Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Dennis

Det vet vi nok ikke enda. Må bare se hva som kommer av meldinger om den feilen framover. Kan være det bare er noen få tilfeller pgs feil på noen få av de produserte. Eller så er det en designfeil og vil komme på alle, da sliter Tesla.

pej

Min 85 (2014) var inne 4 av de 10mnd jeg eide den. orker ikke dette en gang til. Kjører til det stopper og leverer bilen tilbake. Har heldigvis en bil i backup hjemme i hagen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Teslanewbie

#947
Sitat fra: pej på mandag 24. august 2015, klokken 10:22
Min 85 (2014) var inne 4 av de 10mnd jeg eide den. orker ikke dette en gang til. Kjører til det stopper og leverer bilen tilbake. Har heldigvis en bil i backup hjemme i hagen.

4 Måneder !!!

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pej

Ja, tillsammen. Noen uker hver gang.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Sjøhyene

Tror det er lurt for ens egen del og for teslas del om man heller samler opp litt feil, så sant det ikke er noe super kritisk da. Skulle jeg vært helt nazi på å bestille asap time  hver gang jeg oppdaget noe galt hadde vel min stått i drammen i ca 3 av de 18 månedene jeg har hatt bilen tenker jeg.
Garanti og forbrukerlovene varer jo uansett i enda noen år til.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

1000kwh

Hvor ofte er Leaf-eierne inne med sin bil på verksted? :P Virker som jo om at Tesla lager katastrofalt dårlige biler ut i fra denne tråden..


Olofm

Bortsett fra årlig service, har jeg hatt min Leaf på verksted 1 gang da bryteren til vindusheisen sluttet å virke. Ble fikset på 15 minutt. Dette i løpet av 3,5 år.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

lunitiks

Sitat fra: 1000kwh på mandag 24. august 2015, klokken 13:03
Hvor ofte er Leaf-eierne inne med sin bil på verksted? :P Virker som jo om at Tesla lager katastrofalt dårlige biler ut i fra denne tråden..


Whæ.. Jeg har ikke reklamert på 1 feil ved Leafen siden levering H-2013 (ny). Når det er sagt, så er jeg lite pirkete + at Leafen er jo en "billigbil" med minimalt ekstra stæsj. Tesla er mer cutting edge
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

RuneW

Sitat fra: 1000kwh på mandag 24. august 2015, klokken 13:03
Hvor ofte er Leaf-eierne inne med sin bil på verksted? :P Virker som jo om at Tesla lager katastrofalt dårlige biler ut i fra denne tråden..

Jeg har hatt min Leaf (mars 2012) på verksted 3 ganger (tykkere kabler til fjernlys, dårligve spylere og knirk i forstillingen). Maks 3 ukers ventetid på verkstedet og gratis leiebil hver gang.

Jeg synes egentlig det er skikkelig elendig på en ny bil, men i forhold til amerikansk kvalitet er jo Leafen i en helt annen liga...

Trodde Tesla skulle få orden på kvaliteten, men det ser ikke sånn ut. Dessverre. Har egentlig lyst på en, men jeg orker ikke en gang tanken på å få en mandagsbil ala noen av disse eksemplene her inne.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

HåkonE

Dette minner meg litt om noe jeg observerte på et BMW forum (3-serie). Et problem dukket opp. Omkring 10 personer hadde fortsatt ikke fått utbedret feilen sin etter en stund.

De samme 10 repeterer at problemet er omfattende, og deres sak fortsatt ikke er løst. Fakta blandes med spekulasjoner og rykter. Var til og med et par amerikanere som trodde dette kom til å knekke hele BMW-konsernet over ende. Andre skulle kontakte pressen.

Nye kjøpere blir nervøse for å kjøpe BMW.

Ingen tenkte på de omlag 1,5 millioner 3-serie kundene som ikke hadde noen grunn til å skrive i tråden.

Jeg sier ikke at det er tilfellet her (og tviler ikke på at de som har problemer faktisk har det), men det er mistenkelig få (flere som repeterer egne problemer) siden i våres til at dette skulle være et omfattende problem relativt til antall Model S som ruller på veiene.

Eller er det en statistikk eller noen tall jeg ikke har fått med meg?   :)

arnkl

Nokon har heil klar vore meir uheldig enn andre.

Sjølv har eg berre vore på servicesenter med bilen 2 gangar. Det var ved 20k og 40k service. Dei fiksa då samstundes det som var av reklamasjonsarbeid. Første gang var det fiks av ladarane til 32A, titanplatate under og smelling i rattstamme. Sist gang var det bytte av bremser til "Nordic version" (som eg forresten er strålande nøgd med, samanlikna med dei orginale). No er eg på 53k og har ikkje noko på lista når eg no skal bestille 60k service. Så eg har berre vore 4 dagar utan bil på dei 18 månadane eg har eigd bilen.

Skulle eg venta med å bestilt pga feila eg las om på forumet så hadde eg gått glipp av 18 månadar med ein fantastisk bil.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

RaBalder

Sitat fra: arnkl på mandag 24. august 2015, klokken 17:35
:
Så eg har berre vore 4 dagar utan bil på dei 18 månadane eg har eigd bilen.
:

:o  ???  ::)  Det er Model S du har?  ???

Dennis

Mange som opplever problemer som ikke er på forumet også ;) Heldigvis ikke så mye på min etter 12 000km. Har dugg i tålelys/ryggelys samt at det kommer klikkelyd når jeg svinger for å parkere. Men hadde egentlig forventet ingen feil på en ny bil etter så kort tid.

En ting er helt sikkert og det er at når de har 4-5 måneder ventetid for garantiarbeid/service er de ikke feilfri.

cirys1

Sitat fra: HåkonN på mandag 24. august 2015, klokken 17:03
Dette minner meg litt om noe jeg observerte på et BMW forum (3-serie). Et problem dukket opp. Omkring 10 personer hadde fortsatt ikke fått utbedret feilen sin etter en stund.

De samme 10 repeterer at problemet er omfattende, og deres sak fortsatt ikke er løst. Fakta blandes med spekulasjoner og rykter. Var til og med et par amerikanere som trodde dette kom til å knekke hele BMW-konsernet over ende. Andre skulle kontakte pressen.

Nye kjøpere blir nervøse for å kjøpe BMW.

Ingen tenkte på de omlag 1,5 millioner 3-serie kundene som ikke hadde noen grunn til å skrive i tråden.

Jeg sier ikke at det er tilfellet her (og tviler ikke på at de som har problemer faktisk har det), men det er mistenkelig få (flere som repeterer egne problemer) siden i våres til at dette skulle være et omfattende problem relativt til antall Model S som ruller på veiene.

Eller er det en statistikk eller noen tall jeg ikke har fått med meg?   :)

Hadde bare vært 10 stk av 1,5 mill, bare av DU bytte har det vært flere tusen i Norge her det bare ruller 7000. Syns færre melder om dørhåndtak noe jeg mener kanskje er den tingen for mest feilpotensiale.

De må bare få drivlinjen på plass, de har veldig mye problemer med den DU, kontaktorer, sikringer, batteri, dette er kostbare feil. Og P85d har kanskje ikke DU problemer men det er mange som har problemer med motor framme visst man leser amerikanske forum.

pej

Tro meg Sjøhyene, jeg samlet opp på den første bilen min, men lekasjer tar jeg alvorlig. Den hadde ikke pano, men vannet kom inn likevel gjennom sammenføyningene i taket. Nå har jeg gitt opp kvaliteten til Tesla, så jeg bare bruker bilen til den stopper. Gidder ikke bry meg om feil på lister, klunkelyder, knirkelyder løst taktrekk osv. Så lenge bilen går, er jeg happy. Jeg har innsett at man ikke kan finne en feilfri Tesla... ennå. Håper det bedrer seg.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA