Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: kaiat på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:38
Har sett på amerikanske forum at det rapporteres om feil på DU på Toyota Rav4EV som jeg tror har det samme Tesla-drivverket som Mercedes'en. Usikker på hvor hyppig det forekommer, men det skjer i alle fall.

Har vel mer til felles med  Roadster mener jeg. Ble produsert 2012-2014, lenge før 85D/Mercedesmotor ble produsert.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mp352

Krl: Min S85 levert mai 2014 fikk skiftet DU torsdag. Jeg kunne ikke høre noe feil med den, men de skiftet den likevel. Har heller ikke klagd over noe, dette var noe tekniker kom frem til under service i sommer(beskrevet som milling sound).

Belloq

Sitat fra: krl på lørdag 31. oktober 2015, klokken 19:04
Jeg hadde nylig bilen inne, og fikk beskjed om at DU-en svettet litt olje / hadde en liten oljelekkasje. Og at den derfor mest sannsynlig må byttes. Dette er en S85 av typen som ble levert ut rett før jul i 2014. Med autopilot-hardware.

Så langt har DU-en fungert bra, med unntak av en noe tiltagende elektromotor-lyd ved visse hastigheter. Disse dukket opp rundt 8000-15.000 km, men har vært stabile siden dette (har kjørt snart 10.000 km etter at lyden dukket opp). Det er snakk om en helt akseptabel elektromotor-uling, så jeg har ikke tenkt på dette som noe problem. Og merker ikke noe særlig til slark i drivverket heller.

Har noen fått byttet DU i det siste, eller er de fremdeles tomme? Jeg fikk beskjed om at jeg får ny når neste forsendelse ankommer.

Var akkurat slik min hørtes ut også, men var og fikk sjekket lyden og de sa den måtte byttes. Da hadde ingen inne da fikk jeg høre. Det var ca 2 uker siden, så fikk jeg alle disse feilmeldingene og Du må byttes, og da hadde de plutselig inne:) Virker som de har noen på lur som de bytter hvis noe slikt skjer.
Er jo greit nok det, siden det er driftstopp det er snakk om.
P85 2014

kaiat

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 31. oktober 2015, klokken 23:45
Sitat fra: kaiat på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:38
Har sett på amerikanske forum at det rapporteres om feil på DU på Toyota Rav4EV som jeg tror har det samme Tesla-drivverket som Mercedes'en. Usikker på hvor hyppig det forekommer, men det skjer i alle fall.

Har vel mer til felles med  Roadster mener jeg. Ble produsert 2012-2014, lenge før 85D/Mercedesmotor ble produsert.

Sikker på dette? Ser at det er nevnt flere steder at det er samme drivverk. Men det kan jo være at folk trekker den slutningen siden begge bilene er fremhjulsdrevne med Tesla-drivverk.

o.b.lix

Sitat fra: kaiat på søndag 01. november 2015, klokken 09:50
Sikker på dette? Ser at det er nevnt flere steder at det er samme drivverk. Men det kan jo være at folk trekker den slutningen siden begge bilene er fremhjulsdrevne med Tesla-drivverk.

Siden de begynte å levere denne motoren i 2012, er jeg ganske sikker på at den ikke har noe til felles med 85D/B-electrik-motoren ja.

Her er et bilde
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

F_P

ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-Q) installert, så får vi se om den holder mer enn 30k (egentlig bare 23-24k) km som den fabrikkmonterte hadde i seg.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Belloq

Sitat fra: F_P på fredag 13. november 2015, klokken 22:48
ASY,P-TRAIN,MECH,COMPLETE,RC (1002633-00-Q) installert, så får vi se om den holder mer enn 30k (egentlig bare 23-24k) km som den fabrikkmonterte hadde i seg.

Får satse på at du fikk den nye typen:) som skal holde en million miles ::)
P85 2014

drFloyd

Den første DUen i min P85+ holdt i ca 22 000 km. Nr. 2 holdt i ca 21 000 km. Nr. 3 holdt i ca. 2 000 km. Utviklinga går med andre ord ikke akkurat i riktig retning og nå begynner jeg rett og slett å miste trua på at dette vil bli noe bedre...

Muffinman

37,5 - 14 og 43,5 så langt på den nyeste her. Og den høres slettes ikke bra ut. Når den overdøver både støydemping og piggdekk opp til 60km/t blir jeg spent på om den holder til januar når det er tid for reklamasjonsarbeid. Og jeg er spent på om lydopptaket de gjorde for over 20.000km siden har avstedkommet beslutning om bytte. Den som lever får se...

Lynet

Sitat fra: drFloyd på lørdag 14. november 2015, klokken 21:45
Den første DUen i min P85+ holdt i ca 22 000 km. Nr. 2 holdt i ca 21 000 km. Nr. 3 holdt i ca. 2 000 km. Utviklinga går med andre ord ikke akkurat i riktig retning og nå begynner jeg rett og slett å miste trua på at dette vil bli noe bedre...
Har du ikke krav på ny bil/ heve kjøpet når en så vesentlig del er forsøkt reparert 3 ganger?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hodetelefoner

DU feilen med MB er jo pga SW...

Bjoris

Har det vært DU problemer på D modellene eller har de klart å luke helt bort dette nå?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

For å si det sånn: Fremre DU høres. Men lyden skiller seg markant fra lyden på den youtube-videoen inne på Teslarati. Min 70D har en slags elektronisk hvinelyd til tider. Litt usikker på om dette er u/normalt. Skal i alle fall få Tesla til å sjekke det ved neste service
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på søndag 15. november 2015, klokken 15:31
Fersk, interessant artikkel om dette på http://www.teslarati.com/like-need-tesla-drive-unit-replacement/
Sitatmetal particles getting into the fluid around the drive unit, and as the concentration of particles increased, it caused the noise from the drive unit to become louder when under load.
Read more at http://www.teslarati.com/like-need-tesla-drive-unit-replacement/#Aqfe2fJbAmfeZqyW.99
Metallpartikler i oljen, ja. Hadde vel en mistanke men ble ikke akkurat beroliget. Dette betyr jo to ting:

1. Skiten kan fint havarere om man kjører lenge nok
2. Det vil utvikle seg eksponensielt da det genereres flere metallpartikler jo flere metallpartikler det er i oljen, med andre ord vil det gå veldig fort unnabakke etterhvert  ???

Nå skal jeg bruke bilen i jobb kun et par uker til, så skal samboeren min ha den. Hun BØR ikke bli stående med havarert driveunit på vinterfjellet med en liten baby for å si det sånn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA