Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av M@Do, mandag 27. oktober 2014, klokken 19:33

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Hva med å oppsøke nærmeste Teslabutikk, invitere VG og lokalavisene? I denne linken har dere gode argumenter som dere sikkert kan bruke.

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

christian1986

Hva med å bare la denne tråden dø?

Dette er håpløst. Som nevnt tidligere vil dette koste så mye at ingen vil være villig til å betale for det.

sisc1337

Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

darthy001

@Philip Marlowe hahahaha den var fantastisk:) og passer jo helt utrolig bra her!

Dennis

Haha.. den videoen passer helt fint inn her ja, bare bytte ut cd anlegg med 4wd og autopilot :P

Muffinman

Ikke kødd med Sipper``n, han har lært meg mye. Søk på "Jeg vil p**e" på tuben ;)

ellholt

Dette var innertier, helt utrolig konge. Hadde helt glemt " Sippern" lololololololol
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

EV - Driver

Det ville blitt heftig å ettermontere dette med alle de endringer som måtte gjøres!

Klipp fra Transportevolved.com:


Tesla isn't offering retrofits
Like the Model S Panoramic glass roof and rear-facing child seats, Tesla says the autonomous driving hardware can't be added after the car has been built at the factory, meaning that those customers with pre-autonomous Model S cars can't have the hardware and software fitted to their cars.
That's partly due to the complexity associated with retrofitting such a large amount of additional hardware, and partly because Tesla has dramatically redesigned the Model S steering, braking and electronics systems to make use of the new auto-pilot hardware. In order to fully retrofit an existing Model S with autonomous features, a customer's car would have to essentially be rebuilt.
For that reason, if you're an existing Tesla Model S customer who wants the new features, you'll have to be content with trading your older Model S in for a new one.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

sn0le



Spol 1 time og 28 minutter og 9 sekunder ut i videoen. Dette var den infoen jeg hadde tilgjengelig da jeg bestilte bilen.
Her sier Elon selv at ACC ikke kan løses kun med software, og krever sensorer.
Og videre sier han: "that is certainly on our product roadmap".

Mitt inntrykk var etter å ha sett denne eventen at ACC ville komme i senere biler og ville kunne ettermonteres.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Teslanewbie

Sitat fra: sn0le på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:39


Spol 1 time og 28 minutter og 9 sekunder ut i videoen. Dette var den infoen jeg hadde tilgjengelig da jeg bestilte bilen.
Her sier Elon selv at ACC ikke kan løses kun med software, og krever sensorer.
Og videre sier han: "that is certainly on our product roadmap".

Mitt inntrykk var etter å ha sett denne eventen at ACC ville komme i senere biler og ville kunne ettermonteres.

Det er flere slike uttalelser ute. flere som har fått denne info om at dette skall gå å ettermontere.

Jeg så frem til å ha bilen en lengere tid med  mulighet til å ettermontere når relevante utstyr kommer ut isteden må jeg kjøpe en ny bil får å få dette på plass.. det er en forskjell .. og dette er villedende markedsføring uansett hva hylekoret her inne med nesegrus beundring for alt hva tesla heter sier.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: sn0le på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:39
Mitt inntrykk var etter å ha sett denne eventen at ACC ville komme i senere biler og ville kunne ettermonteres.

Han sier helt klart at dette kommer, og at det ikke bare blir en software oppdatering. Men ingen ting av det han sa her kan jeg tolke som noe signal om at dette vil kunne ettermonteres på leverte biler - men så klart, ei heller at det ikke kan ettermonteres.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

tklev

Sitat fra: sn0le på onsdag 15. oktober 2014, klokken 23:39


Spol 1 time og 28 minutter og 9 sekunder ut i videoen. Dette var den infoen jeg hadde tilgjengelig da jeg bestilte bilen.
Her sier Elon selv at ACC ikke kan løses kun med software, og krever sensorer.
Og videre sier han: "that is certainly on our product roadmap".


Mitt inntrykk var etter å ha sett denne eventen at ACC ville komme i senere biler og ville kunne ettermonteres.

Han er jo rimelig tydelig her at det skal inn som et nytt produkt (roadmap) og at det ikke kunne løses kun i Software.

sn0le

Ja, men spørsmålet var i forbindelse med oppgraderingen av softwaren til 6.0.
Den som stilte spørsmålet sa jo noe som "vil ryggelinjer og ACC komme som en del av den oppgraderingen du snakket om?"

Hadde Elon sagt at "det krever ny hardware som IKKE vil kunne ettermonteres på bilene som er solgt" så ville det ikke vært noen tvil.

Men han sier "det krever mere enn software, det krever sensorer, og vi har det i produktplanene våre".
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Amoss

Sitat fra: sn0le på torsdag 16. oktober 2014, klokken 09:50
Ja, men spørsmålet var i forbindelse med oppgraderingen av softwaren til 6.0.
Den som stilte spørsmålet sa jo noe som "vil ryggelinjer og ACC komme som en del av den oppgraderingen du snakket om?"

Hadde Elon sagt at "det krever ny hardware som IKKE vil kunne ettermonteres på bilene som er solgt" så ville det ikke vært noen tvil.

Men han sier "det krever mere enn software, det krever sensorer, og vi har det i produktplanene våre".

Sant nok, men på den annen side svarer han vel egentlig "nei" på spørsmålet? Det er ikke en del av den software oppgraderingen han snakket om, da dette krevde hardware i tillegg - bla. sensorer. Ikke ett ord om hvor vidt dette ville være mulig å oppgradere på leverte biler. Men som sagt, heller ikke at det ikke skulle være mulig.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ellholt

Litt spesielle forhold I Australia.
" In Australia we dodged a bullet, and ALL cars to be sold here will have the sensors. The factory offered rebuilds to those of us whose production was complete, me included. My car came off the line on 20th August but as there has not been a launch here, and it is not due for at least another 4 to 6 weeks or more, they would have been delivering a few sigs that were seriously outdated, and that certainly would not have been fair. So, they also allowed me to change my order and get black headliner, as well as prioritized construction. New order on 3rd October, VIN 4th October, construction began 9th October. with luck, the first sigs will be delivered here end November."

Står på http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot  litt lenger nede i tråden
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA