye bedre for å få disse ettermontert i eksisterende biler.
Husqvarna Automower 320

lurium

Ser han som får P85D har også fått noe "black extended nappa til 3500 USD".
Montro om det er noe ekstra som "alle" får eller henger sammen med premium interiør pakke?

(som jeg har valgt vekk som eneste ting på min P85D....hmmmm)

Recaro Sport Nappa A Black - Included
Recaro Seats, Black Extended Nappa - $3500

darthy001

Sitat fra: Thomas M på fredag 05. desember 2014, klokken 13:10
Ser han som får P85D har også fått noe "black extended nappa til 3500 USD".
Montro om det er noe ekstra som "alle" får eller henger sammen med premium interiør pakke?

(som jeg har valgt vekk som eneste ting på min P85D....hmmmm)

Recaro Sport Nappa A Black - Included
Recaro Seats, Black Extended Nappa - $3500

Ut ifra det jeg har sett av andre slike opplistinger på tmc så er det nok kun to separate ordrelinjer for samme saken. Nextgen-setene koster nemlig eksakt 3500dollars.

Havebigfun

Det angis også P+ med luftfjæring på en ekstra linje- til 2,5 kUSD

TommyA

Jeg har inne en bestilling på P85D og ringte Tesla Motors i går og spurte om det var for sent å endre farve på bilen. Svaret jeg fikk var at min bil kom til å gå i produksjon i løpet av 14 dager, og at om jeg nå ba om endringer, uansett hva det var, så ville bilen komme bakerst i køen igjen. og ikke bli levert i mars  som nå er leveringstidspunkt .Jeg bestilte forøvrig en uke etter P85D ble lansert.
Ble egentlig litt glad for den tilbakemeldingen for da blir det neppe forsinkelser. For å endre farve, har jeg nå heller avtalt med et firma i Trondheim som kunne foliere den med 3M``s mørk grå og matt folie som jeg ønsker. Prisen ville bli kr 21.000,-

endsan

Jeg avbestilte sommer og vinterdekk forrige uke. Tesla (stavanger) var først i tvil om jeg kunne gjøre dette uten å få forsinkelser, men fikk etterhvert bekreftet at dette skulle gå i orden uten å havne lenger bak i køen. Muligens det har mindre å si på dekk enn farge på bil

FThorsen

Sitat fra: endsan på fredag 05. desember 2014, klokken 17:26
Jeg avbestilte sommer og vinterdekk forrige uke. Tesla (stavanger) var først i tvil om jeg kunne gjøre dette uten å få forsinkelser, men fikk etterhvert bekreftet at dette skulle gå i orden uten å havne lenger bak i køen. Muligens det har mindre å si på dekk enn farge på bil

Så du skal få levert bilen uten dekk?
Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre da jeg i dag har 19" Hakka R2 som jeg syns er ALT for mykt, så ideelt sett kunne jeg tenkt meg 20" vinterdekk og 22" sommerdekk, noe som Tesla ikke leverer...
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

endsan

Nei får bilen med orginal 19" helårsdekk "gratis". Planen er å slite ut disse for så å legge på vinterdekk. Evnt blir det å kjøpe uorginale felger til både vinter og sommer og ha 19" som backup. Syntes det er blitt såpass normalt med 21" turbin på sommer at jeg ønsket å gå for noe annet

Sitat fra: fthorsen på fredag 05. desember 2014, klokken 17:37
Sitat fra: endsan på fredag 05. desember 2014, klokken 17:26

Så du skal få levert bilen uten dekk?
Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre da jeg i dag har 19" Hakka R2 som jeg syns er ALT for mykt, så ideelt sett kunne jeg tenkt meg 20" vinterdekk og 22" sommerdekk, noe som Tesla ikke leverer...

darthy001

Vet ikke om denne har vært postet før, men jeg hadde i hvert fall ikke sett den. Video av en P85D(med gamle seter) som viser frunk litt mer enn jeg har sett før.


sn0le

La merke til hvordan han lukket frunken. Har de endret låsene på D slik at man nå kan lukke panseret som på vanlige biler?
Virket som det lukket seg lett uten at han måtte ta i.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA