Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think Classic 2002 lader ikke 12 v batterie

Startet av AndreS, tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:25

« forrige - neste »

Dennis

https://www.youtube.com/watch?v=gzfotIvoHLQ&feature=youtu.be

Test av P85D aks på vått/slaps føre og -6

Ser ut som den gjør 0-100 på ca 3.9-4.0 sek og viser godt fram 4wd sin overlegenhet mot 2wd 8)

Han ene som hadde sitti på sa følgende:
Sitatthe performance in those conditions was nothing short of amazing. It was far faster in cold, wet conditions than my P85 would be on warm, dry pavement.

Stemmer også bra med min egen erfaring fra tidligere bil, selv på vått føre var 0-100 mye mer brutalt enn hva kompiser med spreke rwd biler klarte på tør varm asfalt :)

Dennis

Nå er usa siden oppdatert med nye EPA tall på rekkevidde :/




mr.rs4

Hva står EPA for?  Mindre enn de 480km jeg har sett for meg:-(
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Kim L

Ja litt skuffet over dette med mindre rekkevidde,, men går nok over når man får bilen. Og tror vel at de utvikler batterier på sikt som er bedre, så får vi bare håpe vi kan få en god deal på de når de engang kommer...

frosken

Tipper det går med litt energi til å kjøle batteriet når motorene skal yte nærmere 700hk.

Teslaguten

EPA-US Enviromental Protection Agency.
Miljøverndepartementet på norsk.

DOT- US Department of Transportation.
Samferdsledepartementet.

Meir info om korleis dei testar elektriske kjøyretøy:

http://www.epa.gov/fueleconomy/data.htm
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

darthy001

#231
For de som ikke har lest trådene om EPA-ratingen på TMC-forumet så er det en veldig vesentlig detalj som mangler her i bildet over.

Rekkevidde i bykjøring har blitt kortere. Rekkevidde på motorvei har _ØKT_. Totalen blir uansett negativ da bykjøringen trekker ned. Men der det teller så har selv P85D lengre rekkevidde på motorvei enn P85 har idag.

darthy001

Med bilder som viser de interessante feltene/tallene i rød firkant:

Teslaguten

Sitat fra: darthy001 på søndag 07. desember 2014, klokken 20:56
Med bilder som viser de interessante feltene/tallene i rød firkant:

Og auka rekkevidde på motorveg er vel det dei fleste av oss treng.

Nesten 5% på HWY er bra.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

darthy001

Sitat fra: Teslaguten på søndag 07. desember 2014, klokken 21:03
Sitat fra: darthy001 på søndag 07. desember 2014, klokken 20:56
Med bilder som viser de interessante feltene/tallene i rød firkant:

Og auka rekkevidde på motorveg er vel det dei fleste av oss treng.

Nesten 5% på HWY er bra.
Jepp, rekkevidde i bykjøring bryr meg egentlig midt ett visst sted ;)

Lengre rekkevidde på motorveien og da mest sannsynlig i norske hastigheter ala 105km/t er helt ypperlig.

jazzwheel

Kjører ikke de fleste norske Model S mellom Asker og Oslo? Da er det vel køkjøring som gjelder, spesielt så fort kollektivfeltet forsvinner. Jeg kjører selv mellom Sandvika og Oslo og håper jeg ikke får fossil lånebil til uka når min skal på verksted.

teslaz

Sitat fra: jazzwheel på mandag 08. desember 2014, klokken 00:33
Kjører ikke de fleste norske Model S mellom Asker og Oslo? Da er det vel køkjøring som gjelder, spesielt så fort kollektivfeltet forsvinner. Jeg kjører selv mellom Sandvika og Oslo og håper jeg ikke får fossil lånebil til uka når min skal på verksted.
Må nok regne med fossilbil ja. Men husk å se etter om bilen har vinterdekk. Jeg fikk lånebil med sommer dekk
sist uke.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Trustno1

Sitat fra: jazzwheel på mandag 08. desember 2014, klokken 00:33
Kjører ikke de fleste norske Model S mellom Asker og Oslo? Da er det vel køkjøring som gjelder, spesielt så fort kollektivfeltet forsvinner. Jeg kjører selv mellom Sandvika og Oslo og håper jeg ikke får fossil lånebil til uka når min skal på verksted.

Den dagen du må stå så lenge i kø mellom Asker og Oslo at ikke rekkevidden på P85D holder, så hadde jeg vurdert ett annet transportmiddel enn bil  ;D

jkirkebo

Sitat fra: jazzwheel på mandag 08. desember 2014, klokken 00:33
Kjører ikke de fleste norske Model S mellom Asker og Oslo? Da er det vel køkjøring som gjelder, spesielt så fort kollektivfeltet forsvinner. Jeg kjører selv mellom Sandvika og Oslo og håper jeg ikke får fossil lånebil til uka når min skal på verksted.

Ca. 4% av norske elbiler brukes daglig i rushtiden på E18 vest for Oslo. Jeg tipper prosentandelen for Tesla er hakket lavere, siden salget av disse er spredt mer ut over landet enn tilfellet er for de mindre elbilene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dennis

#239
Bilde av speedometer.



Går bare til 320kW :o
Så det vil da si at det bare er bullshit de effekttallene fra Tesla og effekten er begrenset av batteri? og at P85D mest sannsynlig ikke er noe sprekere fra 100 og videre oppover? Hvis det viser seg at det er riktig tror jeg faktisk bilen blir avbestilt. For draget i P85 fra 100 og oppover er langt fra bra nok og bestilte bilen på grunnlag av oppgitt effekt som var betydelig mer enn hva P85 har. Og hadde forventet en mye sprekere bil også videre opp i hastighet.
Rett å slett irritert at jeg nå har bestilt denne bilen basert på tall som er jug hvis dette stemmer.

Blir jo samme greiene som at BMW skulle selge en bil med 700hk men bensinpumpa og røra leverer bare nok til 430hk, men motoren kan levere 700. Hadde jo vært regelrett svindel å oppgi bilen med 700hk da.
Glad man i det miste slipper å betale HK avgift på svindel effekten enn så lenge.

Da ser det ut til at de hadde rett de som nevne tidligere at effekten ikke er så høy, og hvis kvartmila på 11.8 stemmer så betyr det at P85D kun henter det ene sekundet den er bedre i starten på 0-100 tiden.

Håper dette er feil, og at den kanskje bare ikke er oppdatert med siste firmware. Men hvis det stemmer så bør Tesla gjøre seg klar til mye latterliggjøring framover.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA