Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3G problemet er tydeligvis (ikke) fikset?

Startet av Baard, onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:46

« forrige - neste »

Baard

Det begynner å bli kjølig i været. Hva synes dere andre som har Zoe om varmeapparatet i deres biler så langt??
Renault Zoe, 2014

tinker

Det ble atskillig bedre når jeg skrudde av eco-knappen i alle fall! :)

Syns det funker fint så langt, men den kaldeste morgenen jeg har kjørt så langt har vært ca 8 grader. Det er vel ikke allverdens test enda det.

Ellers har det vært ganske fuktige morgener, jeg har noen ganger måttet overstyre viftehastigheten på frontruta for å holde duggen vekke.

2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

abc

Litt tidlig å si enda, men fullt mulig at jeg må ta en prat med selger da jeg ikke synes det er samsvar mellom temperatur på "hjulet" og temperatur i kupeen - når anlegget står på auto.

Foreløpig er dette løst med å øke temperaturen på hjulet. Det er ingen tvil om at bilen kan produsere varme nok, men jeg er ikke sikker på at autofunksjonen er god nok når det blir en god del kaldere.

Må få kaldere dager før jeg vet mer... 2 grader her i morges.

Baard

Sitat fra: abc på tirsdag 23. september 2014, klokken 12:31
Litt tidlig å si enda, men fullt mulig at jeg må ta en prat med selger da jeg ikke synes det er samsvar mellom temperatur på "hjulet" og temperatur i kupeen - når anlegget står på auto.

Foreløpig er dette løst med å øke temperaturen på hjulet. Det er ingen tvil om at bilen kan produsere varme nok, men jeg er ikke sikker på at autofunksjonen er god nok når det blir en god del kaldere.

Må få kaldere dager før jeg vet mer... 2 grader her i morges.

Jeg sitter med det samme inntrykket, at det er nok varme, men at hjulet ikke stemmer med tempen....Hadde 3 grader i morges....

/Baard
Renault Zoe, 2014

Rav4_EV

Bruker aldri ECO knappen. Blir litt for lite ventilasjon etter min smak.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

ladov

Skrudde av ECO-knappen i går og den blir ikke skrudd på før til våren. ;)

Jeg kjører såpass pent i utgangspunktet at jeg ikke har all verdens rekkevidde å hente på å skru på ECO-mode. Når valget står mellom ikke merkbar økt rekkevidde eller merkbart mer futt i varmeapparatet så er det egentlig ikke noe valg..

En annen sak, er det ikke varmetråder i sidespeilene? Har savnet det et par morgener på rad nå..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Øyvind I

Skal være varme i følge brosjyre for 2014
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

ladov

Hm, ser det står i brosjyren ja men det står ikke noe om det i 'snabbfakta'.. Kanskje varmetrådene i sidespeilet kjøres i parallell med defrost-funksjonen på klimaanlegget? Skal prøve i morra tidlig. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Gordon Retriever

Det er ganske vanlig at varme i sidespeil aktiveres sammen med bakrutevarme.

Herlingo

Det er mer enn nok futt i varmeapparatet. Jeg setter varmen på maks med laveste viftehastighet, og det blir ubehagelig varmt selv ved -1. Det automatiske klimaanlegget har jeg ikke blitt helt venn med, så jeg kjører manuell. Det er nok på tide å åpne instruksjonsboka.
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

jervi

Jeg har heller ikke hatt helt hell med å aktivere varmeapparatet vha. app/nettside (verken planlagt eller øyeblikkelig start). Og det er når bilen er plugget inn. Fant følgende forumtråd som beskriver problemet, men ingen løsning: http://myrenaultzoe.com/index.php/topic/does-your-mobile-app-work/

Flips

Sitat fra: jervi på fredag 17. oktober 2014, klokken 23:01
Jeg har heller ikke hatt helt hell med å aktivere varmeapparatet vha. app/nettside (verken planlagt eller øyeblikkelig start). Og det er når bilen er plugget inn. Fant følgende forumtråd som beskriver problemet, men ingen løsning: http://myrenaultzoe.com/index.php/topic/does-your-mobile-app-work/
Har du prøvd å sette det på med R-Linken? Bare å gå på "Kjøretøy" -> "Electrical vehicle" og "Komforttimer"

jervi

Sitat fra: Flips på fredag 17. oktober 2014, klokken 23:29Har du prøvd å sette det på med R-Linken? Bare å gå på "Kjøretøy" -> "Electrical vehicle" og "Komforttimer"
Ja, og da fungerer det. Men via app/nett fungerer det bare av og til...

tinker

Har ikke fått det til å virke fra appen\nett i det hele tatt. Under historikk ligger det bare feilmeldinger om kommunikasjonsproblemer med bilen.

Virker som om det bilen sender fra seg, ladestatus og lignende, funker fint, men det som må sendes til bilen ikke gjør.
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

torjen6

Fungerar utmerket, godt med varme.
Det er berre eit problem og det er at det regnar vel mykje her på Vestlandet, så når eg har vert ute å kjørt i det siste så dugar det mykje på frontvindauga det skjer som oftas når eg kjørar i ECO modus med AC av for å spara strøm.
Er det nokon som har test om ein når så mykje lengre med AC av.
Med ECO modus av og AC på dugar det ikkje.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA