Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av M@Do, mandag 27. oktober 2014, klokken 19:33

« forrige - neste »

F_P

Sitat fra: ellholt på fredag 17. oktober 2014, klokken 12:19
Litt spesielle forhold I Australia.
" In Australia we dodged a bullet, and ALL cars to be sold here will have the sensors. The factory offered rebuilds to those of us whose production was complete, me included. My car came off the line on 20th August but as there has not been a launch here, and it is not due for at least another 4 to 6 weeks or more, they would have been delivering a few sigs that were seriously outdated, and that certainly would not have been fair. So, they also allowed me to change my order and get black headliner, as well as prioritized construction. New order on 3rd October, VIN 4th October, construction began 9th October. with luck, the first sigs will be delivered here end November."

Står på http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot  litt lenger nede i tråden

Heldig de  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

RonnyØ

Har egentlig ikke brydd meg nevneverdig om dette, men nå ble det helt på grensen til at jeg blir sur faktisk.. Nesten så jeg tror dem spekulerte i å få utlevert 50-60 biler her rett før nyheten kom.
Husqvarna Automower 320

F_P

Jepp Ronny, sagt det før. Ikke spesielt elegant håndtert dette her.
Virker noe snodig dette at man fikser og trikser på biler som er ferdig og skal til Australia, lar folk som sågar har ferdige biler i transit over til Norge få heve kjøpet og bestille på nytt uten kostnad, og til og med refunderer ryggesensorene (nå inkl. i tech) til de som er så heldig å få med autopilot og ACC HW .

Samtidig er det enkelte som tydeligvis har bestilt P85 i USA som har fått biler uten ny HW selv om en S60 produsert samtidig har dette.

Jeg forventer ingenting, og er slett ikke misfornøyd, men man lurer nå litt på hva de driver med når Tesla tydeligvis gjør alt som står i deres makt for å få superduper fornøyde kunder som har levering fra og med oktober-ish og utover, mens vi som fikk bilene like før får seile vår egen sjø uten så mye som et pip. Hadde ikke brydd meg en døyt om dette hadde det ikke vært for disse historiene om alle med biler i produksjonskø, produksjon, transitt etc. som får fikset og trikset med alt mulig nå i etterkant.  :-\

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

RonnyØ

Tror du dem sto på greit for å få den båten kjapt over hit eller? Utlevering 8-9 dager før nyheten.. Ingen biler i levering hverken umiddelbart før eller etter. Jeg har fått det jeg har betalt for, hverken mer eller mindre, men som du sier når andre får fikset og ordnet alt mulig, så kunne jeg tenkt meg litt goodwill for min 800.000,- Model S
Husqvarna Automower 320

Teslanewbie

Kan jo være at Tesla kommer opp med en lur løsning for dem som kjøpte bilen når de trengte det som mest :-) oppførselen nå er ikke i trå med Elon Musks filosofi opplever jeg det som .

Kan jo alltid håpe :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hyperstress

Det er vel kanskje pga denne problemstillingen med all misnøye at alle andre opererer med årsmodeller, og annonserer i god tid når store oppgraderinger kommer. Og de som likevel kjøper utgående modell får gode dealer.
Skal ikke se bort ifra at Tesla ser seg best tjent med å gå over på samme filosofi etter hvert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Teslanewbie

Sitat fra: Hyperstress på fredag 17. oktober 2014, klokken 20:28
Det er vel kanskje pga denne problemstillingen med all misnøye at alle andre opererer med årsmodeller, og annonserer i god tid når store oppgraderinger kommer. Og de som likevel kjøper utgående modell får gode dealer.
Skal ikke se bort ifra at Tesla ser seg best tjent med å gå over på samme filosofi etter hvert.

Ja . Utgående modell eller prefacelift gis det store rabatter på ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

F_P

Sitat fra: Hyperstress på fredag 17. oktober 2014, klokken 20:28
Det er vel kanskje pga denne problemstillingen med all misnøye at alle andre opererer med årsmodeller, og annonserer i god tid når store oppgraderinger kommer. Og de som likevel kjøper utgående modell får gode dealer.
Skal ikke se bort ifra at Tesla ser seg best tjent med å gå over på samme filosofi etter hvert.

Det håper jeg egentlig ikke at de gjør da det er litt av fortrinnet de har, men de trenger å rydde opp litt i "line of communication". De må gjerne gjøre som Apple som de sammenlignes med. Fortell at noe kommer, ikke nødvendigvis hva, men vi må få bedre tid på oss. Så får evt. kunder som havner i brytningspunktet selv vurdere om de skal ta depositumet i tap for å få ny modell eller noe i den duren. Jeg stusser som sagt veldig over at de gjør diametralt motsatt i forhold til "belønning". Det er altså de som har bestilt etter gammelt utstyr men ikke fått utlevert bilen som skal belønnes.

La meg si det sånn. Hadde nyheten kommet 1-2 mnd før om en lansering så er det ikke sikkert jeg hadde laget bråk om å få vite hva, men det kan da tenkes at jeg hadde sagt at da nekter jeg å motta bilen før jeg vet hva det er slik at jeg kan droppe å hente ut bilen. Nå kan det som RonnyØ sier nesten virke som om at det var en stående ordre på å få ut disse 50-60 bilene i en farlig fart før 1. oktober slik at vi ikke fikk kalde føtter.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Amoss

Sitat fra: F_P på fredag 17. oktober 2014, klokken 21:15
Nå kan det som RonnyØ sier nesten virke som om at det var en stående ordre på å få ut disse 50-60 bilene i en farlig fart før 1. oktober slik at vi ikke fikk kalde føtter.

Minner om at Tesla alltid prøver å få ut så mange biler som mulig før kvartalslutt. I september i år ble det igrunnen levert rekord lite biler til å være siste måned i kvartalet. Så nei, tror ikke det bitte lille pushet før månedslutt i september hadde noe som helst med annonseringen den 9. okt. å gjøre.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

F_P

Sitat fra: Amoss på fredag 17. oktober 2014, klokken 21:34
Sitat fra: F_P på fredag 17. oktober 2014, klokken 21:15
Nå kan det som RonnyØ sier nesten virke som om at det var en stående ordre på å få ut disse 50-60 bilene i en farlig fart før 1. oktober slik at vi ikke fikk kalde føtter.

Minner om at Tesla alltid prøver å få ut så mange biler som mulig før kvartalslutt. I september i år ble det igrunnen levert rekord lite biler til å være siste måned i kvartalet. Så nei, tror ikke det bitte lille pushet før månedslutt i september hadde noe som helst med annonseringen den 9. okt. å gjøre.

Sikkert bare vi som ser spøkelser på høylys dag   8)
Uansett oppleves fremdeles timingen som noe uheldig. Mer naturlig, for meg, om man hadde valgt å gjort dette fra og med ferdig med ombygging av fabrikken + kommet med informasjon med litt mer enn 1 ukes varsel.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Amoss

Sitat fra: F_P på fredag 17. oktober 2014, klokken 22:53
Uansett oppleves fremdeles timingen som noe uheldig.

Helt klart, spesielt for deg og andre i din situasjon... Men på den annen side, så lenge de ikke operer med årsmodeller eller andre slike faste sykluser så vil det alltid være noen som akkurat ikke får de siste oppgraderingene. Men med det sagt så kunne helt klart Tesla hatt styrt dette på en bedre måte. Men som kjent, Tesla er flinke til masse, men kommunikasjon er ikke deres aller sterkeste side :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

sven erik


sigurdi

Produksjons stoppen på sensommeren med oppgradering av fabrikken, der ikke alt gikk som planlagt, er nok grunnen til mye av utsettelsene her i Norge og EU.

Produksjon til land utenfir USA, ser primært ut til å bli produsert i starten av et kvartall.
Dette for å få levert ut bilene i samme kvartall.
Resten av tida blir forbeholdt produksjon til NA og USA som har kortete transport.
Når det nærmer seg slutten av kvartallet er det lokale biler som blir produsert og levert ut ASAP.
Pga forsinkelsene etter stopp er nok svært mye av bilene utenfor NA, blitt flyttet til produksjon i starten av Q4.
Det ble satt ny rekort i utleveringer i slutten av September i California, til og med IT personalet måtte trå til og kjøre ut biler til kunder.
Bilene blir levert hjemme hos kundene. :-)

Det er ikke tvil at dette blir gjort for å holde kvartalls tallene så høyt som mulig og da bligjøre investorene og markedet.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

hoffa

Hoho....kanskje dette blir prisen hvis man vil ha ettermontert autopilot ::

teslarati.com
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Pompel

S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA