Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dieselvarmer ønskes kjøpt

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 13. oktober 2014, klokken 14:17

« forrige - neste »

crusader78

Til de som har hatt bilen inne på 1. Service, hva sier bilen om når neste service skal være?
Er det en gitt måned/år eller er det km som teller etter 1. Service?

Ara

Min var på service nå for et par uker siden, og den sier nå at neste service er 1-2018.

Klykken

Regner med at tid er det som begrenser hovedservicene. Ellers har du vedlikeholdsservice som såvidt jeg vet er behovsorientert, som f.eks bremsesystem.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

crusader78

Er det bilen selv som rapporterer behovsorientert service? eller vil det være etter en service?

Klykken

Bilen selv ja. Sensorer som registrerer slitasje osv. Slik har det vært på alle mine og familiens BMWer.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. januar 2016, klokken 08:39
Bilen selv ja. Sensorer som registrerer slitasje osv. Slik har det vært på alle mine og familiens BMWer.
Jeg har på tidligere BMWer opplevd å dra på service 3 ganger på 6mnd. Det er da service pakkene begynner å gi stor verdi. De vil ikke bytte noe for tidlig heller, eller kanskje hvis du betaler full pris.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:07
Jeg har på tidligere BMWer opplevd å dra på service 3 ganger på 6mnd. Det er da service pakkene begynner å gi stor verdi. De vil ikke bytte noe for tidlig heller, eller kanskje hvis du betaler full pris.
Tidligere BMWer, ja - men jeg har mine tvil til at sånne ting dukker opp i samme frekvens på i3 - det er vel omtrent bare en tiendel av servicepunkt og slitedeler i forhold til dino-utgavene...

LMOR

Sitat fra: bromm på mandag 25. januar 2016, klokken 13:06
Sitat fra: LMOR på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:07
Jeg har på tidligere BMWer opplevd å dra på service 3 ganger på 6mnd. Det er da service pakkene begynner å gi stor verdi. De vil ikke bytte noe for tidlig heller, eller kanskje hvis du betaler full pris.
Tidligere BMWer, ja - men jeg har mine tvil til at sånne ting dukker opp i samme frekvens på i3 - det er vel omtrent bare en tiendel av servicepunkt og slitedeler i forhold til dino-utgavene...
Tja, det mest uforutsigbare er velg bremseklosser og skiver, og der et det ingen forskjell. Kan fort ende opp med 5 varsel på 5 mnd, hvis meldingene begynner rett etter standard-service.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Sitat fra: LMOR på mandag 25. januar 2016, klokken 13:30
Sitat fra: bromm på mandag 25. januar 2016, klokken 13:06
Sitat fra: LMOR på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:07
Jeg har på tidligere BMWer opplevd å dra på service 3 ganger på 6mnd. Det er da service pakkene begynner å gi stor verdi. De vil ikke bytte noe for tidlig heller, eller kanskje hvis du betaler full pris.
Tidligere BMWer, ja - men jeg har mine tvil til at sånne ting dukker opp i samme frekvens på i3 - det er vel omtrent bare en tiendel av servicepunkt og slitedeler i forhold til dino-utgavene...
Tja, det mest uforutsigbare er velg bremseklosser og skiver, og der et det ingen forskjell. Kan fort ende opp med 5 varsel på 5 mnd, hvis meldingene begynner rett etter standard-service.
Ja mulig du har rett, men selv bremser jeg veldig lite med friksjonsbremsene, og etter den minimale slitasjen jeg har sett på bremsene ved de 4 sommer/vinter-omleggingene, så er det faktisk veldig forutsigbart så langt ;)

LMOR

Som nevnt tidligere i tråden, er det stor forskjell på hvor lenge klosser og skiver varer ift hvor du bor i landet.
Og dette er bare et "problem" for oss som har dette med i service avtalen, fordi BMW ikke bytter før bilen sier du må, og da kan alt bli byttet over opp til 4 ganger over en kort periode.
Hvis du uansett må betale for dette inkl arbeid, er det nok mer økonomiske å bytte alt på færre turer til verksted.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Sendte en forespørsel om serviceavtaler nå (bilen skal inn neste uke), og fikk kun to valg; 5 år/100.000 eller 5 år/60.000. Tilbyr ikke alle salgsavdelingene det samme rundt i landet?
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

brukeri3

Sitat fra: Sirka på fredag 29. januar 2016, klokken 15:19
Sendte en forespørsel om serviceavtaler nå (bilen skal inn neste uke), og fikk kun to valg; 5 år/100.000 eller 5 år/60.000. Tilbyr ikke alle salgsavdelingene det samme rundt i landet?

Bilia januar 2016: BSI 5år/60000 kr 5020 inkl mva
i3/mineral grey/loft

MortenH

#132
Bavaria Bryne, januar 2016:
1. service: 2744 kr m/mva
BMW i Service Inclusive: 5 år/60000 km: 5020 kr m/mva

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

TorleifS

Da blir det vel BSI+...
Fikk "brake pads needs to be replaced" dagen før jeg skal inn til 2års service! 42.500 km.
Sort/hvit i3

esselt

Har nettopp vært på 1. gangsservice hos Sulland Auto Trondheim.
Fikk tilbud på 5400,- for service, gikk inn i serviceavtale 5år/100 000km for like under 4900,-. Ble fortalt at 5år/100 000km kostet 410€, så den varierte med valutakursen + mva.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA