Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av M@Do, mandag 27. oktober 2014, klokken 19:33

« forrige - neste »

Torgard

Første post ;D
Jeg har en stund nå sett på muligheten for en demokjørt/brukt Tesla Model S, og det er vanskelig å da få med autopilot og D. Jeg ringte til Tesla i dag for å høre om jeg kanskje måtte droppe dette kravet om autopilot, men han kunne informere om at det kunne alltids ettermonteres for ca 3000 kr mer enn det opprinnelig kostet (18200 + 3000 = 21200). Dette var nytt for meg, men det er kanskje andre som har hørt om dette. Er det i tilfelle uavhengig av når bilen er produsert?

I så tilfelle blir det lettere å lete etter bruktbiler som passer for meg.

Torgard

cairnz

Alle D-biler har vel ledningsnettet og de fleste sensorene på plass.

Denne posten var vel ment for biler produsert før autopilot-maskineriet var installert i bilene.
Elbilist

Dennis

Det gjelder bare hvis bilen har autopilot hardware. Da kan de aktivere det senere. Hvis bilen ikke har det så får man ikke det.

Sandvika

Velkommen.
Da tror jeg selgeren har opptrådt litt klønete eller missforstått.

Biler produsert før September/Oktober 2014 har ikke nødvendige sensorer. dvs. radar, kamera bak speilet og sensorer hele veien rundt støtfangerene

Biler produsert etter dette har alle sensorene, men, det er ikke nødvendigvis aktivert i software. Meg bekjent så er det vel bare helt nylig at man har solgt biler hvor dette ikke er aktivert...

Torgard

Ok
Så hvis jeg skulle få hendene på en D-modell, så kan autopilot legges til senere?

Dennis

Tror det blir vanskelig å finne en D modell uten autopilot pakka aktivert. Tipper 99.7% av D bilene har den :)

Cobos

Til informasjon kan man se om bilen har autopilot sensorer veldig enkelt hvis bilen står foran deg. De eldre har parkeringssensorer også mange av de, men fire foran og bak og alle plassert på kortsiden. De med autopilot har 6 foran og bak og det er så mange at 2 av de strekker seg rundt til langsidene.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Dennis

Eller bare se at den har kamera i frontruta og radar i grillen nede :)

Cobos

Kamera i frontruta er ikke like lett å se, men radar i grillen er jo enklere :) sant nok.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

finn_roen

Dødvinkel, hvilke sensor er det som detekterer dette?

Sandvika

http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Det er de som ser ut som vanlige parkeringssensorer, men som går helt ut på siden av støtfangeren.

Dennis

De på sidene som ser ut som parksensorer, men har mye lengre rekkevidde

Torgard

Meg:
"Det du sa om ettermontering av autopilot til 21000, hvilke biler gjelder det? Er det 85D eller S85 også? Før/ etter okt 2014?"

Selger:
"Det kan være S85 med autopilot funksjonen også. På biler som ble produsert etter oktober 2014 så er det 99% sikkert at det er autopilot hardware."

Det er kanskje ikke mange som ikke kjøpte autopilot etter oktober 2014, men noen er det nok, og da er hvertfall muligheten for å etterinstallere det. Noe som i tilfelle gir meg mer utvalg av biler.

Muffinman

Når jeg bestilte i oktober 2014 var autopilot inkludert i tech-pakka. Er det slik at alle biler produsert etter en viss dato har nødvendig hardware, men at det ikke er aktivert om man ikke har valgt det i konfiguratoren?

Torgard

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. juli 2015, klokken 19:51
Når jeg bestilte i oktober 2014 var autopilot inkludert i tech-pakka. Er det slik at alle biler produsert etter en viss dato har nødvendig hardware, men at det ikke er aktivert om man ikke har valgt det i konfiguratoren?

Det virker som det er tilfelle, ja. Hvertfall angående akkurat dette med autopilot.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA