Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Baard, onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stormfull

Sitat fra: hdh på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:26
Sitat fra: Stormfull på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:11
Men dette er kun når du har bilen i lading. For meg så får jeg ikke muligheten til å lade på jobb og da varmer den vel bare i 5 min uansett om man setter i gang via app, i bilen eller via direkte med bruk av nøkkel:(
Syntes tiden ved bruk av varme uten bilen på lading er for dårlig med 5 min spesielt når temp kryper ned mot -15

Jeg er faktisk usikker på om timer fungerer i det hele tatt når bilen ikke står på lading. Da tror jeg du bare kan slå på varmen der og da enten m. nøkkel eller via app/nettside.

Det gjør den men varmer kun i 5 min. Syntes denne tiden burde være lengre og håper de kan gjøre noe med det
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

qwertyasdf

Sitat fra: Stormfull på søndag 07. desember 2014, klokken 21:22
Det gjør den men varmer kun i 5 min. Syntes denne tiden burde være lengre og håper de kan gjøre noe med det

Oppfordrer alle til å klage Renault/forhandler om å få fikset dette. Det burde være en opsjon å kjøre varmeapparatet lenger, i hvert fall når bilen står til lading. Jeg er ikke i nærheten av frostfri rute etter fem min.

Speeder

Kan man starte den flere ganger etter hverandre?
En løsning der man selv velger enten tid, eller maksimal tapping av batteri, hadde vært kjekt.
Zoe 43kW

Baard

Renault Zoe, 2014

stefka

Hvorfor bruker dere ikke timeren i bilen? Det fungerer helt perfekt, på disse temperaturene settes oppvarmingen i gang cirka en halv time før den planlagte starttiden. Når vi kjører avgårde er bilen isfritt og oppvarmet.

qwertyasdf

Sitat fra: stefka på fredag 26. desember 2014, klokken 22:36
Hvorfor bruker dere ikke timeren i bilen? Det fungerer helt perfekt, på disse temperaturene settes oppvarmingen i gang cirka en halv time før den planlagte starttiden. Når vi kjører avgårde er bilen isfritt og oppvarmet.

Fordi jeg sjelden vet akkurat når avreise er. Grunnet fleksitid om morgenen, grunnet livet resten av dagen.

Stormfull

Sitat fra: Baard på fredag 26. desember 2014, klokken 22:29
Du kan starte den flere ganger etter hverandre ja...

Nei å starte den flere ganger etter hverandre går ikke. Man får beskjeden at du har startet den for mange ganger innenfor en tidsperiode:(( Irriterende
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

Jeg skal sende inn en klage mail på akkurat dette med forvarming uten lading og at bilen ikke finner ladeplasser tilpasset bilens kabel. Får ved søk på dette bare at det ikke er mulig i landet bilen er i???
Via gps så finner jeg mange men når du ber bilen å kjøre dit så får jeg beskjed om at ladestedet ikke er kompentibel med bilen. Syntes det er litt dumt med denne funksjonen når den ikke virker og man er avhengig av å bruke nettbrett/telefon for å gå inn på ladestasjoner.No??
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Øyvind I

Får også melding om at man ikke kan komme frem til valgt destinasjon selv om km på batterindikaror sier at det går fint. Feil rute velges også
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Baard

Sitat fra: Stormfull på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:08
Sitat fra: Baard på fredag 26. desember 2014, klokken 22:29
Du kan starte den flere ganger etter hverandre ja...

Nei å starte den flere ganger etter hverandre går ikke. Man får beskjeden at du har startet den for mange ganger innenfor en tidsperiode:(( Irriterende
Jeg har startet min to ganger etter hverandre med fjernkontrollen...har ikke prøvd med appen....
Renault Zoe, 2014

Flips

Fikk et brev fra Renault idag om at varmeapparatet i Zoe ikke var bra nok og at vi kunne ta den med til en forhandler for en omprogrammering som skal gjøre det bedre. Det skal ta 25-30 minutter. Har merket at varmeapparatet bare slipper ut varm luft hvis man har på "Max" temperatur, og da blir det veldig for mye av det gode.

abc

Samme her.

Veldig hyggelig brev å få da det betyr økt kjørelengde siden varmepumpen ikke må gå på max lenger.

hdh

Har fått dette brevet jeg også. Nå er jo bilen min inne til reparasjon ifm. kollisjonsskader, så får se om det blir tatt ifm. dette eller om jeg må avtale dette etterpå.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Zoe64

Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA