Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Baard, onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

elektrolux

Har hørt om dette med dugg i Eco modus. Kan tyde på at Eco modus aktiverer resirkulering av kupeluften.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ladov

Kanskje bilen bare krever tilvenning? Jeg brukte alltid defrosteren på frontruta på våte dager helt til jeg la merke til den 'pil opp' knappen på klimaanlegget. Den virker aldeles utmerket for å holde ruta duggfri på våte dager. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Klykken

Dugg på frontruta er ikke bare et Zoe-problem. Golf, i3 og Leaf får det også skal man tro delforumene og bl.a. testen av golf på forsiden av elbil.no. På i3en skjer dette når man er for "gjerrig" med viften og hastigheten og det er "rått og fuktig" ute etter min erfaring. Regner med det er samme årsaken på de fleste bilene. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

tomrh

Sitat fra: Klykken på onsdag 29. oktober 2014, klokken 08:24
På i3en skjer dette når man er for "gjerrig" med viften og hastigheten og det er "rått og fuktig" ute etter min erfaring. Regner med det er samme årsaken på de fleste bilene. :)
Kan bekrefte det for trilling og Leaf også. Hadde problem som ny elbileier fordi jeg var for gjerrig med strøm. Nå starter jeg alltid kjøring/oppvarming med luft opp mot frontruta slik at den varmes opp. Da dugger det ikke.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Klykken

Renhold er også essensielt for at det ikke skal dugge. En skitten rute (på innsiden) dugger fortere enn en ren en.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Stormfull

Er det mulig å starte varming av kupee uten at lading pågår? Har selv bare fått til dette med lading tilstedet.
Eller går ikke det
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

abc

Kupeen kan varmes i 5 minutter uten ekstern strøm.

Kan startes fra nøkkelkort, app og webside  :)

Stormfull

Hvor langt fra kan den settes i gang med nøkkelkortet? Det er ett godt stykke fra arbeidsplassen til bilen.
Hvem app er det som er best til dette?
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen

Flips

Sitat fra: Stormfull på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:01
Hvor langt fra kan den settes i gang med nøkkelkortet? Det er ett godt stykke fra arbeidsplassen til bilen.
Hvem app er det som er best til dette?
Du kan bruke Renaults offisielle app, den heter "Z.E Services".
Google Play
App Store

Stormfull

Takk men lastet den ned men står ingenting om sette på ac eller skru av? All info om lading og batteri får jeg opp. Sette på tidslading får jeg gjort. Hvor langt unna kan man aktivisere ac

abc

Dersom det er som på min telefon, så har du nå fått tre små prikker nederst i høyre hjørne på skjermen. Trykk der.

Da kommer det opp valg om også klimaanlegg, hvor du også har valget "start".

Stormfull

Ja de prikkene har jeg. Men får bare batteri-hjem-innstillinger.  Må kanskje være nærmere bilen

Baard

Sitat fra: Stormfull på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:36
Takk men lastet den ned men står ingenting om sette på ac eller skru av? All info om lading og batteri får jeg opp. Sette på tidslading får jeg gjort. Hvor langt unna kan man aktivisere ac

Jeg ser du har en Zoe Life. Jeg er usikker på om den har muligheten til å skru klima/av på via app, men jeg skal ikke si det for sikkert....
Renault Zoe, 2014

Stormfull

Ja det kan det være :) Får startet ac via nøkkel men usikker på rekkevidde

Flips

Det kan hende at man kan kjøpe Z.E interactive-pakken via R-Linken hvis man har Life. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA