Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hengerfeste - mulighet i fremtiden på eksisterende biler?

Startet av alex313, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

sven erik

hei
jeg hvar inne  nå da hadde de ope DU og byttet en del  så sier de at  nei det hvar ikke noe feil med DU  halo  DU er hele enheten  når det er noe en fikser i den  så er det  et problem   
ja problemmet med tesla nå er at de skal  fikse alt så fort og  at de ikke får fikset grunnene til ting   men tar bare symtomet

Muffinman

Stod ved på et fortau i Trondheim i dag når jeg hørte en kjent lyd bak meg. Jepp, nøyaktig samme DU-bråket som jeg har på min bil. Det var en av bilene til Stjørdal Taxi, en S85. Den var temmelig ny og hadde regnr. EL60xxx, så jeg blir litt skeptisk til at DU-problemet er løst dessverre.

F_P

Dæven nå bræker det fælt i min DU. Klunken har kommet også + den viner faktisk litt på lav regen også av og til. Såpass til lyd at jeg tenker det er flaut å kjøre sakte forbi noen  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sven erik

jeg har kjørt ine til det høres ut som du  kjører i gang sirkel sag  bare en så vitt  er i nærheten av gasspedal   da er det flaut  ja  en den jeg har nå har holt  i noen uker

jorkus

Er det noen som har fått byttet DU i det siste? Jeg har ventet siden mars, og er på "venteliste" for ny DU og lurer på om det er noe vits å purre Tesla...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Rasmus.B

Min er inne for bytte i dag på Grorud. Det er en P85 driveunit.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Muffinman

Det at de tar seg rikelig god tid nå tyder kanskje på at de er trygge på at DU``ene ikke havarerer selv om det er ulyd? Hos meg er det tre måneder og 17.000km siden de gjorde lydopptak og skulle komme tilbake til om DU skulle skiftes eller ikke. Jeg har ikke fått tilbakemelding tross purring, og i mellomtiden er ulyden gått fra svak til direkte plagsom både på innsiden og utsiden av  bilen. Og lyden er gått fra å ha "elektronisk" preg til å lyde som utslitte lagre/drev. Ikke veldig happy over å måtte kjøre rundt med dette, og snart setter vinteren inn. Kilometertelleren snurrer raskt, for det meste langturer ifm jobb og jeg håper jeg ikke blir stående et sted i snøføyka. Og jeg håper enda mer at samboeren min med liten baby ikke opplever det samme, hun vil også bli å ta en del turer med bilen i vinter.

4,5 måneder etter bestilling av time skal den på verksted i midten av januar, men jeg har altså ikke fått tilbakemelding om de har tenkt å bytte DU. Jeg håper de endelig kan bli ferdig med bilen da, dvs at alt blir vellykket og at ingen nye feil tilføres.

hstad

Sitat fra: Muffinman på fredag 23. oktober 2015, klokken 10:36
Hos meg er det tre måneder og 17.000km siden de gjorde lydopptak og skulle komme tilbake til om DU skulle skiftes eller ikke. Jeg har ikke fått tilbakemelding tross purring

Man skulle tro man pratet om useriøse bruktbilforhandlere og ikkje en seriøs leverandør av Premium biler!!
Sagflis i motorolja sier du, nei dette veit vi ingenting om.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

Belloq

Venter på Du jeg også, har fått den berømte sirkelsag lyden. Tesla Drammen hadde ikke inne, og viste ikke når de ville få inn. Tipper de har en rest liste på Du lang som et vondt år .
P85 2014

slumberjack

Idag ble jeg passert av en mørk blå (tror jeg) Tesla taxi i Trondheim, trolig den samme som nevnt noen poster over. Ingen andre gående i bybildet reagerte, men det er første gang jeg hører denne lyden. Ikke kraftig som en sirkelsag på samme avstand, men jeg hørte den før jeg så bilen komme (bak meg). 


timingbeltkiller

@Muffinman:

Kanskje du har hovedskylden for denne lite flatterende sisteplassen:
http://n4bb.com/wp-content/uploads/2015/08/truedelta-by-make.jpg
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Powerflux

Sitat fra: Belloq på fredag 23. oktober 2015, klokken 17:36
Venter på Du jeg også, har fått den berømte sirkelsag lyden. Tesla Drammen hadde ikke inne, og viste ikke når de ville få inn. Tipper de har en rest liste på Du lang som et vondt år .
Kanskje på tide å få et par Jumbo Jets med DU``er hit igjen :-X
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Muffinman


Spinner

Sitat fra: Muffinman på fredag 23. oktober 2015, klokken 19:41
Hotlinking forbudt, acces denied...
Høyreklikk -> Kopier link -> Lim inn i ny fane.

cirys1

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 23. oktober 2015, klokken 18:48
@Muffinman:

Kanskje du har hovedskylden for denne lite flatterende sisteplassen:
http://n4bb.com/wp-content/uploads/2015/08/truedelta-by-make.jpg

"Error 1011 Ray ID: 239fa3b957a2376e • 2015-10-23 18:52:31 UTC
Access denied"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA